Omasta mielestäni julkinen imetys on ehdottomasti sallittua. On mielestäni jotenkin pöyristyttävää, että löytyy ihmisiä, joiden mielestä oma nolostus ajaa lapsen nälän edelle! Katseen voi aina kääntää pois, ei sitä imetystä tarvitse , tai ole kohteliastakaan, tuijottaa!
Vessa ei mielestäni ole mikään ruokailupaikka, ei aikuisen eikä lapsen. Siksi en hyväks imettävien äitien häätämistä vessoihin. Monet lastenhoitohuoneet ovat niin likaisiakin, ettei niissä tee mieli sitä vaippaakaan aina vaihtaa. Useimmiten lastenhoitohuoneita on muutenkin liian vähän ja niihin saattaa olla jonoa. Siihen päälle vielä ne vielä ovat useimmissa paikoissa ne ainoat inva-vessat, enkä todellakaan koe oikeudekseni varata vessaa jopa 20min ajaksi itselleni ja vauvalleni ruokailutilaksi, vain koska joku saattaa kiusaantua imetyksestäni.
Itse olen imettänyt julkisesti muutamaan otteeseen. Yleensä pyrin pääsemään rauhalliseen ja syrjäiseen paikkaan, sillä tyttö häiriintyy helposti, eikä syömisestä tule silloin mitään. Myös
hillevin kuvaus 'maidot lentää joka paikkaan' on hyvin tuttu! :D Nykyään monissa kauppakeskuksissa on lastenhoitotilojen yhteydessä erillistä tilaa imetykselle (esim. Jumbossa tämä tila on mielestäni oikein viihtyisä!) ja näitä tiloja kyllä toivoisin ainakin itse lisää.
Ja kyllä, voisin ihan vaikka periaatteellisista syistä osallistua imetys- flash mobiin.