RV 40+

Mä sain tyksiin nyt yliaikas kontrollin huomis aamulle... Huomenna rv 41+4! Silloin kuulemma katotaan, et kaikki on ok ja sit käynnistys aika annetaan maanantaille, jolloin on tasan 42+0. Kauhee ku tuntuu et tää loppu odottelukin on niin hermoja raastavaa...
 
Tsemppiä teille :) Mulla oli sovittu käynnistys arvio maanantaille ja tyttö tuli lauantaina :D Oiskoha pitäny mennä vauvan kaa sinne :D
 
Muokattu viimeksi:
Tsemii Maarit! Toivottavasti saat sellasen sisätutkimuksen et pääsisit viikonlopunaikana tositoimiin! :)
 
Kiitos molemmille :) Joo, taidan sanoo, et nyt sit kunnon tsekkaukset et jos vaik hän itse tulis la tai su :) Toisaalt mul tehtiin reipas viikko sit kunnon sisätutkimus kun kävin käyrillä liikkeiden vähyyden takia eikä pikku kaveri ollut moksiskaan asiasta :hilarious: Mä luulen, et siel masussa vaan naureskellaan mun epätoivosille yrityksille saada vauhditettua synnytystä :shifty:
 
Taas on yksi supistelu yö takana, ja väsyttää taas hiukka enemmän kuin eilen.. Aamulla soitin yliaikakontrolli ajan, ja se on sitten huomenna klo 10.00. Mutta siis päivystysaika, sanoi hoitsu puhelimessa että ota eväät, puhelin ja lukemista mukaan, voi mennä pitkään ennenku näät lääkärin.. :/ kauheesti toivotti tervetulleeksi synnyttää jo ennen sitä, ja pitää soittaa jos tulee jotain tai vauva ei liiku tai.. Blaablaablaa.. Mä vaan mumisin joojoot takas ja kävin puhelun jälkeen itkemään. Mä en jaksa enää!
 
Mä oon koko aamun siirrellyt huonekaluja ja kontannut lattialla ja järjestellyt vauvan vaatteita ja kaikkia paikkoja, jos nyt ei ala jossain tuntumaan niin alan karjua. Pakko varmaan keksiä lisäsiivoilua kotona kun en käsitä, olo on aivan mahtava ja kivuton ja helppo... Tää ei tuu varmasti ikinä kun olo on näin hyvä, parempi kun viimeiseen 10 viikkoon koskaan. Ärsyttävää! Ulkonakin on aivan liian liukasta jotta voisi edes ajatella kävelylle lähtemistä, ja vettä sataa jään päälle.
 
En malta enää olla kirjoittelematta tänne, vaikka LA on vasta huomenna. :p Elya, mulla on ihan samat fiilarit! Mun piti jättää rauhallisetkin kävelylenkit pois jo n. viikolla 24, koska kävely sattui ja sen jälkeen supisteli parin tunnin ajan... Samoin seksi aiheutti kovaa menkkajomotusta. Nyt kun vauva saisi tulla? Mikään ei tunnu missään, reippaat kävelylenkit sujuvat hienosti, no problem, eivätkä mitkään ässät vaikuta yhtään mitenkään! Eikä pikkukaveri oo edes kunnolla laskeutunu... hohhoh!!! Ihan oon elämäni kunnossa nyt, huoh! :rolleyes: No jos ennen juhannusta....
 
Mä olin paljo kipeempi synnytyksen jälkeen ku ennen...:) Raskaana ollessa ei ollu oikeen mitään oireita ja vähäset ne nytkin on mutta huomaa sentää synnyttäneensä:wink
 
Mä kyllä pärjään näitten särkyjeni kanssa, oon jo niin tottunut. Mut nää 3 huonosti nukuttuu yötä alkaa tehdä tehtävänsä mun psyykkeelle! Onneks lapset palasivat kotiin yökyläilyiltään, saa äiti vähän muuta ajateltavaa :)
 
No se nukkuminenkin vielä, en oo muuten pitkään aikaan nukkunut näin paljoa ja hyvin (en siis enää valvo 1-3h keskellä yötä ihan muuten vaan, ja selviän yhdellä vessareissulla)! Siis ihan kun en raskaana olisikaan, pikkusen kesäkiloja vaan tuossa vatsanseudulla. Mua ei oo kyllä missään vaiheessa kiusannut mitkään vaivat (ainoana oli närästys tuossa ennen joulua joka oireili kauheana kurkkukipuna, sekin meni ohi Losec-kuurilla) mutta nyt on taas helppo taas laittaa sukkia jalkaan ja kumarrella ja sellaista kun ei oo maha tiellä eikä ahdistakaan. Turvotus on ainoa kiusani, sormiin sattuu eikä ne taivu. Mutta se on pieni paha se, paitsi jos tää pahenee vielä synnytyksen jälkeen mitä monet on valitellut!
 
Miss T syvällä rinta äänellä voin sanoa se on sen arvosta! Mä kärsin joulukuusta ja tyttö synty helmikuussa :) Se helpotus sen jälkee ku toi tuli pihalle oli ihan mieletön :)
 
Miss T: Mä ymmärrän sua niin täysin! Meillä kun on sama rv menossa :) Itse olin yliaika kontrollissa tänää ja vaikka kuinka yritin selittää väsymystä jatkuvan valvomisen takia (vauva liikkuu niin vähän), niin uloshan ne mut sieltä potkasi pumerangina... Sanoivat et vauvalla kaikki näyttää olevan hyvin, vaikka liikkeitä ei lääkärinkään mielestä ollut paljoa mutta sydänkäyrä hyvä ja istukan virtaukset ok, niin käynnistystä ei vieläkään aloitettu! Maanantaina uudestaan takasin sairaalaan ja sillon pyritään aloittamaan käynnistys, jos ei mitään ole tapahtunut... Siinä sitten sairaalasta kotiin tullessa pääsi kyllä itku kun ei mikään tunnu etenevän :sad001 Lääkärin sanat viel kaikui päässä... (Sama lääkäri teki sisätutkimu mulle tänää kuin puolitoistaviikkoa sitten): Ei täällä ole tapahtunut kyllä mitään sen jälkeen!!! Silti hän sanoi, että toivotaan että synnytys käynnistyy itsekseen viikonlopulla :meh: Eikä kyllä tuon sisätutkimuksen jälkeen mulla ole ollut edelleenkään sellainen olo, et jotain olisi tapahtunut alakerrassa, vaikka kovemmin ronkkikin... Eli odottelu jatkuu täällä myös! Rv tänää: 41+4
 
Maarit, kiitos, tsemppii sulle ihan hirveesti jaksamiseen! :) Mä luulen myös et kotiin sieltä vielä tuun, en muuta odotakkaan. Ärsyttää vaan et saan tollasen epämääräisen päivystys ajan, iha kuin mulla ei mitään muuta elämää ois kuin istuu siellä ja odotella. :/ Mun ärsyyntymis kynnys on ihan törkeen matala tällä hetkellä.. :D
 
Ei tunnu ollenkaan mukavalta tämä oottelu ja epätietoisuus millo pienokainen tulee ulos. Koko raskaus aikana ei ole ollu yhtään kipeää supistusta mutta harjotuksia sitäki enemmän. Tänään 40+1 ja ensimmäistä ootan :)
 
Mulla on jo vähän luovuttanut fiilis. Vähän sellainen evvk, tulee jos tulee. Tietenkin sitä odottaa innolla että vauva syntyy ja pääsee näkemään millainen se kaveri oikein on, mutta se ei nyt ihan päälimmäisenä tunnu enää. En missään vaiheessa ajatellut että näin pitkälle olisi joutunut odottamaan, ajattelin kyllä ettei tämä laskettuna aikana vielä tule mutta samalla viikolla kuitenkin, ja se epätoivoinen olo alkoi tulla vasta siellä 40+5 jälkeen. Siitäkin on jo viikko... Tekisi mieli linnoittautua kotiin ja mököttää keskenään, mutta mies ei oikein ymmärrä sitä ja ollaan menossa koko aika johonkin suuntaan :grin Hyväähän ne kyselijät ja ihmettelijät ("mitä, eikö se vieläkään oo muka tullut") tarkoittaa, mutta kun en jaksaisi enää. Eivät tajua etteivät ole ihan anoita ja ensimmäisiä jotka avaavat suunsa asiasta, ja vitsien teho ("hehheh, oottepa saanu ainakin nukkua vielä" no hitto ei olla kun ei vaan uni tuu) on laantunut aikaa sitten. Vaikka kyllähän näitä aikoja aivan varmasti muistelee haikeudella ihan piankin, ja toisaalta mikäs tässä ollessa kun ei oo edelleenkään mitään kremppoja tai hankaluuksia. Ainoa oireeni on malttamattomuus :grin
 
Elya, paljolti sama fiilis! Mä eilen itkin jo etten enää ees halua synnyttää... No, nyt kun on pari tuntia supistellu ni olo ei oo enää nii karmee. Lähden elokuviin ja nautin elämästä, syntykööt kun syntyy.
Mut noi kyselijät... välillä sitä ehtii jo unohtaa malttamattomuutensa ja tietty sillon joku soittaa: "MILLOIN se syntyy?" Ööööm ootas kun käytän profeetallisia kykyjäni...
 
Takaisin
Top