Ruuansulatus ongelmat alkuraskaudessa

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
helppiä, neuvoa....mitä ruokaa ottaisin et saisin vaivat ja ummetuksen pois? :O
nolo asia mutten keksi mistään muualta kysyä :D

en syö lihaa enkä raskaana saa alas kahvia.sanotaan meinaa et kahvi auttaa.lihasta en tiiä :D

kertokaa omia vinkkejä saada vatsa toimii.se on oikein kipee ollut tän takia :(

rv 11+3 minulla.
 
Luumua, kasviksia, ruisleipää... Riittävästi nestettä => ruokajuomat + 2 litraa. Mieluiten vettä janojuomana. :) Liikuntaa, jos vain jaksat ja pystyt. Tarvittaessa apteekista ilman reseptiä Levolac, Duphalac tai Laxoberon tilapäiskäyttöön.
 
kiitos vinkeistä :) noita lääkkeitä ei kai sais ottaa jos ei lääkäriltä kysy vai onko ne turvallisia sitten raskausaikanakin? :O

ostin luumua kun kävin aiemmin lukemassa täällä.käytiin ostaa niitäki sit.kuivattuna löytyi vain lähikaupasta.ne ei semmoseen maistu mutta eikös se toimi vaikka tekisin kiisseliä niistä? :)

olen kuumeessa niin ei meinaa kyl mikään ruoka mennä alas, mutta nestettä menee ainakin.ei vielä vatsa ala toimia mut jos teen luumukiisseliä ja sillä kokeilen :) muita vihanneksia ois myös tarjolla ja muuta hedelmää jos vaan saan syötyä.pitäs kai alkaa useemmin ottaa tuota luumuu ja vaikka sitä lakritsia niin ei oo tälleen.vatsa oikein kipee :(
 
söin raskausaikana kuivattuja luumuja liotettuna vedessä eli vesilasiin esim. 5-7 kuivattua luumua. ällöttäviä pitemmän päälle, mut mun neuvolan terkka suositteli tota jippoa, käytetään kuulemma samaa synnytyksen jälkeenkin. yksi vaihtoehto on vauvojen luumusose, muksulla on ihan inhimillisen makuista luumusosetta, piltin vastaava on aika pahaa.
 
tein eilen luumuista kiisselin ja jotenki vatsa alkoi jo toimii paremmin.luumusosetta vois kans kokeilla.ei kuulosta mitenkä hirveen pahalle ainakaan :) tai en tiiä sit kun jotkut ruuat vaan etoo raskaana ollessa.jos toi muksun luumusose menis.kiitoksia vinkistä :)
 
Levolac, Duphalac ja Laxoberon on ihan käsikauppalääkkeitä ja saapi ilman reseptiä. Täällä neuvolassa ja apteekissa suosittelevat raskauden aikana, kun asiasta kyselee.

3 vuotta sitten synnärillä oli tarjolla Marlin luumunektaria. Se oli ihan juotavaa ja sitä ostin sitten kotiinkin myöhemmin. Nyt olen syönyt myös tavan luumuja hedelmätiskistä. ...Siis nämä edellisen viestin jatkoksi. :)
 
Suosittelen myös aprikooseja ja jos mahdollista niin luomuna, toimii kun junan vessa :) harmi kun itse keksin vasta loppuraskaudesta.
 
Levolac, Duphalac..+ luumut sun muut.
Siinä minun keinoni, mutta joskus niistäkään ei ollut apua :(
Tsemppiä ja paljon voimia odotukseen.
 

vi-siblin rakeita suositteli neuvolalääkäri kokeilemaan:) Auttoi jonkin verran, saa apteekista:)

 
vieläkin sama vaiva ja neuvolassa sanotaan et vettä se pari litraa per päivä, kertokaa miten saan alas niin paljon kun ei ole tarpeeksi jano :O tulee oikein äklö olo kun juon päivässä litran jo vettä :/ ei meinaa mennä alas sen enempää.mitenhä sais juotua sen pari litraa per.päivä.ruuan kans en juo vettä vaan maitoa..
 
mua vaivasi läpi koko raskausajan tuo ummetus. vettä join töissä pitkin päivää 0,5l pullosta ja ruoan kanssa lasillisen. mä oon huono juomaan vettä, juon mieluiten vichyä, mutta mun piti oikeesti pakottaa itseni juomaan vettä. ja sit noita luumuja, tein mm. sillai et aamulla turvotin luumuja n. 30min vesilasissa ja söin ne sitten (yleensä helpotti aika heti, mut jollei, vedin purkillisen luumusosetta ja kävelin hieman).

liikunta auttaa myös vähäsen, mä lenkitin koiraa joka päivä n. 2 x 30min sekä iltalenkin 15min, kunnes jouduin joskus ennen rv30 lopettamaan koiralenkit kylkipistosten vuoksi. kävin myös raskausajan pilateksessa rv 35 asti.
 
Takaisin
Top