Ruokavalio

Minulla on sen verran pahoinvointia nyt, että menen ihan sillä linjalla että syön sitä mitä pystyn (pois lukien tietysti raaka liha, kala, kielletyt juustot ym.) Ajattelin aina itse, että heti jos/kun raskauden niin syön todella terveellisesti. Mutta nyt päivien menu saattaa koostua Spritestä, fantasta, vanukkaasta, sokerimuroista, maustetuista rahkoista ja jostain karkeista/sipseistä... Ihan sama mitä kunhan jotain saa alas ja edes vähän energiaa! Koska olo pahenee todella paljon jos on sen kaksikin tuntia syömättä mitään. Vitamiinitkaan ei ole kyllä joka päivä pysynyt sisällä... Ja omega3 pitäisi aloittaa.
 
Mulle ei rahka+mehukeittokombo mee alas, hyi. :grin Mutta joku jogurttipohjanen vois kyllä olla hyvä ja ihana ku saa ideoita mitä vois laittaa. Normisti mää en syö/laita banaania mihinkään mutta nyt vois kyllä sitäkin kokeilla.
 
Itsellä ei onneks pahoinvointia ole joten sen puolesta voin syödä mitä vaan. Ainut että pitää vähän kattoa mitä suuhuni laitan kun edellisessä oli radi, mikä kylläkin pysy ilman ruuan tarkkailua ihan kurissa. Olisi varmaan vähän pitänyt miettiä mitä söi edellisenä ilta ennen sokerirasitusta :D
 
Ei täälläkään pahoinvointia, mutta muuten vain on ruokahalu kadoksissa. Silti syön säännöllisesti ja mahdollisimman monipuolisesti, jotta paino ei ala putoamaan (lähtötilanne oli alipainon puolella).

Onnistuneesti olen saanut lisättyä ruokavalioon maitotuotteet, kananmunat, kalaa ja kanaa, ja tuli sitä Hesessäkin käytyä, kun teki mieli hampurilaista. Eli lihakin meni alas :) En vielä tiedä, palaanko kasvis- tai vegaaniseen syömiseen raskauden jälkeen, mutta ehkä sitä ei tarvitse vielä miettiä.
 
Kärhölle hatun nosto Karkkilakosta! Itse olen kans sokerihiiri ja viime raskaudessa tuli15kg. Ja en saanut niistä kun osan pois, nyt aionkin neuvolasta kysyä neuvoja tarkempaan ruokavalioon.
Syöttekö te noita myslejä joissa kuivattuja marjoja? Nehän ei varmaan ole kotimaisia.
 
muista ottaa kalsium tapbletteja jos tuo maitotuotteet eivät maistu. Neuvolasta saat neuvoa ravinto asioihin :)
 
Minä oon ihan puhtaasti vegaani, ja kaikki vitamiinit yms. mitä oon hankkinut, oon ostanut myös vegaanisena.
Eka neuvolakäynti vasta takana, ja siellä suhtauduttin asiaan ihan positiivisesti. Ei tullut suurempia kysymyksiä eikä painostuksia - kalsiumin saannista lähinnä, mutta sekin ratkaistiin kalsiumvalmisteen alottamisella. Ravitsemusterapeutille tulee aikaa jossain välissä, kun mulla on lisäksi 2. tyypin diabetes :sad001 vegaanius ei oo mulle ees ajatuksena ongelma, mutta tuo diabetes haittaa, ku tuntuu että on sokerit alkanu nouseen herkemmin. Ja ku aina ollu se sairauden hoito heikoissa kantimissa, oi voi... Sokerihammasta kolottas, mutta nyt olis tarkotus tsempata niin lujaa ku pystyn, ettei tulis vahinkoa tai ongelmia sokerista ja pompuista.
 
Takaisin
Top