Ruokasuositukset ja muut

Mä oon kyllä kans niin hurahtanu kaikkiin juustoihin, että tiukkaa tekee :joyful: Jännästi nyt heti alkanu tekee mieli salmiakkia kun ei sitä sais syödä, mutta kyllä silti sallin itelleni sen muutaman salmiakin sillon tällön:)
 
Aamuespressot laimennettu puoliksi kofeiinittomilla joka on ainakin minulla auttanut pahimpaan kahvin tarpeeseen. Ekat päivät kyllä meni aivan järkyttävissä vieroitusoireissa, mutta onneksi nyt helpottaa. Itse olen vegaani joten ainoastaan noiden eri siementen välttely on ollut hankalaa. Nyt pitää vaan olla erityisen tarkka että tulee syötyä tarpeeksi esim proteiinia.
Täällä toinen vegaani!:greet025 Esikoisen raskaudessa laskin proteiinit sovelluksen avulla, kun kirjasin syömäni sinne:) Helpotti!
 
Yritän välttää kaikkea kiellettyä mahdollisimman tarkkaan, mutta en vedä hepuleita, jos jotain kiellettyä vahingossa maistan.

Kahvin ajattelin jättää kokonaan pois/max 1kuppi per päivä. Sen sisältämät tuholaismyrkyt arveluttaa ja haluaisin kuitenkin taata lapselle mahdollisimman puhtaan ja alkutaipaleen. Nyt sitä ei ole kyllä tehnyt yhtään mielikään. Aamulla meni alas vain muutama huikka kupillisesta.
 
Yritän välttää kaikkea kiellettyä mahdollisimman tarkkaan, mutta en vedä hepuleita, jos jotain kiellettyä vahingossa maistan.

Kahvin ajattelin jättää kokonaan pois/max 1kuppi per päivä. Sen sisältämät tuholaismyrkyt arveluttaa ja haluaisin kuitenkin taata lapselle mahdollisimman puhtaan ja alkutaipaleen. Nyt sitä ei ole kyllä tehnyt yhtään mielikään. Aamulla meni alas vain muutama huikka kupillisesta.
Mistä löytyy luotettavaa tietoa kahvin sisältämistä tuholaismyrkyistä? :pompus:
 
En ole löytänyt vielä, mutta törmäsin tietoon että luomukahvin viljelyssä ei ole käytetty keinolannoitteita eikä tuholaismyrkkyjä :wink
No juu, luomu on toki aina luomu niin voi olla varma ettei ole lisättynä mitään. Tai ainakin pitäisi olla.
 
Aamuespressot laimennettu puoliksi kofeiinittomilla joka on ainakin minulla auttanut pahimpaan kahvin tarpeeseen. Ekat päivät kyllä meni aivan järkyttävissä vieroitusoireissa, mutta onneksi nyt helpottaa. Itse olen vegaani joten ainoastaan noiden eri siementen välttely on ollut hankalaa. Nyt pitää vaan olla erityisen tarkka että tulee syötyä tarpeeksi esim proteiinia.

Ruohonjuuresta saa tosi kätevää "hippu" härkäpapu proteiinihiutaletta, jota voi laittaa puuroon, mysliin ym. En ole itse vegaani enkä edes kasvissyöjä mutta käytän rajoitetusti lihaa ja suosin kasvispainotteista ruokavaliota. Tästä syystä lähdin myös hakemaan turvallista proteiinivalmistetta jotta tulisi proteiinin saanti turvattua :)
 
Osaisko joku ottaa kantaa asiaan, eli rapujen syöntiin raskaus aikana. Nyt kun ravustus kausi alkaa, niin omana suurena herkkuna on ravut. Uskaltaakohan kuinka hyvällä oma tunnolla syödä? Netissä aika paljon ristiriitaista tietoa asiasta.
Ne kuitenkin keitetään ennen syöntiä, mutta onko silti suuri elohopea pitoisuus niissä? o_O
 
Osaisko joku ottaa kantaa asiaan, eli rapujen syöntiin raskaus aikana. Nyt kun ravustus kausi alkaa, niin omana suurena herkkuna on ravut. Uskaltaakohan kuinka hyvällä oma tunnolla syödä? Netissä aika paljon ristiriitaista tietoa asiasta.
Ne kuitenkin keitetään ennen syöntiä, mutta onko silti suuri elohopea pitoisuus niissä? o_O

Ainakaan Suomen tiukissa ohjeistuksissa ei ole mainintaa. Tärkeintä että just kuumennetaan läpikotaisin etkä popsi niitä joka päivä vaan ehkä kerran tai kaksi. Siellähän lukee kaloista esim että petokaloja vältettävä ja vaihdeltava kalalajeja eli siinä ideana että saaliskaloista kerääntyy siihen petoon niitä raskasmetalleja. Pienissä määrin ne ei ole haitallisia mutta jos joka päivä nuitä syö niin elimistöön tulee kertymiä ihmiselle ihan kuten muillekkin petoeläimille.
 
Salmiakki ja lakritsi ihan ehdottomat lempparit, joita tekis monta kertaa päivässä mieli. Ennen oon myös kahvia juonut monta kuppia päivässä ja aamua en saanut aloitettua ilman 2 kupillista. Nyt kuitenkaan ei kahvi enää ollenkaan maistu. Kylässä juonut pakolla ettei ihmetystä aiheuta. Juustot ja meetvursti myös herkkuja mulle normaalisti, mutta nyt ei enää tee niitä mieli. Tavallinen Oltermannikin ällöttää..o_O
 
Söisittekö eilen kaupan lihatiskiltä ostettua savulohta?

Himottais tehdä tuosta savulohipastaa :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Söisittekö eilen kaupan lihatiskiltä ostettua savulohta?

Himottais tehdä tuosta savulohipastaa :rolleyes:

Mulle ainakin neuvolan terkka sano, että esim. Noita savukaloja saa syödä, jos vaan hyvin kypsentää. Joten vastauksena - itse ainakin söisin hyvin kypsennettynä, jos siis muuten kala ihan ok. :)
 
Juustot on ehdotonta herkkua. Onneksi tykkään vuohenjuustosta vain kypsennettynä ja aurajuusto tekee kyllä tiukkaa, mutta täytyy nautiskella sitäkin uunin kautta.

Pari salmiakkia annan tarpeen tullen anteeksi itselleni, mutta yritän välttää.
 
Kuuluuks lehtikaali noihin kiellettyihin?
 

Liitteet

  • Screenshot_20190803-144317_Drive.jpg
    Screenshot_20190803-144317_Drive.jpg
    27.2 KB · Katsottu: 16
Katos vaan, niin oliki vaan imeväisikäiset :D
 
Toi on kyllä vähän sekava taulukko kun samassa on koko väestön ja aina saa olla kyttäämässä että mikä olikaan se oma kohta mitä kattoa. :rolleyes:
 
Mistä löytyy luotettavaa tietoa kahvin sisältämistä tuholaismyrkyistä? :pompus:

Tää kommentti on mennyt multa ihan kokonaan ohi, tän vellovan pahoinvoinnin keskellä. Vastaan nyt kuitenkin vielä, kun asia itseäni arvelutti, niinkuin edellisessä viestissäni kirjoitin.
Kahvin viljelyssä käytetään tuholaismyrkkyjä enemmän kuin minkään muun kasvin viljelyssä koko mailmassa. Joten voisin oikeastaan kysyä, että mistä löytyy luotettavaa tietoa siitä ettei kahvi sisällä ollenkaan tuholaismyrkkyjen jäämiä? Onko olemassa jokin tutkimus aiheesta, joka ei ole kahvilla rikastuneiden firmojen rahoittama tai jokin mainos missä mainostetaan vähemmän myrkkyjä käyttäviä kahvimerkkejä?
Jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta mun ei onneksi tarvi enää asialla sen suuremmin päätäni vaivata, koska pystyin lopettamaan kahvin juonnin kokonaan, kiitos tän ihanan pahoinvoinnin.
 
Takaisin
Top