Ristiäiset tai nimijuhla

Voileipäkakkuja (varmaan kinkku ja lohi tai sitten lisäksi vielä kreikkalainen/kasvis), kinkkupiirakkaa, tonnikalapiirakkaa, karjalanpiirakoita+munavoi, mallasleipäpalasia jossa päällä kylmäsavulohi ja jokin levite. Makeista pari täytekakkua, pari erilaista juustokakkua, koristeellisia keksejä (niihin ainakin etunimen kirjain ja ehkä pingviini :D) ehkä myös lusikkaleipiä tms, geisha-konvehteja suoraan pöytiin ja sit oon miettiny pitäiskö vielä olla esim. Pullaa, mokkapaloja/jotain sen tapaisia tai kuivakakkua. Riippuu tietysti vielä jonkin verran vieraiden ruokarajoituksista. Meille kutsutaan lähes 50 vierasta, kun rajaaminen meni niin vaikeeks. Omista perheistä ja kummeista tuli jo yli 20 henkeä.
 
Meinasin juuri kysellä, että kuinka paljon teille kaikille oikein vieraita tulee kun on noin paljon tarjottavia, vai ollaanko meillä vaan pihejä :hungry: Meinaan meillä oli 14 henkilöä juhlassa ja tarjottavina voileipäkakku, mansikkakakku, 3 eri keksilaatua ja joululahjoista jäänyttä suklaata. Ihan hyvin meni kaupaksi ja kaikkea jäikin :happy:
 
Meille tulossa noin 30henk. Tarjottavana kaks voileipäkakkua ja kaks täytekakkua, mokkapaloja, piirakoita ja munavoita ja pasteijoita.
 
14 vierasta meillekki tulee ristiäisiin ja aattelin kyllä päästä aika helpolla tarjoilujen suhteen... Täytekakku kai pitää olla ja sen lisäksi jotain muuta makeaa... Nyt kyllä innostuin muista pikkuleivistä etunimen kirjaimella:) (kiitti vinkistä Hulina) sitte joku suolanen piirakka, jonka äiti lupas tehä:). Sitte aattelin lisäksi pilkkoo hedelmiä (ananasta, vesimelonia, appelsiinia..) niin ne on sitte vähä koristeenaki... Tuota suolastahan kyllä yleensä menee, että pitää miettiä jos tekee vielä jotain lisää. Nimikin alkaa hahmottua ja kummit päätettiin tänään:) nyt kun vielä suostuisivat..
 
Meillekki tulee 30 henkeä, ruokana poronkäristys ja muusi. Täytekakku ja pikkuleipiä. Siinä se :D
 
Vieraita n. 40.
ruokana lohikeitto. Kahville täytekakut, kirjain-keksit, karkkia, korvapuusteja. Voi olla että vielä jotain...
 
Olen kuullut puhuttavan haltijakummista, siis myös muualla kuin saduisssa :p
 
Mä olen veljentyttöni haltijakummi koska en kuulu kirkkoon. Pappi ei olisi halunnut mua kirkossa muiden kummien kanssa seisomaan eteen, mutta suostui lopulta. Itse en saanut minkäänlaista kummitodistusta enkä kyllä papilta edes tervehdystä.
 
Aika tylyä meininkiä! Toisaalta säännöt on sääntöjä mutta voisi pappi kuitenkin käyttäytyä kohteliaasti kuului sitten kirkkoon tai ei.

Mä taas puolestani sain aivan loistavaa palvelua meidän seurakunnasta! Kävin tänään tutustumassa seurakuntakotiin jossa olis tarkoitus pitää kaste ja "häät ". Kysyin vahtimestarilta et milloin sopii tulla paikkoja järkkäämään niin vastaus oli et ei tarvi mun tulla, hän laittaa kaiken valmiiksi ja hoitaa keittiöhommat ja koristelutkin! :p Hän järjestää pöydät ja lelunurkan lapsivieraille ja tarjoileekin vielä! Ihan huippua! Ja sit mä saan viedä eväät sinne jo lauantaina kun juhla on sunnuntaina. Pikkasen helpottaa mun stressiä :) Ei ollut helsingissä aikanaan tällaista palvelua,siellä vahtimestari kävi tasan avaamassa ovet ja käski muistaa sammuttaa valot lähtiessä.
 
Me käytiin tunnustamassa isyys eilen. Samalla olisi voinut sopia yhteishuoltajuudesta, mutta lastenvalvoja sanoi ettei se ole tarpeen koska olemme menossa naimisiin kahden viikon päästä. Avioliiton myötä pojalle tulee automaattisesti yhteishuoltajuus nyt kun isyys on tunnustettu. Jäin nyt jälkikäteen tätä kuitenkin pohtimaan että meneekö se todella näin? Oletteko te muut naimisiin menevät, joilla lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella tehneet erikseen yhteishuoltajuudesta sopimuksen isyydentunnustuksen yhteydessä?
 
Niin ja palatakseni aiheeseen, meillä on pienimuotoiset nimiäiset, joihin tulee vain lähiperhe. Eli 9-11 aikuista (isoisovanhemmat epävarmoja pääsevätkö/jaksavatko) + 3 lasta. Tarjolla on kakku ja jotain suolaista. Lisäksi nostetaan kuoharimalja meille vanhemmille, jotka vihitään edellisenä päivänä. Hyvin epävirallista ja rentoa juhlaa meinataan. Nimi on ylläri kaikille ja mietittiin josko pikkutyyipin isosisko sen lukisi ääneen avaamalla kirjekuoren, jonka sisällä nimi lukee. :)
 
Meillä on kutsuttu 44 aikuista ja 20 lasta + meidän perhe 2 aikuista ja kaksi lasta + pappi

Vuokrattiin nuorisotila joka tuli lopulta halvemmaks ku seurakunnan tila ja no ei seurakunnalla ollu ees kyseiselle ajankohdalle vapaana mitään.

Saatiin sama pappi joka kastoi esikoisen ja vihki meidät 1,5 vuotta sitten.

Meinasin tehdä ainakina makeeta: puolukka-kinuski juustokakkua, valkosuklaa-puolukka kaurakeksejä, täytekakkua. Suolasta: kylmäsavulohi juustokakkua ja peltipizzaa/piirakkaa (salamia ja kinkkua).

Sit katsoo jos ostaa jtn suolakeksejä, vaahtokarkkeja ja ehkä lapsille coctail tikku tarjoilu

Hirvittää vaan et mitkähän määrät sitä tarvitsee tehdä noita
 
Seurakunnan tila ei maksa mitään jos itse kuuluu siihen seurakuntaan.
I-P, me tehtiin sopimus yhteishuoltajuudesta siellä isyydentunnustamisen yhteydessä, mut me ei silloin tiedetty että mennään kohta naimisiin :grin
Citrus,voithan aina vaikka itse väsätä jonkun kummitodistuksen kirkkoon kuulumattomalle kummille, mä sain itse kerran sellaisen kun olin kummina nimiäisissä.
 
Meillä maksaa myös. Me pidetään läheisellä kappelilla ja se on varattu meille koko päiväksi maksaen 160 euroa.
 
Takaisin
Top