Ristiäiset/ Nimijuhlat

Nmnv

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei, koskas muilla on ristiäiset vai onko ristiäiset/nimijuhlat jo pidetty? Minkä nimen lapsenne sai? Paljon kutsuitte vieraita? Pidittekö kotona vai seurakunnassa?

Miellä ristiäiset on lauantaina ja kutsuttu on kaikki lähisukulaiset eli vähän alle 20 henkeä olisi tulossa. Asumme tällä hetkellä vielä kaksiossa joten näimme paremmaksi vaihtoehdoksi pitää koko tilaisuuden seurakuntatolla [:)]
Lapsen nimeä ei olla kerrottu vielä kenellekkään muille paitsi kummeille ja sit tietysti nyt tänne [;)]
Meidän pikkumies saa nimeksensä Miro Elias
 
meillä oli ristiäiset heinäkuun puolella. vieraita oli vähän reilu kymmenen, ihan vaan vauvan mummut&pappa sekä kummit ja mun pappa. tarkoituksella pidettiin pienet juhlat, meilläkään kun ei tilaa mielin määrin ole ja kotona haluttiin kuitenkin pitää..

tarjoiltavia oli; täytekakku, hyytelökakku, perinteinen pullakanssi, kahtia eri pikkuleipiä, leipäjuusto+hillat, kuiva kahvikakku sekä voileipäkakku, ja kaikki valmistettiin itse.

juhla oli kaunis, meidän näköisemme juhla. kumpikaan meistä ei ole mikään hirveä juhla-ihminen joten vierasmäärä myös siksi pieni.[:)]
 
Jonkinlaiset pienet nimiäiset olis kiva järjestää, ajankohdasta ei vielä ole tietoa. Olis kiva kuulla, millaista ohjelmaa muut ovat juhliin keksineet. Ideoita, vinkki-linkkejä jne. kaipaillaan!
 
heippa...
meillä on ristiäiset tulevana sunnuntaina kirkolla ja samalla sanomme miehen kanssa tahdon...meille tulee noin 30 vierasta ja leivon kaiken sinne itse.Tämä päivä mennyt leipoessa ja mies on hoitaanut poika katrasta [:D]
Kerron sitten joko sunnuntaina tai maanantaina kuin meni ja pojan nimen...

Niiva ja poju 2kk2pv
 
Meillä on niiva täällä vastaavanlaiset suunnitelmat. Poika saa nimen 28.8. ja vanhemmat sanovat toiselleen "tahdon".
Meillä tilaisuus on kirkossa ja sen jälkeen menemme syömään ja kahvittelemaan varaamaani juhlapaikkaan. Pitopalvelu hoitaa tarjoilut. Vieraita noin 40.

Aiemmin olemme pitäneet ristiäiset kotona ja olen hoitanut tarjoilut itse. Vierasmääräkin on ollut pienempi. Nyt haluttiin kuitenkin järjestää vähän juhlat vähän isommalle sukulaisporukalle, kun kerran meidät vihitään samalla[:)]
 
Meillä ristiäiset syyskuun alussa. Kutsun sai n.60 hlö, joten pidämme ristiäiset seurakuntatalolla. Meidän taloon ei saada istumapaikkoja 60 hlö :)
Äitini teki häämekostaan kastemekon, jossa minut ja sisareni ja sisarten lapsia ja myös esikoiseni on kastettu. Samassa mekossa kastetaan myös Nuppu. Myös kastemalja on sellainen malja, joka on ollut mm. äitini kastajaisissa. Suuri kristalli malja, jossa myös kristallinen kansi.
Täytyy vielä tarjoilupuoli miettiä.. ystäväni äiti on luvannut edullisesti leipoa tarjottavat herkut (makeat ja suolaiset). Myös seurakuntatalon keittiöltä voisi tarjottavat tilata +kahvitarjoilun.
 
Meillä oli ristiäiset eilen, kaunis seurakunnan tila, jossa koko toimitus tapahtui. Vieraita oli 18, vain perhettä, sukua ja kolme kummia. Kaikki tarjottavat tehtiin itse, voileipäkakku, suolainen piirakka, täytekakku, mokkapalat yms. Ja tyttö sai kasteessa nimen Enny Sofia <3
 
Meidän nimenantojuhlaa vietettiin tänään kotonamme. Paikalla oli perhettä ja sukulaisia alle 20 henkeä. Mukava rento tilaisuus, poikakin oli virkeänä lähes koko juhlan ajan ja iloisena kiersi sylistä toiseen [:)] Nimekseen hän sai Sauli Rasmus Oliver.
 
Meidän ristiäiset ja häät vietettiin eilen kirkossa ja siellä ruokasalissa n.25 vieraan voimin.kutsuttu oli n.40 mutta ptkän matkan takia kaikki eivät päässeet tulemaan.Poika oli virkeä koko toimituksen ajan ja olivat todella lämmin henkiset juhlat. Olin leiponut kaiken itse eli täytekakku,voileipäkakku,kinkkupiirakka,kahvikakku ja karjalanpiirakat munavoilla.
Pojastamme tuli Juho Veli Johannes<3
 
Meidän beibsin ristiäiset pidetään 5.9. Anoppi aneli että saisi järjestää juhlan ja mikäs siinä, yksi iso huoli meillä vähemmän. Kutsun ovat saaneet minun vanhempani, mummoni, 2 kummia, muutama meidän ystävä sekä mieheni isovanhemmat, kummitäti ja tädit perheineen. Toivottavasti homma ei paisu, anopilla kun on tapana "homostella" juhlien järjestämisen kanssa...[8|]
 
Ja tuhannesti onnea rouva niiva!
Kauniita nimiä kaikkien nimen paljastaneiden lapsilla
 
Hiphei!

Meillä vietettiin nimiäisiä lauantaina ihan pienellä porukalla perhepiirissä. Läsnä olivat minun, miehen ja vauvan lisäksi vain pappa, mummu ja vaari, vauvan ainoa täti ja hänen poikaystävänsä sekä "kummeiksi" pyydetty ystäväpariskunta, yhteensä siis 9 aikuista. Ruoat tilasin tutulta pitopalvelutyyppisesti valmiina: salaatit, lämmin ruoka ja jälkkärikakku, itse leivoin vielä ruisleipää, paistoin kaupan valmiita cocktailpiirakoita ja tein munavoita ja kahvin kanssa oli tarjolla myös keksejä.

Suosittelen kaikille nimiäisjärjestelyjen kanssa pähkäileville Pro-Seremonioiden kirjaa "Perheen omat juhlat. Siviiliseremoniat häistä hautajaisiin": http://www.pro-seremoniat.fi/juhlat/kirja.phtml

Lainasin itse tuon kirjastosta ja sain sieltä hyviä vinkkejä, mm. pohjan kummitodistukselle ja ideoita "juhlapuheisiin". Meillä siis "seremonia" meni kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että syötiin ensin ruoka (koska poika vain nukkua posotti eikä raaskittu häntä herättää :), ja sen jälkeen pojan herättyä keräännyttiin kaikki rinkiin olohuoneeseen. Poika oli tätinsä sylissä ja hänet oli puettu valkoiseen pellava-asuun, johon kuului housut, liivi ja pieni kravatti. Mies kertoi taustan annetulle nimelle ja lopuksi paljasti itse nimen. Minä puolestani kerroin miksi olimme pyytäneet lapselle kummeiksi juuri nämä tietyt ihmiset, ja mitä heiltä toivoimme ja odotimme. Sen jälkeen molemmat isoisät saivat lyhyesti kertoa, millaiseen sukuun poika on syntynyt ja ja muutenkin vähän muistella meidän tuoreiden vanhempien ensimmäisiä vuosia. Sitten juotiin kahvit ja juteltiin niitä näitä, poika sai sylittelyä varmasti monen viikon tarpeisiin :D. Mukavan leppoisa tilaisuus, mutta kuitenkin juhlava. Pappia tai muutakaan ulkopuolista seremoniamestaria ei kaivattu.

Niin, ja pojasta tuli Leo :)
 
Meillä vietettiin ristiäisiä eilen kotona ja samalla äiti ja isä sanoivat toisilleen tahdon yllärinä kaikille kahdellekymmenelle vieraalle <3 tilaisuus oli ihanan intiimi ja koskettava. Pappi oli hienosti yhdistänyt kastejuhlan ja vihkimisen, joissa lapsi pidettiin koko ajan tärkeimpänä asiana. Tyttö sai kasteessa nimen Alina Olivia :)
 
Meidän neidon ristiäisiä juhlittiin eilen. Nimeksi tuli Aina Anastasia [:)]
 
moi!
jep, meillä ristiäiset vasta 3 viikon päästä, johtuen vieraitten aikatauluista.
Ristiäiset pidämme seurakuntatalolla ja vieraita tulee alle 20. Vain lähisuku: molempien vanhemmat, sisarukset perheineen,mummo ja lapsen kummit. Tarjoilut hoitaa seurakunnan keittiö, koska tilakin on heidän.

Olisin kyllä ilomielin itse leiponut ja laittanut meille kotiin juhlat mutta järki vain oli otettava käteen: meille ei mahdu ja mies kuitenkin päivät töissä, että kukapas sitä pienokaista ehtisi hoitaa, kun äidillä kädet taikinassa tai vatkaukset kesken.. joten tarvitsee vain ilmaantua paikalle :) ja nimi paljastetaan vasta ristiäisten jälkeen. Sen päättäminen kävi kyl aika helposti sitten loppujen lopuks. Tytölle saadaan kaunis nimi, molempien mieleen!
 
HK:lla ollut todella mukavan tuntuinen juhla. Ja ihana nimi Sannin tytöllä. [:)]

Meillä vietettiin ristiäisiä eilen. Kaste kirkossa ja juhlat sitten kotona sen jälkeen. Ja oli juuri niin mukava ja lämminhenkinen juhla kuin olimme toivoneet. [:)] Vieraita oli vain ihan lähisuku ja kummit. Äiti ihana oli leiponut tarjottavat, minä tein vielä hedelmäsalaatin ja voileipiä ja mies oli ihana ja siivosi koko talon! Kastemekkona oli mun ja veljeni entinen mekko, johon oma mummini oli tehnyt pitsikirjonnat ja nauha oli toki vaihdettu uuteen.

Pikku prinssimme sai nimen Sisu Alexander.
 
Kauniita nimiä <3  Meillä juhla oli lauantaina. Paikalle tuli n. 50 henkilöä ja illalla kotona kävi 6 vierasta (eivät itse juhlaan päässeet). Vauva oli hereillä kastetilaisuuden ajan, eikä itkenyt koko juhlan aikana yhtään. Hymyili sylikummille ja ihmetteli juhlaa [:D] Juhlasta jäi mukava rento fiilis, ihanaa oli viettää aikaa läheisten kanssa.
Vauva sai lahjaksi mm. sormuksen, jota esitteli mukavasti [:D] Ojensi kättä eteenpäin ja sormet oli suorassa kohti kattoa. Aivan kuin olisi näyttänyt uutta sormusta juhlaväelle <3

Meillä tarjolla oli täytekakkua, voileipäkakkua, riisipiirakoita+munavoita, suklaaneliöitä, erilaisia pikkuleipiä ja kuivakakkua. Yhdet pikkuleivät olivat sydämen muotoisia ja niihin kirjailtiin A kirjain yms. koristeita :)
Itse pöydissä oli koristeet luonnosta (punaisia oksia, marja-aronian marjoja, pihlajaa) ja lisäksi jokaisessa pöydässä paloi kynttilät. Miehen täti somisti pöydät ja teki kauniit kukkasomisteet kahvi-ja kastepöytään.
Täytyy sanoa, että saimme valtavasti apua ystäviltä, läheisiltä juhlien järjestämiseen <3

Nimeksi neidille tuli Anna Sofia <3
 
Hei!

Meillä oli ristiäiset sunnuntaina 12.9. Poika sai nimekseen Paavo Justus Kasperi. Työnimenähän meillä oli tuo Paavo, josta emme sitten enää osanneet luopua tai edes alkaa kutsumaan poikaa millään muulla nimellä. [:D]

Meillä oli ihan pieni tilaisuus, joka pidettiin miehen vanhempien luona. Mukana oli vain molempien vanhemmat ja sisarukset kumppaneineen, 1 ystäväni kummin roolissa sekä pappi miehensä kanssa. Pappi kun sattuu löytymään miehen puolen suvusta, hänen tätinsä. Ihanan herkkä tilaisuus meillä oli.
 
Takaisin
Top