Ristiäiset ja nimiäiset

Meillä nimiäiset sunnuntaina. Mun kävi vähän huonosti sen mun kakkusuunnitelman kanssa, että en ite tekisi mitään. Täytekakku pitääkin nyt tehdä ite kun ei miehen sisko lupautunut tekemään. Kysyin lisäksi kolmelta kakuntekijältä, eikä kukaan heistä ehdi. Yhdestä pitopalvelustakin kysyin, mutta eivät ehdi sielläkään. No, kyllä mulla inspiraatiota olisi kakun tekemiseen, mutta en ehdi sen kanssa niin hyvin nyt näperrellä. Kun vauva ei nuku ollenkaan pitkiä päikkäreitä ja 2vee ei anna tarvikkeiden olla rauhassa pöydällä. Mies ei ainakaan tänään jaksanut hoitaa molempia tyttöjä, että saisin koristeita näperrellä. En ole ikinä tehnyt sokerimassasta koristeita, enkä kakunpäällistä. Mutta nyt haluan just sellaista kokeilla, ja vielä 2-kerroksinen kakku, johon tulisi vauvan nimi päälle. Hmm katotaan kuinka käy! Asenne on se, että jos en ehdi koristeita tekemään niin kyllä nyt ainakin nimen yritän siihen saada. :grin Ja jos tulee ruma kakku niin otetaan huumorilla. Suunnitelmana olisi kirjoittaa nimi ensin leivinpaperin päälle sulatetulla suklaalla ja siirtää kirjaimet kakun päälle kun ovat kovettuneet. Miten sokerimassa + suklaakirjaimet, onko toimiva yhtälö?

Miehen 2 siskoa onneksi lupasivat tehdä 2 voileipäkakkua. :)
 
Belle, tein yhdelle kummipojalle ristiäiskakut pienellä varoitusajalla vieraassa keittiössä. Ostin kaupasta valmiit suklaakirjaimet ajan säästämiseksi. Ihan hieno siitäkin tuli.
 
Ahaa! En ole tiennyt sellaisiakin olevan olemassa valmiina, mistähän hyllyltä niitä voisi löytyä? :)
 
Suklaakirjaimien (ohuiden) kiinnitys sokerimassaan voi olla hankalaa jos haluu tehä sen huomaamattomasti, tietty jos tekee leveet kirjaimet ni sit ok. Ja sokerimassa sulaa nopeesti ni kovin aikasin ei kannata koristella, mut varmasti ihan hyvä sokerimassa suklaakirjaimilla koristeltuna :) Mie ostin kirjainmuotit ja tein sokerimassakirjaimet sokerimassakuorrutukseen, kiinnitin pikeerillä, tuli nätti :)
 
Nakukakuthan on nyt hirveen trendikkäitä, että jos ei ehdi kuorruttamaan kakkua, niin ei oo niin justiinsa.

Ja jos oikein paniikki iskee, niin paperille nätillä käsialalla kirjoittaa nimen ja liimaa tikun nokkaan, jonka sit tökkää kakkuun pystyyn. Noin mä olisin tehnyt, jos olisin halunnut nimen kakun päälle näytille.
 
Muokattu viimeksi:
Sokerimassasta voi myös pyöritellä yhtenäistä ohkasta pötköä ja asetella sen ns. Kaunokirjoitukseksi kakun päälle. Sekin on kauniin näköistä ja ei ihan älyttömästi tarvii näpertää. :P
 
Meillä oli ristiäiset ja meidän avioliiton siunaus viime sunnuntaina kirkossa ja voi jösses mikä helpotus, että ne on ohi! :dead:
Enpä olis ikinä uskonu, että jään niin kovin yksin kaiken kanssa.
Ja mikä kiire ja mitä sähläystä!? :woot:
Että enpä tiennyt mihin ryhdyin, kun aloin järjestämään juhlia 50 hengelle.
Mutta hei, mä selvisin! :joyful:
Ja hauskaa oli silti. :happy:
Kanttorikin soitti meidän biisit ihan väärin ja vielä väärinpäin! :hilarious:
Ei muuten mutta kun piti kirkosta lähtiessä repästä hauskasti Pulmusten Love and marriage biisillä, niin tultiinkin sitte sillä näyttävästi sisään. :hilarious::hilarious::hilarious:
Mutta ei haittaa! :joyful:
Tärkein tapahtu ja neiti sai nimen ja kastettiin ja isi ja äiti aamenen avioliitolleen. :Heartred:dummy1::Heartred
Mutta...jossss meille tulee vielä lisää lapsia, niin sen tiedän, että ne tulee olemaan ainakin toooosi pienet ja rauhalliset. :happy:
Ehkä... :wink
 
Moona, onneksi olkoon! Meidän häissä myös kanttori sävelsi ihan itse. Melkein harmitti ellei olisi naurattanut.
 
Huh, nyt saa ottaa rennosti kun juhlat on juhlittu. :joyful: Kyllä oli kauhea kiire ennen juhlia! Mulla meni paljon aikaa kakun kanssa, ja kun kirjaimia asettelin kakun päälle niin kädet tärisi jo niin, ettei siitä meinannut tulla mitään. :hilarious: Onneksi vauva oli rauhallinen, istui vain tyytyväisenä sitterissä ja jos kitisi, isoveli keinutteli sitteriä. Kun ovikello soi, mä en ollut ehtinyt saada vielä juhlavaatteita päälle, olin rintsikoissa ja sukkahousuissa. :D Itse asiassa ainut, jolla oli juhlavaatteet jo, oli poikani. Eikä oltu ehditty valmiiksi laittamaan kahvikuppeja ym., ne piti sitten siinä laittaa kun vieraat olivat jo paikalla. Kuumahan oli kaikilla kun tuli niin paljon vieraita, mutta melko hyvin mahduttiin meidän kotiin. Tähän saumaan olimme ostaneet meille uuden kuuden hengen ruokapöydän + tuolit siihen, ja edellinen neljän hengen pöytäkin oli käytössä. Tuoleja lainasimme lisää tutuilta.

Se kakku onnistui aivan hyvin. Suklaalla kirjainten pursotus onnistui, mutta eihän ne kirjaimet tosiaan kiinnittyneet hyvin kakkuun. Siinä päällä ne kuitenkin pysyivät. Mielessä oli teidän vinkit, että jos olisi mennyt päin mäntyjä, niin olisi ollut vaihtoehtoja. :) Kakun kahdessa välissä oli valkosuklaa-vaniljatäyte ja kahdessa mansikkatäyte. Miehen siskoilta saimme 2 voileipäkakkua ja äitini leipoi kuivakakun. Lisäksi oli keksejä ja suolatikkuja.

Poikani halusi pitää nimileikin vieraille. Hän piilotti kotiimme 6 kirjekuorta, joissa oli jokaisessa vauvan nimien kirjaimet. Vieraat saivat joukkueittain etsiä ne (kivaa lapsille) ja yrittää keksiä kirjaimista ensimmäinen ja toinen nimi. Kaikki järjestelivät kirjaimet oikein! :joyful: Hauska leikki oli. Sitten poikani paljasti nimen pikkulegoista rakentamallaan taululla. :)

Vauva sai paljon ihania lahjoja. 2vee auttoi niiden avaamisessa. Vauva oli melkein koko juhlien ajan hereillä, niin kuin olin arvellutkin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on myös saatettu nimi kaikkien tietoon. Kaste tapahtui kirkossa ja jatkot juhlimme pappilassa. Lapsi käyttäytyi tyynesti, hermot menivät kun vieraat olivat lähdössä. Onneksi viime yö meni hyvin pienen osalta, vaikka itse taisin valvoa ihan koko yön.
Eilinen aamu ei alkanut kovin hyvin, koska sain tietää, että siskoni ei sairauden vuoksi päässyt tulemaan paikalle. Olin melko pettynyt, molemmat siskot miehineen sekä isäni puuttui juhlavahvuudesta. Lisäksi yksi muu perhe perui tulonsa sekä pappi sairastui. Onneksi papille löytyi sijainen, hän oli jopa kivempi kuin alkuperäinen. Ruokaa jäi ihan järkyttävät määrät yli, meitä olikin ennemmin 40 kuin 50. En käsitä mihin pakastimeen kaiken saan survottua...
Ihana kun voi puhua lapsestaan omalla nimellä :)
 
Takaisin
Top