Raskauteen, synnytykseen ja vauva-aikaan yms. liittyviä hyviä kirjoja?

mingala

Jostain jotain jo tietävä
Marrasmammat 2017
Oisko teillä suositella jotain hyviä kirjoja mitä kannattaa lukea? :) Ensimmäinen lapsi tulossa ja mulla on kauhea hinku saada mahdollisimman paljon tietoa, paljon on vaihtoehtoja, mutta oisko teillä suositella jotain oikeasti hyviä teoksia joita olette vaikka itse lukeneet? :)
 
Ainakin apteekeista saa haettua ilmaisen odotus -kirjan. En oo ite hakenut kun luin sen sillon ekassa raskaudessa jo. Nyt siellä on vissiin uusi painos, mutta luulisin että aika samoja juttuja.
 
Tämä ei ole kirja, mutta naistalo on sellainen sivusto johon suosittelen tutustumaan lämpimästi :-)
Kuuluu terveyskylä kokonaisuuteen ja on siis täysin ajankohtaista ja luotettavaa tietoa liittyen mm. raskauteen, synnytykseen, imetykseen ja vauvan hoitoon ja on höystetty todella hyvillä videoilla :-)
https://www.terveyskyla.fi/naistalo

Kirjojen osalta kannattaa aina muistaa, että tieto muuttuu koko ajan ja siksi kirjat ovat aina hiukan jäljessä ajankohtaisesta, vaikka toki tietyt asiat pysyy melko muuttumattomana. Kirjoista kannattaa valita myös asiantuntijoiden kirjoittamia teoksia :-)
 
Esikon aikana valmistauduin vaan synnytykseen ja aattelin että perehdyn sin siihen hoitoon vasta synnytyksen jälkeen. Huono ajatus :p ei siinä vastasynnyttäneenä ja univelkaisena ollut mitään keskittymiskykyä!! Olis ollut ihan hyvä kerätä edes vähän tietoa esim imetyksestä ja että millaista se arki oikeesti on vauvan kanssa. Olin jotenkin ihan puulla päähän lyöty että mun pitää herättää vauva syömään yöllä parin tunnin välein. Tiesin kyllä että sitä tulee nukuttua vähän, mutta silti järkytti :shy: esikko tuli siis vähän etuajassa ja oli turhan unelijas ihan alkuun. Myöhemmin riitti kun meni vauvan rytmillä :)

Zenin kansaa oon hyvinkin samaa mieltä että tuo terveyskylä on hyvä tiedonlähde. Yleensä kirjat on myös hieman vanhentunutta tietoa,mutta myös kirjoittajansa mielipide ja jotkut jutut on hyvinkin kulttuurisidonnaisia. Esim poikavauvojen ympärileikkaus, äitiyslomien pituudet, hoitosuositukset jne.

Mua kiinnostaisi hyvät kirjat tuolle tulevalle isosiskolle, että voisi valmistella vauvan tuloon :) onko siihen vinkkejä?
 
Muaki kiinnostaa tulevalle isoveljellle kirjat joissa kerrotaan pikkusisaruksen tulosta :)
 
Itselläni on kirjastosta lainassa Suuri Äitiyskirja, joka on mielestäni oikein mielenkiintoinen ja hyvin kuvitettu. Olen usein nähnyt ko. opusta myös myytävän kirppiksillä.
 
Takaisin
Top