Raskausoireet - 5 viikko

Miimau

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!

Mitä oireita teillä on ollut viitosviikon vaiheilla?

Minulla:

- monet tuoksut ja hajut vahvoja, erityisesti keittiötiloissa
- ilmavaivoja ja kuplintaa vatsassa
- pieniä "vihlaisuja" joskus vatsassa, erityisesti liikuntaa harrastaessa
- nännit edelleen hiukan arat
- valtava väsymys
- tunteellisuus ja valtava siisteysvimma
 
Mun oireita

*nännit arat
*väsymys
*vihlaisut alavatsassa
*päänsärky
*palelu
 
Mulla tosi vähäiset oireet.

-Tissit kipeänä, ollut jo uudesta vuodesta asti. Tuntuu että nyt alkaa helpottaa sekin.
- Vatsassa menkkamaisia kipuja ja sellaista jota en osaa selittää.

En tiedä onko mikään oire, mutta nukun huonosti. En juurikaan ole sen väsyneempi kuin aikaisemmin.

Mikään ei juurikaan ole tehny pahaa. Töisä mielelläni en tyhjentäis biojäteastiaan mitään, se ällöttää. Myös autossa joku haju tuntuu hiemanpahalta.
 
täältä löytyy perinteiset

-palelu
-turvotus vatsassa ja ilmavaivat (näyttää niinku ois jo pitemmällä)
-etova olo ruokailun jälkeen
-julilinta alavatsassa (mulla liikunta helpottaa tähän)

Eilen teki ihan hirvittävästi mieli kahvia ja espresson haju tuntu nenässä. Kello oli kuitenkin jo 23.30 niin en alkanut keittelemään.

Tässä joku päivä luin sanomalehdestä tieliikenneonnettomuudesta, jossa oli kuollut mummo ja äiti, isoisä ja lapsi jääneet henkiin, ja sitten piti tirauttaa. En yleensä itke pikku-uutisille.

Väsymyksestä en osaa sanoa, tänä talvena on kyllä ollut poikkeuksellisen vaikeaa herätä ja ehtiä töihin :)
 
Tuttuja oireita, löytyy multakin vaan negatiivisia kaikki testit tähän asti... Liekö jokin hormonihäiriö mulla :(
 
Laitoinkin tuonne toiseen ketjuun jo oireita... Hieman täsmennystä: Eli loppujen lopuksi oireeni vähäiset, enkä misään nimes tarkoittanut valittaa....vaik ehkä sekin tarve joskus tulee kun (toiv.)homma etenee.

Mut ne oireet:

-viikkoa ennen testiä mahakipu, turvotuksen tunne ja luulin että menkat alkaa..näin jälkikäteen ajateltuna oli kyllä hieman erilaista.

-nännit kipeät: Alkoi muutama päivä enne plussausta. SELVIN oire, ja hyvä kun onkin (muuten varmaan testaisin 5min välein!!!! Nyt voi vain nipistää nännistä, AUUU -jep raskaana ollaan!!!!)
emoticon

-testipäivänä (enkä siis huom.ollut vielä päättänyt testata...uskoin etten oo kuitenkaan raskaana) ihme itkukohtaus (pari biisiä autossa kuulin, oli vaikea nähä tietä..tuli kyl kuin vesiputous!!!! 
 
-palelu: kesti reilun viikon, tuntuu hellittäneen. Lämmöt oli koholla, nyt en ole mitannut. Mittasin ihan mielenkiinnosta :)

-väsymys: ???? Sitä on, mutta on kyllä muutenkin.

- kuvotus jäi yhteen päivään ja aamuun, että tais mennä hermoilun ja unottoman yön piikkiin...vessassa hieman tiheämmin saa käydä, mutta johtunee vaan lisääntyneestä juomisesta, jotenki tuntuu et "tarvii" nestettä, vaikka ei aina suoranaisesti janota. Mutta aika pieni muutos kuitenkin.

Semmosta täällä, mites muilla? Ne voi vastata, jotka jakso lukea tän mammuttiviestin loppuun, respectit niille emoticon
 
uusia "oireita":


- tissit ei kipeät, mutta raskaat
- vauva/sikiö-aiheiset unet! :D
- seesteinen, rauhallinen, ystävällinen ja laupias mieli vaikka töissä on ihan kauhia ressi ja hammastenkiristys!
 
Nyt jo kyllä tänään 6+0, mutta ei ole oireet muuttuneet viikossa mihinkään, joten:

- pa-pa-paleltaa, nytkin kietoutunu peittoon etten tärise.

- tissit aivan äärettömän kipeet ollu jo lähes heti oviksesta lähtien. Siis kokonaan, ei vain nännit.

- masu on turvoksissa. eilen tanssitunnilla näytin 18viikolla raskaana olevalta :-o !

Edelliset raskaudet:

-pahoinvointi, oksentelu
-palelu
-väsymys
-nippailut masussa
-pissillä juokseminen

On siis melko erilainen raskaus...jännää miten voi ollakkin!
 
Vahvin oire on tällä hetkellä himo tuliseen ruokaan. Todella outoa... Aiemmissa raskauksissa mulla oli lähinnä ötkötyksiä eikä himoja.

Uni alkoi katkoilla jo viime viikon alussa mutta se voi osittain johtua tästä raskauden pohdiskelusta ja jännityksestä. Vielä ei ole onneksi alkanut se järjetön väsymys, toivottovasti ei tulekaan... Viime kerroilla pahin väsymys osui kesälomille mutta nyt tarttis olla töissä ja on tuossa noi pari lastakin...
 
Mulla oireina

-välillä pientäpahaoloa
-alavatsasta välillä vähän ottaa
- Nännit kipeät ja muutenkin turvonneet rinnat
- Cocis oksettaa
-Älytön karkki himo + appelssini mehu himo
- Lopetin vuosi sitte ja yhtäkkiä tekee mieli tupakkaa :o (kauheeta en halua polttaa! enkä aio, mutta mieliteko on suuri)
-Jatkuva vessa ramppailu
-Ilmavaivat
-Useammin ulostaminen..
-Todella suurtaväsymystä ollut


Jaa a, olikohan vielä niitä.

Mutta jatkuva pelko on keskenmenosta, sillä viimeksi kaksi vuotta sitten sain keskenmenon ja nyt yritän olla tätä stressaamatta, odotan ensimmäistä ultraa jolloin näen onko alkio/sikiö vielä tallella
 
Hei!

Eli siis noita oireita... ehkä pahin/kamalin oire mulla on ollu ns. menkka kipu... ollu kyl paljon raaempi ja harvemmin... Välillä tuntuu ku joku puukolla pistelis sisuksissa... En vielä edes varmaankaan tietäis odottavani ellen juurikin näiden kipujen kanssa olis menny käymään tk päivystyksessä!Pelottelivat jo siellä että vois olla kohdunulkopuolinen raskaus kyseessä, mutta näitä muiden oireita lukiessa tullut siihen tulokseen, että uskon jo itse vahvasti siihen että alkio on oikeassa paikassaan!

Muutamana aamuna on ollu vähäistä pahoinvointia ja välillä tiettyjen hajujen yhteydessä päivisinkin tulee yökötys! Onneksi lievänä silloinkin!
Lisäksi:
-Rinnat aristaa
-Turvotus, ilmavaivat, reipas suoli
-Pissattaa
-Mielialat


 
Hei!

Eli siis noita oireita... ehkä pahin/kamalin oire mulla on ollu ns. menkka kipu... ollu kyl paljon raaempi ja harvemmin... Välillä tuntuu ku joku puukolla pistelis sisuksissa... En vielä edes varmaankaan tietäis odottavani ellen juurikin näiden kipujen kanssa olis menny käymään tk päivystyksessä!Pelottelivat jo siellä että vois olla kohdunulkopuolinen raskaus kyseessä, mutta näitä muiden oireita lukiessa tullut siihen tulokseen, että uskon jo itse vahvasti siihen että alkio on oikeassa paikassaan!

Muutamana aamuna on ollu vähäistä pahoinvointia ja välillä tiettyjen hajujen yhteydessä päivisinkin tulee yökötys! Onneksi lievänä silloinkin!
Lisäksi:
-Rinnat aristaa
-Turvotus, ilmavaivat, reipas suoli
-Pissattaa
-Mielialat


 
Mulla nyt kylläkin 6+4, mutta oireet tulee tässä:

- Väsymys
- Palelu
- Rintojen kasvu ja erityisesti nännien arkuus
- Nippailu vatsassa (aina välillä)
- Repäisykivut aivastaessa tms.
- Itku on tosi herkässä
- Jano (yölläkin herään 1-2 kertaa juomaan niinkun esikoistakin odottaessa)
- Etova olo ruokailun jälkeen
- Makea ällöttää, mut suolainen himottaa :D
- Turvotus (varsinkin iltaisin)
- Lisääntynyt valkovuoto

Aikamoisen listan sain kyllä aikaan! :D
 
Nyt on 5+5.

Pinna ei välillä kestä yhtään, menee hermo tosi herkästi. Ja nyt paleltaa. Lisäksi hiukset rasvoittuvat pahasti kuten naamakin. Tukka pitäisi pestä pari kertaa päivässä, aamupesun jälkeen ovat jo illalla ällöt.
 
Voi luoja tätä oloa!

Nyt on sitten olo ku rantapallolla! Varmaan ihan yhtä paljon ilmaa mahassa ku mitä semmoseen mahtuu! Ja nälkä on koko ajan mut eipä hirveesti viitti syödä ku tietää et heti kun on syöny tulee ihan tosi ällö olo ja masu nippailee pahemmin ku muuten! Oon tolle ukollekin sanonu et tää toukka sais alkaa tykkää mun syömisestä emoticon

Ja nukkumisesta yöllä on tullu ongelma... päivällä kyl väsyttää mut illalla ja yöllä saa oikeesti tehä kaikki mahdolliset vippas konstit et saa nukahdettua...

Mutta ehkäpä tää viel tästä helpottaa...
 
Takaisin
Top