Raskausmyrkytys??

karamelli

Silmät suurina ihmettelijä
mitäs mieltä olette? nukuin alku illasta kahden tunnin päikkärit jalat kohotettuna ja heräsin supisteluun. Samalla iski kova päänsärky ja pahoinvointi. Olo on aika heikko ja silmät ovat valon arat ja näkyy välillä näkökentässä sellaisia mustia "lenteleviä" palloja. Kahtena aamuna ollut ylävatsa hieman arka. Aamuisin jalat ovat eniten turvoksissa. Neuvolassa ei nuori neuolatäti oikein mitää virkannut muuta kuin että pissa puhdas ja verenpaine vain vähän kohonnut (ennen 95/60, nyt 117/ 75.). Tässä nyt sitten miketin onko raskausmyrkytyksen vaaraa......?
 
Mulla tuli kanssa yksi ilta aivan kamala päänsärky ja erittäin huono olo. Siis oksetti ja en tiennyt miten päin olisin voinut olla. Päänsärky jatkui koko yön, mutta oli aamulla poissa. Seuraavana päivänä oli neuvola ja sielä sama katsoi pissan ja verenpaineen mitkä oli normaalit eli ei sitten siihen sen enempään reagoinut ku epäilin itse kans raskausmyrkytystä.

Kyllä sen pitäisi ilmetä ilmeisesti pissasta jos raskausmyrkytys olisi.
Ja raskausmyrkytyksessä ominaista on myös että päänsärky on jatkuvaa.
Kohonnut verenpaine voi aiheuttaa myös kovan päänsäryn. Näin mun neuvola täti sanoi mulle.

 
Millä viikoilla olet? Luulisin, että kyllä raskausmyrkytys AINA näkyy myös valkuaisena virtsassa. Mutta nuo sun oireet voisi kyllä enteillä myös alkavaa raskausmyrkytystä, joka ei siis vielä välttämättä näy pissassa. Mulla itsellä alkoi raskausmyrkytys rv32 ihan salakavalasti yhtäkkiä, pissassa oli proteiinit yhdellä plussalla ja paineet alkoi nousta hieman. Noh, parissa viikossa oltiinkin sitten jo leikkaussalissa... Tyttö syntyi rv33+5.

Kandee kuunnella omia oireitaan ja jos mitään omituista tulee, niin soittoa vaan neuvolaan ja pyydät päästä tarkistamaan sitä proteiinia pissasta ja mittaamaan paineita. Mulla oireina ei ollut päänsärkyä lainkaan, vaan lähinnä turvotusta (paino nousi loppuvaiheessa kilon viikossa), väsymystä sekä sitten sektiota edeltävänä iltana ennen sairaalaan menoa alkoi ylävatsakipu. Sellainen tunne, kuin joku vanne kiristäisi tuossa rintojen alapuolella. Niin ja tietenkin ne paineet oli korkeat silloin, muistaakseni jotain 150/120 luokkaa...
 
Takaisin
Top