Raskausdiabetes!

Mä en usko, että ne arvot lähtis nyt enää huononemaan näillä viikoilla. Samaa sanoi polin hoitaja ja tällä viikolla neuvolantäti. Jos on ollut ok, niin uskotaan että ollaan "turvassa".
Mua ärsytti niin paljon puhelin taskussa ja hälytin päällä elää sieltä viikolta 20 ne kaikki mittauspäivät, että olen valmis luopumaan tästä harrasteesta. Onneksi kotimittaustulokset oli ok, eikä johtaneet kummempiin toimenpiteisiin!
 
Haha..voi jestas..aattelin et tänää paikkaan ne eilisen unohdukset.. mittasin lounaan jälkeen joo. Söin päivällisen ja laitoin ajastimen päälle. Tunti meni ja mittasin sokerit.. tai no, just ku olin mittaamassa ni sytty taas se energiansäästölamppu"onpa hirvee järki mitata sokerit ku oon juonu täs tunnin aikana mehua jossa on sokeria" eli jäipä sit taas mittaamatta :D
 
Mitenköhän noissa sokerimittauksissa mikä on liian alhainen lukema tunti aterian jälkeen? Miulla on ollu tunnin lukemat reilua viittä melkein koko ajan, harvoin yli kuusi. Tänään söin erittäin epäterveellisen lounaan ja tunnin päästä oli arvo 4,9 o_O
 
IQ, kysyin joskus silloin kun aloin mittaamaan, että mikä on liian matala (ylipäänsä). Vastaus oli, että ei ole alarajaa, jos ei ole lääkitystä. Mulla on ollut joskus ruoan jälkeen ihan sama lukema kuin ennen ruokaa, enkä oo kyllä jaksanut välittää. Oon sitten ehkä syönyt vähän lyhyemmällä välillä seuraavan kerran.

Niin ja siis mulla yleensä ennen ruokaa kaikkea 4 ja 5 välillä.
 
Voi kun olen tyhmä. Olin häissä viikonloppuna, enkä jättänyt kakkua ym herkkuja väliin, ja nyt on kauhee makeanhimo. Söin sitten karkkia ja jaffakeksejä, ja nyt sitten ylitys tunnin jälkeen (8,2). Kuinkas tästä makeanhimosta nyt pääsee taas eroon?
 
Mrs V, voi kääk, tiiän tunteen - paholaiselle kun antaa pikkusormen, miten sen saa takaisin! En siinä auta, kun makeita porkkanoita imeskellä. Hedelmistä yritän olla tarkkana, vaikka ei oo ollut mitään ylityksiä. Sitä lapsivettä kun on ollut liikaa ja saivat uskomaan, että painonnousuni on hmm liian suuri, että karppaajan hedelmävalinta on siis greipit, mandariinit, luumut ja kotimaiset omenat sitä myöten.
 
Takaisin
Top