Raskausdiabetes & vauvan liikkeet

Hennamami

Oman äänensä löytänyt
Heippa!

Olen reilusti ylipainoinen (BMI raskauden alussa 38) ja insuliinihoitoinen raskausdiabeetikko! Tällä hetkellä viikkoja on kasassa 21+2. Raskaus sujunut ihan mukavasti muuten, vauva kasvaa ja kaikki on hänellä kunnossa :) Painoarvioksi rakenneultrassa tuli 425g (silloin viikkoja 20+6), mikä kyllä huolettaa! Eikö pikkuinen ole "yli sallitun" painorajan? :(
Olis kiva kuulla muilta odottavilta äideiltä ja jo synnyttäneiltä, että missä vaiheessa tunsitte vauvan potkut ja kunnon liikehdinnät? Olen jo jonkun aikaa tuntenut elohiirimäisiä koputuksia ainoastaan alavatsassa, mutta siihen ne ovatkin jääneet.. Mulle on kyllä kerrottu, että raskausdiabeetikkojen vauvat liikkuvat yleensä vähemmän, mutta luulis että jotain kuitenkin tuntuis? :o Kovin huolettaa, vaikka varmaankin turha murehtiminen on turhaa!

Kiitos kovasti etukäteen vastauksista!! :)
 
Moikka!
Katsoin muistiinpanoistani että rv20 oon ruvennut tuntemaan "elohiirimäistä" liikettä kylkiluiden tuntumassa. Sitten rv25 liikkeet on ruvennut säännöllistymään ja tuntui kunnon muljahduksina.
Itselläni myös raskauden aikana (ja nytkin) hyvin paljon ylipainoa ja raskausdiabetes hoidettiin pillerilääkityksellä. Tuosta enemmän-vähemmän liikkeitä kuin... en tiedä, meillä kävi niin että taisin vähän liikaakin kuunnella ja laskeskella pienen liikkeitä ja sydän syrjällään jos en ollut vähään aikaan toista tuntenut. Sitten kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Mulla toimi ainakin aina se neuvolankin ohje siitä laskemisesta... kylkiasennossa jne...
Tsemppiä ja iloa raskauteen ja vauvan odotukseen!
 
Takaisin
Top