Raskausajan vitamiinit ja muut lisäravinteet

Huomenna ajattelin köydä hakemassa apteekista odotus/imetys vitamiineja ja maitohappobakteereita, jälkimmäisten oon huomannut vaikuttavan vauvan ihoon positiivisesti kun nyt tää meidän 7kk kärsii kamalasta atopiasta kun en muistanut kun satunnaisesti niitä syyä mutta muiden kaa maitohappoo söin säännöllisemmin ja niiden iho oli vauva ajan tosi hyvä...
 
Hei saako magnesiumia syyä? Auttais aika kivasti lihaksia palautuun treeneistä.. :playful:
Saa. Mulla viime raskaudessa kramppas pohkeet ihan järkyttävästi ja magnesiumista apua. Mut kai loppuraskaudessa ei suositella, muistan lukeneeni, et voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia. Kertokoon, ken tietää paremmin.
 
Täällä myös käytössä minisun mama,maitohappo bakteereja ois kanssa kaapissa..käyttääkö kukaan muu noita maitohappo bakteereja? Jos käyttää ni miksi?:):confused004
Yritän ottaa aina kun muistan. Mulla allergioita ja suolisto ei niin hyvänä niin kyl se vaikuttaa.
 
Täällä myös käytössä minisun mama,maitohappo bakteereja ois kanssa kaapissa..käyttääkö kukaan muu noita maitohappo bakteereja? Jos käyttää ni miksi?:):confused004

Mä käytän maitohappobakteereita oman mahan toimivuuden tukemiseksi ja esikon aikaan luin että raskausaikaan käytettynä maitohappobakteerit ennalta ehkäisee vauvan atopiaa ja ihon kuivumista! Ainakin 4 ensimmäisellä oli vauva aikaan hyvä iho mutta sitten tän meidän 5 aikaan en muistanut syyä niitä niin sillä on super huono ja vaikeasti hoidettava atopia:sad001
 
D:tä ei sais ottaa kahdesta purkista,eli ravinnon lisäks yksi hyvä d,monesti neuvotaan,et öljykapselista imeytyy paremmin. vähintään 50mikrogrammaa,kun ollaan täällä säkissä pimeessä eikä suomalaiseen ruokavalioon liikaa kalaa kuulu.
 
Mä en ota nyt kun deetä, kalkkia (en käytä tarpeeks maitotuotteita), sinkkiä ja seleeniä. Pitäs varmaan rautajuomaa jo alkaa lipittään ennenku hemppa laskee liian alas. Viime raskaudessa viimeiset kuukaudet keikku 90 tienoilla eikä noussut enää millään.
Foolihappo on tärkee vauvan kannalta tässä alussa.
 
Hei saako magnesiumia syyä? Auttais aika kivasti lihaksia palautuun treeneistä.. :playful:
Saa syödä loppuvaiheessa sitä käytin et sain suoliston toimii. Ilman sitä ei ollu mitään mahdollisuutta et vatsa ois toiminu normaalisti. Kandee kattoo vaa ne määrät.
 
Mä kävin eilen apteekissa aikeena ostaa monivitamiineja. Kyselin niistä farmaseutilta ja hän sanoi että jos syö monipuolisesti niin nuo ovat suoraansanottuna turhia!? Kuulemma ainoastaan foolihappoa ja D:tä suositteli syömään. Tietysti myöhemmässä vaiheessa eriasia jos rauta-arvot putoaa jne. tai ei pysty pahoinvoinniltaan syömään kunnolla ruokaa. Mä en sitten ostanut mitään vaan jatkan toistaiseksi vain foolihapolla, D:llä ja sinkillä.
 
Minä oon kans syöny vaan D-vitamiinia ja foolihappoa. Maitohappobakteereja sit jossain vaiheessa,varsinkin, jos oma maha rupeaa temppuileen. En oo monivitamiineja uskaltanu ottaa,kun niissä oli liki kaikissa rautaa(hg yli 138 ja viimeks oli sen vielä 3pv ennen synnytystä). Neuvolassakin sanoi,ettei tarvi muuta ottaa ja mitään lisärautaa ei ehdottomasti edes saa ottaa..
 
MUlle myös infottiin neuvolaam soiton yhteydessä että alussa ei tarvitse kuin D-vitamiinin, sinkin ja foolohapon. Näitä jo söinkin ennen raskautta joten jatkuu!
Muistakaa vaan syyä terveellisesti vihreitä myös! :)
 
MUlle myös infottiin neuvolaam soiton yhteydessä että alussa ei tarvitse kuin D-vitamiinin, sinkin ja foolohapon. Näitä jo söinkin ennen raskautta joten jatkuu!
Muistakaa vaan syyä terveellisesti vihreitä myös! :)

Mulle jäi kuopuksen odotusajasta kans mieleen, että ei hirveesti kaikkea napsia tarvi. Mulla on kans nuo d, sinkki ja foolihappo ollu jo pitkään käytössä (ja jatkuu tietty). Lisäksi popsin magnesiumia, omega3:sta (ilman a-vitamiinia) ja maitohappobakteereja. Vehnänalkioöljyä otan kans lusikallisen joka päivä. :)

Hah, ja nyt kun luin, mitä kaikkea päivittäin otan, aika montaa eri juttua kuitenki syön! :D Omegat ja magnesium pitää muistaakseni sit loppuraskaudessa lopettaa.
 
Niiiin ja oliko niin, että foolihappo piti kans lopettaa johonki aikaan?! Pitääpä tarkistaa... Hm...
 
Jännä miten suositukset muuttuu koko ajan. Mistä sitä tietää mitä voi syödä :bookworm:
Pakko kai vaan luottaa sen hetken tietoon mitä saa omasta neuvolasta mutta omaa maalaisjärkeä käyttäen!:wink
 
Eliza mulle taas sanottu viim 2017 et foolii pitäis napsii kokoneaskauden :eek:

Joo niin määki luulin viime raskaudessa (syntyi 12/2016). Sitten joku linkkas tuon astmajutun la:ryhmässä ja kiva syyllisyys iski. No, toistaiseksi ilman astmaoireita mennään vaikka taisin ihan viimisille viikoille foolihappoa vedellä. :/
 
No niin minäkin oon napsinut noi monivita purkit tyhjäksi... jokaisen kohdalla:sad001 syyllisyys kalvaa... ei vide jos noi saa jonkin astman vaikka onpa senkin puhkeamiseen varmasti muitakin tekijöitä kuin vitamiinit...
 
Takaisin
Top