Raskausajan vaatetuksesta - jatko-osat normaalivaatteisiin

Cinnamon1

Silmät suurina ihmettelijä
Hei
 
Pikkuhiljaa alkaa rv 14+4 kohdalla normaalit vaatteet (varsinkin housut) käymään pieniksi ja kaipailisin vinkkejä raskausajan vaatetuksen suhteen.
 
Olen joskus kuullut, että farkkuihin olisi saatavilla sellaista jatkopalaa, joka tulee kiinni nappiin. Näin saisi siis isonnettua normaali fakkujen vyötärönympärystä. En ole tällaista jatkopalaa mistään löytänyt. Onko jollakulla tiedossa, että onko tällaisia edes olemassa ja jos on, niin mistä saisi ostettua??
 
Onko joihinkin muihin vaatteisiin olemassa jotain jatkopaloja vai miten selviytyä vaiheesta, jolloin normaalivaatteet käy pieniksi, mutta masu ei ole vielä niin suuri, että varsinaisesti masuvarallisia mammavaatteitakaan vielä tarvitsisi / viitsisi ostaa? Pitääkö vain marssia kauppaan ja ostaa numeroa isompia normaalivaatteita? Suorien housujen kanssa varsinkin on ongelmallista, kun itse materiaali ei jousta lainkaan.
 
Miten olette ratkaisseet vaatetuksen tässä vaiheessa?
 
 
 
cinnamon1: itte ostin bellybelt-combo kit- jatkopalat housujen vyötäröön. mukana oli kaksi eri pituista napillista "kuminauhaa" (mustaa) sekä kaksi eripituista hakasilla varustettua. mukana oli myös kangaspalat valkoinen, sininen ja musta. vähän petyin niihin kangaspaloihin kun nyky housuissa on niin matalat vyötäröt ja lyhyet vetoketjut/nappilistat niin noita ei saa oikein istumaan kankaineen.(ei tosin haittaa jos on pitempää paitaa päällä niin ei näy) muutoin oon kyllä käyttänyt melkein päivittäin housuissa pelkkiä napillisia joustavia "kuminauhoja" ja pitempää toppia päällä. tilasin netistä jostain lastentarvikeliikkeestä tuon paketin, en muista vaan että mistä. maksoi alle 20euroo. näytti kuitenkin olevan tosi monessa nettiliikkeessä myynnissä. ei muutaku googlettamaan.

täällä on nyt sellainen vaihe ettei löydy oikein mitään mikä mahtuis päälle enään ja tässävaiheessa ei huvita ostaa ihan kuitenkaan äippävaatteita. kokoo isommat on yleensä mulla ainakin ihan tyhmän näkösii päällä joten tässä on aikamoinen ongelma...[8|] onneksi kuitenkin nyt on muotia noi tunikat niin niillä mennään varmaan kesä.. [:D] ja liikkeissä näytti olevan kivoja neuletakkeja yhdellä napilla joten ne menee melkein ku äippäneuletakista.. [:)]
 
Mulla on käytössä Bellybelt, ostin sen Vekaravintin nettikaupasta, ja on ollut ihan ok ja jokapäiväisessä käytössä, sekä farkuissa että farkkuhameessa. Flexi-belt on muistaakseni toinen vastaavanlainen tuote, ainoa ero kai, että Bellybeltissä on myös hakasiin sopivat jatkopalat, Flexi-beltissä vain nappeihin. Itsellä rahat sen verran vähissä, että varsinaisia äitiysvaatteita tuskin tulee ostettua, joten tällä pääsee aika pitkälle... [:)]
 
Mä oon käyttäyny kans jo monta viikkoa ihan vaan hiuslenkkiä farkuissa, kun en ole saanut vetskaria, saatikka nappeja kiinni enää kuukauteen. Tunikat ja pitkät topit toimii oikein hienosti virityksen kanssa, eikä kukaan huomaa mitään :) Kesän leggins-aikaa odotellessa..
 
Normaalia isommissa vaatteissa on se huono puoli, että nei ehkä istu kunnolla jos ei oo levinny tasaisesti joka puolelta. Äitiysvaatteis leikkaukset on just hyvät ja esim. H&M:stä itse löysin kahdet housut à 20€. Mä koitin vippaskonstei vanhoihin vaatteisiini mut olo oli hankala koko ajan. Toiset äitiyshousut on mulla käytös nyt synnytyksen jälkeenkin, niin oon tykästyny niihin, eivät purista ja istuvat hyvin. 
 
Tungen kysymykseni kanssa tähän samaan ketjuun.
Mistä olette löytäneet äitiysjuhlavaatteita? tai muuten vaan tilavampia juhlavaatteita?
Kesällä on tiedossa yhdet ylppärijuhlat ja kahdet häät. Vaatekriisi on jo nyt valtava.
Parasta olisi että pystyisin menemään kaikki kolmet juhlat samalla vaatteella. Kaikki juhlat ovat neljän viikon aikana. Kuinka paljon vatsa kasvaa neljän viikon aikana normaalisti?
 
Bebesiltä löytyy ainakin juhlavaatteita, myös semmosilla leikkauksilla ettei näytä ns. äitiysvaatteelta (eli pystyy käyttämään myöhemminkin).

Osalla menee myös ihan normijuhlavaatteet, jos niissä on leikkaus esim. rinnan alla ja leveä/levenevä helma.

Perustrikoomekot/strassipaidat jne. löytyy myös henkan ja maukan, seppälän jne. hyllyiltä.
 
Itse löysin juhlamekon H&M:n normi osastolta, a-linjanen mekko (rintojen kohdalta alkaa levenemään ihan hirmusti) ja hintaa oli 20e. Se kyllä mahtuu koko raskauden ajan. Vatsaa ja peppua mahtuu mekon alle paljon [:)] Suosittelen näitä normiosastoja..
 
Sama juttu, juhlavaateongelmia on. Kesalla tiedossa yhdet haat kaliforniassa - muutenkin vaikea tietaa mita jenkkihaihin laittaisi paalle, silloin sitapaitsi menossa viikko 23.. Paras ostaa joku a-linjanen viritys just ennen h-hetkea? Onneksi muoti suosii mahaa! Aion kylla ensiksi etsia tavan osastolta, jos vaikka loytyis malli jolle ehka myohemminkin kayttoa. Toiv loydat, Jenni, jonkun kivan mekon! :)
 
Mä en ole ostanut yhtään äitiysvaatetta enkä varmaan ostakaan ellei ole ihan pakko. Nyt mennään rv 24+0 ja olen tullut mainiosti toimeen H&M "joogahousuilla" joissa on vyötärölärpäke ja pitkillä topeilla ja tunikoilla. Lisäksi ostin lärpäkkeellisen venyvän minihameen ja haaremihousut. Paitoja ja toppeja olen kaivellut kaapeista ja ostanut muutaman pitkänmallisen uudenkin mutta ihan siis tavallisten vaatteiden joukosta, katsoo vaan vähän tarkemmin pituutta ja mallia. :)

Ja siis minulla on ihan todella valtava maha nyt jo, normaalit housut eivät ole menneet viikon 13 jälkeen päälle ahdistamatta.
 
Hei mites alusvaatteet? Esim millaiset liivit pitäisi olla? Mulla on nyt jo tässä vaiheessa tissien alaosaan tullut hirveet raskaus arvet niin en nyt välttämättä ihan mitään mahan alus utareita haluaisi loppu ikää pitää niin pitäisikö tässä vaiheessa jo ostaa jotkut ekstra super hyper tuki asiat? [:D] ja ootteko käyttäny ihan normaaleja urheilu liivejä vai onko sit olemassa ihan erikseen jotain mamma liivejä? Ja entä alushousut? Hiertää ja hankaa kaikki nykyään ja rv siis vasta 13+6.. et entä sitten pitemmälle kun pääse..Muutenkin pitäisi alusvaate osastolle lähteä kun alkaa kaikki olemaan niin vanhoja ja rikkinäisiä niin haluaisin ostaa kerralla sellaisia hyviä jotka sit tuntuis hyvältä kun on vielä valaampi.

Mistäs kaupoista muuten löytyy tollasia mamma osastoja tai jotain XL mallistoja? Itse kun pitää olla tämmönen hipinretku niin periaatteet ei anna myöten että H&M mitään ostaisin [:D]
 
Mie olen nyt raskausaikana löytänyt hipsters malliset alushousut. Aiemmin en tykännyt, mutta nyt on kivat, kun ei paina mahaa mitenkään. Lindexillä on jotain ihan äitiysalusvaatteitakin olemassa ainakin. Rintsikoissa itse ostin vaan isompaa (silloin oikeaa) kokoa. Meinaa vaan nekin alkaa käymään pieniksi, mutta en enää viitsis investoia uusiin, kun en löydä kohtuu hinnalla hyvin istuvia normaalistikkaan. Eli näillä mennään nämä viimiset pari viikkoa. Imetysliivejä en viiti ostaa ennen kuin tiedän oikean koon. Pari imetystoppia ostin ja käytän niitä sitten, jos mahdottomaksi menee.
 
Ilmeesesti kuulun niihin onnekkaisiin, joille ihan omat vaatteet on vielä menneet eli oma kokoni xs/pienin mahdollinen naisten puolelta/lastenkoot mahtuvat ihme kyllä yhä meikälääsen päälle vauvamasun kera vaikka raskausviikkoja on nyt takana jo 26+1. Todellakin toivon, että omat vaatteet menis viä ylle mahdollisimman pitkään sillä mulla ei ole aikomustakaan alkaa ostelemaan kalliita äitiysvaatteita, jotka olis käytössä ne muutamat viikot ja sitten ei käyttöä enää löydy. Joitain äitiysvaatteita on saanut tuttavilta lainahan jo varooksi jos toiveeni ei toteudu ja jos nekään ei kriisin yllättäessä riitä niin kirpparit ja äiteen/muiden vaatekaapit on onneksi keksitty [;)]

Mahan ohella mun rinnat on kasvaneet huomattavasti ja oudoksun rintsikoiden käyttöä yhä, osittain siksi että ennemmin ei välttämättä mitään liivejä tarvinnut käyttää ja suuremmaksi osaksi siksi että ne hiertää ja saa ihon hikoilemaan -> ei tee hyvää meikälääsen atooppiselle iholle. Yhdet uudet rintsikat oon ostanut ja ainakin toistaiseksi ne on ihan hyvät vieläkin. Enemmän on tullut suosittua toppeja rintatoppauksilla ja ihan imetystoppejakin perustoppien ohella. Mutta kaippa niitä ihan kunnon rintsikoitakin pitää välillä pitää niiden antaman tuen takia sillä haluan säilyttää rintani ketunnoukkina enkä lössäyhtää niitä...

Oon huomannut, että nykyajan monissa paidoissa (sekä lastenvaatteissa että ihan naisten vaatteissakin) on se yks hyvä puoli, että ne on todella pitkää mallia nykyisin eli eivät jää napapaidoiksi näin raskaudenkaan aikana [:D] Ja ne paidat jotka eivät tarpeeksi pitkälle yllä niin masutuubi on loistava keksintö siihen pulmahan!  Ja mitä juhlavaatteisiin tulee niin ihan perusmitoituksilla löytyy todella paljon valikoimaa koska aikalailla suurin osa on venyvää materiaalia.
 
Ostin Mamalicious farkut Stockmannin (hki) äitiysvaatenurkasta (osastoksi ei voi kutsua) - lastenvaateosastolla. Ne oli siistin näköiset ja edulliset! 29,95 e. Ihanalta pukee päälle kun ne istuu eikä paina.

Rv on vasta 14+2 mutta kun on sen verran tuota omasta takaa fyllinkiä niin ilmeisesti masu alkaa jo olla aika hyvässä kuosissa. Varsinkin illalla :) SIlloin H&M'n äippäverrarit on aivan ihanat!!

H&M ja VeroModalla on äitiysvaate"nurkkaukset". Ja kuten jo sanoin, Stocka. Joissakin lastenvaateputiikeissa on myös jotain mammavaatteita.

/Jenni
 
Takaisin
Top