Raskausajan turvostus

Vieras
Miten te olette hillinneet raskausajan turvotusta?

Itse huomasin eilen illalla, että nilkkani olivat hävinneet jonnekin. Tilalle oli tullut pohkeista saakka samaa kokoa olevat kunnon tolppa-jalat! Yöllä tämä ilmiö oli onneksi hieman laantunut, mutta nilkkojani minulla on edelleen ikävä! Työni on seisomatyötä, joten siinä on varmaankin osa syy. Olen jo raskauden puolivälin ylittänyt, hirvittää siis ajatus, että loput vajaa 20 viikkoa olisin nilkaton ja kävelisin näillä tolpilla synnytykseen saakka.

Nyt ottaisin avosylin vastaan kaikki vinkit, millä te olette saaneet tuota turvotusta hieman hillittyä. Kaikki keinot ruokavaliosta pieniinkin jumppaliikkeisiin otetaan vastaan.
 
Aina kun mahdollista, niin jalat ylöspäin vaikka sohvalla puoli-istuvassa asennossa ja tyynyt jalkojen alla ja selkää tukemassa. Juo paljon nestettä, vältä suolaa ja kofeiinipitoisia tuotteita.
 
Ja ainahan voi kokeilla mansikoita ja ananasta kohtuuden rajoissa, lisäävät nesteiden kiertoa. Itselläni nämä jalkojen nostot ja hedelmät yhteisvaikutukseltaan auttavat! :)
 
Kiitoksia vinkeistä! Täytyypi huomenna mennä ostamaan kilotolkulla sitä ananasta (se siitä "kohtuuden rajoissa") :D. Suolaa en lisäile ruokaan ollenkaan ja kahvi alkoi jo raskausajan alussa maistua aivan kamalalta. Toivottavasti nuo konstit auttaisivat minuakin :).
 
Takaisin
Top