Raskausajan ruokavalio

Onko kukaan muu huomannu että olisi tullut pahoinvointia tosta Minisunin mama vitamiineista? unohdin itse parina aamuna ottaa kiireessä töihin lähtiessä ja olo oli aamusta asti tosi hyvä eikä tarvinnut oksentaa, eilen sitten otin vitskun ja heti vähän ajan päästä sen ottamisen jälkeen oksensin. Tänään ajattelin ottaa illalla nukkumaan mennessä. Tiedä sit voiko oikeasti johtua niistä :eek:

Mulla vaikutti aivan hirveesti jos otin aamulla vitamiinit. Oksetti aivan kaujeena. Nyt otan illalla. :)
Moni sanoo et johtuu.
 
Mulla on ollut myös käytössä nuo minisun mamat ja niistä kyllä tulee tosi paha olo, vaikka ottais mihin aikaan. Kiva vaan, kun söin niitä myös esikoisen raskausaikana, jolloin kärsin myös tosi pahasta pahoinvoinnista. Nyt sitten mietinkin, että mitenkähän paljon siitä oli noitten vitskujen ansiota, kun kärsin pahoinvoinnista jonnekin puoliväliin saakka... Tajusin sen pahoinvoinnin ja vitamiinien yhteyden siis vasta nyt pari päivää sitten :banghead: Tänään kävin sit ostaa jotain multitabseja, toivotaan että ovat paremmat :)
 
Joku kyseli omegoista ja a-vitamiinista. A-vitamiinia on kalanmaksaöljyssä, mutta suurin osa nykypäivän omegoista on kalaöljyjä, siis ri maksaa. Niinpä niissä ei ole varoittavia määriä a-vitamiiniakaan.
 
...mutta verenvuotoalttiutta lisäävät myös ennen synnytystä. Itsellä tuhruvuoto loppui, kun liperin omegat.
 
Mullakin tuli niistä vitamiineista paha olo! Vaihdoin toiseen merkkiin ja söin ne pahaa oloa aiheuttaneet loppuraskaudesta ja sen jälkeen. Kai. Eiks ne ollu myös imetysajalle?
 
Mites toi fonduen syöminen? Oon menossa tilaisuuteen, jossa on sitä tarjolla. Kai se on ok, kun se on kerran kuumennettu?
 
...mutta verenvuotoalttiutta lisäävät myös ennen synnytystä. Itsellä tuhruvuoto loppui, kun liperin omegat.

Tuostakin on lääkärit kahta mieltä, toiset sanoo että voi lisätä verenvuotoa ja toiset sanoo että päinvastoin, ite pelaan varman päälle ja oon omegat lopettanut ennen vikaa kolmannesta.
 
Mites toi fonduen syöminen? Oon menossa tilaisuuteen, jossa on sitä tarjolla. Kai se on ok, kun se on kerran kuumennettu?

Fondue OK, juuri koska on kuumennettu.
Ja nyt muuten alkoi aivan hirveästi tekemään mieli fondueta!!! Mun kaupungissa on yksi fondueravintola, pitäisikö hän raahata perhe viikonloppuna sinne!
 
mitä mieltä ootte sokerista? Siis valkoisesta. Siihenhän ei ole mitään rajoitteita, mutta itse mietinnön välillä, että tuleeko hän syötyä liikaa...
 
mitä mieltä ootte sokerista? Siis valkoisesta. Siihenhän ei ole mitään rajoitteita, mutta itse mietinnön välillä, että tuleeko hän syötyä liikaa...

Liikaa sokerin käyttöä kannattaa toki välttää, se ei ole hyväksi muutenkaan, saati odottaessa. Silti itse syön mieluummin kohtuudella aitoa sokeria kuin mätän makeutusaineita.
 
Saakohan maitohappokäymisellä valmistettuja ruokia syödä...? Suolakurkut, hapankaali yms.
 
Mitä fetaa voi syödä? Mieli tekee nikn kovin fetaa ja cheddarjuustoa,mutta en ole niitä uskaltanut syödä. Saako niitä syödä tai ovatko kiellettyjä?
 
Mitä fetaa voi syödä? Mieli tekee nikn kovin fetaa ja cheddarjuustoa,mutta en ole niitä uskaltanut syödä. Saako niitä syödä tai ovatko kiellettyjä?
Olen syönyt, jos ovat pastöroidusta maidosta.
 
Hmm, tulossa olis reissu Eurooppaan. Onko nyt niin, että en voi syödä siellä yhtään hampurilaista tai pitsaa tai muutakaan missä on juustoa? Vai riittääkö se, että juusto on ollut uunissa? Pitsa olis sit varmaan parempi kun siinä se juusto varmuudella kuumenee kunnolla.
 
Pitsa ok kun on kuumennettu. Toki ei mitään kypsentämättömiä mozzarelloja päälle yms.
 
Pitsa ok kun on kuumennettu. Toki ei mitään kypsentämättömiä mozzarelloja päälle yms.

Jeps :) Mitäköhän muita helppoja ja turvallista ruokia keksis kuin pitsan? Joku pihviannos varmaan. Tylsää vaan, kun sit oikein mitään kastiketta/majoneesia voi olla. Ideoita saa heittää. Syömisen lisäksi mua jänkättää vieraassa kaupungissa, että löytyykö vessoja tarpeeksi helposti.
 
Jeps :) Mitäköhän muita helppoja ja turvallista ruokia keksis kuin pitsan? Joku pihviannos varmaan. Tylsää vaan, kun sit oikein mitään kastiketta/majoneesia voi olla. Ideoita saa heittää. Syömisen lisäksi mua jänkättää vieraassa kaupungissa, että löytyykö vessoja tarpeeksi helposti.
Mikä maa kyseessä?
 
Takaisin
Top