Raskausajan ruokasuositukset

Mulla on niin kovat sushihimot.. ihan suosikki on lohinigirit. Saiskohan niitä vaan pyydettyä well done kypsennettyinä 😅
 
Mulla on niin kovat sushihimot.. ihan suosikki on lohinigirit. Saiskohan niitä vaan pyydettyä well done kypsennettyinä 😅
Samaistun tunteeseen :p Mies haki eilen itselleen sushi-annoksen, ja haistelin niitä siinä vieressä :D
 
Siis salmiakki ja lakritsi! Irtokarkkipussi ilman näitä on ihan blaaaaaah 😝
Niin on! Tänään juuri kävin ostamassa, kun tuli karkkihimo ja tajusin, että kuinka paljon niitä lakuja ja salmiakkeja siellä on tarjolla!😧 Kaihoisasti katselin😂
 
No kyllä komppaan ylempiä! Nyt jää kaikki lempparit kauppaan. Ihan liian värikäs pussi tulee🥲🤣
 
Mä oon kerran ostanut irttareita nyt raskausaikana ja totesin että seuraavat sitten synnytyskassiin kun saa osta oikeesti niitä mistä tykkää 😅
 
Mä kerroin mun äidille raskaudesta niin, että samalla lahjoitin sille kahdesta karkkipussista blokkaamani lakut ja salmiakit samalla :D
Aattelin et saa sit järkytyksen lisäksi verensokerit ja verenpaineet kuntoon :wink Mut siinä puuhassa kyl huomasin, että kaikki mun lempparipussit sisältää tosi paljon mustia karkkeja, mitä rakastan :smiling face with heart-eyes: Sit mulla on kaapissa viel odottamassa laivalta just joulukuun alussa itselleni ostama Lakrisal-putkilo. Sitä en aio luovuttaa pois, vaan vedän sen kanssa sit verenpaineöverit raskauden jälkeen :D
 
Mä lueskelin tätä ketjua kerratakseni taas mitä siellä kiellettyjen listalla olikaan. Mähän olen vetänyt tässä ekan kolmanneksen ihan normisti sushit, kahvit, puoliraa'at pihvit, punaviinit ja salmiakit :facepalm: Olen sitten se terveellisten verrokkiryhmä täällä.

Onneksi käytän kaikkea ihan kohtuuden rajoissa, punaviiniä on silloin tällöin mennyt ihan se lasillinen ruuan kanssa.

Onko näille listoille noussut nyt viime vuosina mitään uutta? Edellinen lapsi täyttää kohta 3 ja olen autuaasti unohtanut aivan kaiken.
 
Siis salmiakki ja lakritsi! Irtokarkkipussi ilman näitä on ihan blaaaaaah 😝
Tämä. Siis ihan hervoton suolasalmiakkihimo! Tänään hain irttaripussin ajatuksissani ja tuli valikoitua tosiaan kolme karkkia jota saa syödä. Itku meinas tulla kotona ku tajusin😆
 
Tämä. Siis ihan hervoton suolasalmiakkihimo! Tänään hain irttaripussin ajatuksissani ja tuli valikoitua tosiaan kolme karkkia jota saa syödä. Itku meinas tulla kotona ku tajusin😆
Nii on.. mä oon välillä syöny noita suola-apinoita kolme neljä.. nehän on tosi pieniä karkkeja xD
 
Samaistun tunteeseen :p Mies haki eilen itselleen sushi-annoksen, ja haistelin niitä siinä vieressä :D
Mä ostin kotiin nigireitä ja sashimia hyvästä sushiravintolasta ja tohottelin niitä itse. Sushin himo helpotti kyllä, mutta eihän se läpikypsä (tai lähes läpikypsä) maistu yhtä hyvältä kuin raaka tai pinnasta tohotettu. Makuelämys alkoi muistuttaa enemmänkin uunilohta...
 
Täällä myös salmiakki-fani 😋 Joulusta asti on kaapissa ollut pannassa panttereita, mun lemppareita! Mutta aion sinnitellä ja ainakin tiedän ekan asian mikä varmasti tulee synnytyskassiin mukaan. Mies voi sitten tsempata h-hetkellä ponnistamaan ja heilutella sitä pantteripussia nassun edessä. Sillä luulisi motivaatiota löytyvän, vaikka kuinka väsyttäisi! Tosin nyt kyllä alkoi kiinnostaa myös nuo namituvan herkut, en ollut kuullutkaan noista!

Valkohomejuustoa vedin tietoisesti paketin ennen yrittämistä, sitä välillä haikailen ruisleivän päälle, oih voih..

Onneksi on tosi paljon mitä voi syödä tavalliseen tapaan tai hyvin kuumennettuna. Kovin paljon ei ole tarvinnut rajoittaa vaihtoehtoja terveyssyistä. Mitä tekee mieli ja mitä ei onkin sitten vaikuttanut syömiseen vähän enemmän 😅
 
Mulla jäi Namituvan salmiakit kerran aiemmin kauppaan, kun olin kuvan perusteella kuvitellut niiden olevan pehmeitä ja oli mielikuva miltä ne maistuisi, joten kovat karkit olikin pettymys 😅 Nyt päätin ostaa testiksi, mutta maku ei oikein ollut mieleen. Normisti 100 g karkkia menee hetkessä, mutta tuo pussi tulee kyllä kestämään pitkään kun sain 2 imeskeltyä vähän väkisin.
 
Mulla jäi Namituvan salmiakit kerran aiemmin kauppaan, kun olin kuvan perusteella kuvitellut niiden olevan pehmeitä ja oli mielikuva miltä ne maistuisi, joten kovat karkit olikin pettymys 😅 Nyt päätin ostaa testiksi, mutta maku ei oikein ollut mieleen. Normisti 100 g karkkia menee hetkessä, mutta tuo pussi tulee kyllä kestämään pitkään kun sain 2 imeskeltyä vähän väkisin.


Mäkään en välittänyt esikoisen aikana noista namituvan karkeista, mullakin se pussi jäi pyörimään johonkin auton keskikonsoliin😅
 
Mun mielestä noi namituvan taas on tosi hyviä😛😂. Ja ihanaa kun kestää kauan kun pitää imeskellä. Ostan siis uudestaankin😂
 
Jee, löysin meidän lähicittarista noita namituvan salmiakkeja.🤩 Oon nyt imeskelly niitä ihan onnessani😂. Löytyy ihan kahta makua. Pitää testata se toinenkin😋
Sama! Toi vadelma-salmiakki oli ihan 5/5 ja vei kyllä salmiakkihimot kerralla 😄 siitä toisesta en niinkään välittänyt.
 
Pyrin myös noudattamaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Merilohta ja meetwurstia ei sovi syödä, niiden kanssa tulee ikävä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pepsi maxia olen juonut jos jotain limsaa olen halunnut, mutta nyt vaihdoin sen 7up:n :tears:
Näitten kanssahan menee ihan sekaisin. Mikäs merilohessa on? Söin kasvatettua norjalaista lohta, onko se ok?

Suositukset on kyllä muuttuneet sitten 20 vuoden jälkeen. Silloin ei kahvin juontia tai meetwurstin syöntiä rajoitettu. Olen nähnyt lähteitä joiden mukaan kahvia (kofeiinia) ei pitäisi ollenkaan juoda. Yhteys ADHD:n. No yhden kupillisen aamulla olen kuitenkin juonut.

Ja vuohenjuusto, tuostakaan en tiennyt ettei saa syödä. Söin jossain ruuassa, eli kuumennettuna. Jospa se ok. Esim tämä https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote...irkka-parhaat-vuohenjuusto-200g-6410405082602 pastöroidusta maidosta tehty, miksi ei muka saisi syödä?
 
Takaisin
Top