Raskausajan ruokasuositukset

@Coco85 Mä ostin kolme eri pussia jossain vaiheessa:

View attachment 129393

Näistä omaan makuun suosikit oli noi fazerin kisut, tokaks parhaita noi vasemmanpuoleiset salty loves, ja vähiten suosikki noi lemon salmiac - niitä en ees oo vielä kaikkia syöny 😄 ne ei mun makuun oo tarpeeks salmiakkisia.
What, en osannut edes arvata että, voisi olla olemassa salmiakkia jota voi raskauden aikana syödä❣️ Kiitos vinkistä ihan kuvan kera!
 
Oon noudattanut aika tarkasti suosituksia. Nyt kun ensimmäinen kolmannes on takana, uskaltaa jo ottaa vähän rennommin. En esim. varmista jokaisen tuorejuuston pastörointia jos jossain tarjotaan, mutta lihojen ja kalojen ym. kanssa edelleen tarkkana 😊
 
En tiennytkään, että jotain salmiakkia voisi syödä raskaana ihan "luvallisesti" 🤭 Ja vieläpä Fazerin, jota luultavasti saa lähes joka kaupasta. Kiitos vinkistä!

Irtokarkit on miun pahe ja etenkin kaikki salmiakkia ja lakua sisältävät, joten niistä luopuminen on ollut vaikeinta kaikista ruuista 😂
 
Mä päädyin nyt tän keskustelun innottamana tilaamaan tuolta namituvasta pari glykyrritsiinitöntä salmiakkipussia mitä en meijän kaupoista oo löytäny (jääsalmiakki ja salmiakkityynyt) 😄 en viittiny koko raskauspakkausta ottaa ku siinä oli sellasiaki mistä en niin välitä! Ja sit samalla tilasin miehelle sieltä ison purkillisen salmiakkijauhetta ku se siitä tykkää kovasti 😄
 
Mulla ei oo sinänsä ollut ongelma nämä ruokarajoitteet. Päinvastoin, haastavaa on ollut saada oikein mitään alas. Ei ole ollut oksentelua tms., mutta yleistä ruokahaluttomuutta ja jatkuvaa ällötystä kyllä.

Ja tuolla aiemmin mainittiin kuinka ikävä on sairastaa flunssaa ilman perus flunssalääkkeitä. Tähän pääsin samaistumaan jouluna, nenäsumutetta ja finrexiniä kaipasin kovasti, mutta kärvistelin mieluummin ilman.
 
Maalaisjärjellä mennään, ei siis mitään homejuustoja ja mediumlihoja tai raakoja kaloja mutta esim en ala mitään leikkeleitä leivänpäällä varomaan. Karkkia en muutenkaan paljon syö mutta jos muutaman salmiakin silloin tällöin nappaa niin en usko sen haittaavan.
 
Täällä tullu aika hyvin noudatettua listausta minkä sain ekalla neuvola käynnillä. Mutta oon huomannut että lähes jokainen karkkipussi mitä kaupasta löytyy(varsinkin pienet kaupat) sisältää salmiakkia.. on jäänyt monta pussia ostamatta, joka myös hyväkin asia😁
 
Raskausaikana mulla menee aina niin että jos joskus tulee himo johonkin valmiiseen herkkuun, menee pyörimään sinne karkkihyllylle ja kattelee vaan. Mikään ei kelpaa kun ei saa syödä salmiakkia 😂 sitten ei tyyliin ostakaan mitään. Tai joskus ostaa ja vähän pettyneenä niitä vähän syö. Siis jos saisin syödä yhtä herkkua koko loppuelämäni niin se ois salmiakki.
 
Tein lähi cittarin glyritsiinittömistä salmiakkeista seuraavan rankkauksen:
Micaro oli näistä selvästi paras, vaikka takertuivat toisiinsa.
Namituvan salty loves, hyvä mutta ei kannata imeskellä tai maku häviää nopeasti.
Salta Katten, ainoa pehmeä näistä, ihan ok, jos ei muuta löydy.
 
Tein lähi cittarin glyritsiinittömistä salmiakkeista seuraavan rankkauksen:
Micaro oli näistä selvästi paras, vaikka takertuivat toisiinsa.
Namituvan salty loves, hyvä mutta ei kannata imeskellä tai maku häviää nopeasti.
Salta Katten, ainoa pehmeä näistä, ihan ok, jos ei muuta löydy.
Mä löysin lähikaupasta näitä Micaron salmiakkeja ja yllätyin kyl niin paljon et on hyviä! Siis tosi hyviä😋 eka glykyrritsiinivapaa mitä maistanut, muita en oo missää nähnyt. Nyt mietin et tilaan ainakin näitä Micaron salmiakkeja, ku lähikaupan hinta 80g pussille on 4,65€🙈
 
Täällä tullu aika hyvin noudatettua listausta minkä sain ekalla neuvola käynnillä. Mutta oon huomannut että lähes jokainen karkkipussi mitä kaupasta löytyy(varsinkin pienet kaupat) sisältää salmiakkia.. on jäänyt monta pussia ostamatta, joka myös hyväkin asia😁
Sama homma itsellä karkkien kanssa, tuntuu että kaikissa pusseissa kiellettyjä herkkuja ja tämän vuoksi lopulta olen jatkanut matkaa ilman karkkipussia. 😅
 
Tein lähi cittarin glyritsiinittömistä salmiakkeista seuraavan rankkauksen:
Micaro oli näistä selvästi paras, vaikka takertuivat toisiinsa.
Namituvan salty loves, hyvä mutta ei kannata imeskellä tai maku häviää nopeasti.
Salta Katten, ainoa pehmeä näistä, ihan ok, jos ei muuta löydy.
Löysin vihdoin näitä Namituvan salty loves, mut mä en kyl huomaa et näist lähtis maku imeskellessä🤔 Nämäkin on hyviä😋
 
oon ite kokeillu vaan salta katten, pystyn pari syömään ja sit tulee huono olo 😅 et pitää jopa kesken pureskelun sylkäistä ulos ku tietää et ahaa tää kolmas karkki oliki liikaa enpäs nielaise 😂
 
Itse en ole kaivannut niinkään nameja, mutta oli pakko tulla itkemään tänne sushin perään!
Miehen kanssa oli tapana käydä lounastamassa sushi-buffassa muutamasti kuukaudessa ja sitä on kova ikävä 😅
 
Itse en ole kaivannut niinkään nameja, mutta oli pakko tulla itkemään tänne sushin perään!
Miehen kanssa oli tapana käydä lounastamassa sushi-buffassa muutamasti kuukaudessa ja sitä on kova ikävä 😅
Mä oon syönyt edelleen niitä susheja, missä ei ole juurikaan merilevää ja kala kokonaan kypsennettyä tai keitettyä. 😁
 
Hmm, täytyy harkita! Mua vaan jotenkin hirvittää ajatus siitä, että ne sushit on hengannut siinä tiskillä koko päivän 😅
En tiedä miksi musta tulee aina ihan hysteerinen noiden ruokasuositusten kanssa 🙈
 
Hmm, täytyy harkita! Mua vaan jotenkin hirvittää ajatus siitä, että ne sushit on hengannut siinä tiskillä koko päivän 😅
En tiedä miksi musta tulee aina ihan hysteerinen noiden ruokasuositusten kanssa 🙈

Mä haen sellaisesta, missä ne tekee niitä pyynnöstä, niin pitäis olla tuoreita. :)
 
Harmittaa kun chiansiemenet ja pellavasiemenrouheen joutunut jättämään pois. Oli parhaimmat ja päivittäiset lähteet pitämään vatsan kunnossa. Onko jollain suosituksia niiden korvaamiseen? Muuten ei ongelmia ruokavaliossa. Tai okei, kahvia kaipaisin lisää..
 
Chiaa itsekkin kaipaan ehkä eniten noista mitä ei saa syödä. Itse käytin sitä aamupala smoothiessa ja nyt ole alkanut lisäämään korvaavana tuotteena kuivattuja luumuja, jotta jotenkin pysyisi vatsa toiminnassa 🙈 yleisesti en oikein luumuja voi sietää mutta epätoivo iski
 
Takaisin
Top