Raskausajan ruokasuositukset

Sushi ja teet tuottavat täälläkin tuskaa.. Avocadonigirit eivät kyllä tuo mitään helpotusta tähän asiaan. 😂😭 Ja yleensä en syö hirveästi karkkia, mutta muutama viikkona on tehnyt jostain syystä mieli ihan älyttömästi pehmeitä salmiakkitassuja..
 
Sushin tuska ei vain helpottanut niin eilen tuli käytyä sitäkin ostamassa. Pyysin lohinigirit kypsäksi tohotettuna ja kylkeen pari kasvisrullaa (pitäisi olla ihan seurattua se levän tuotantokin heillä). Kyllä helpotti oloa vaikka inkiväärit jäivätkin välistä. Ruotsissa on kuulemma ihan erikseen jossain sushipaikassa tarjolla joku mammaplätteri. 🤩 Hankolle koppi tuosta (harmittaa, kun ko. ketju lopetti Kuopiossa)!
 
Postailen täällä ketjussa kohta yksikseni, mutta! Jos on tylsää niin kannattaa käydä lukemassa ajanvietteeksi vanha linkki muiden maiden ruokasuosituksista. Osa näidtu vähintäänkin kummallisia, tekisi tietää onko tuota listausta päivitetty jossain välissä 😂

 
Voi kun saisi ruisleivän päälle meetvurstia 🤤 Maalaisjärkeä täälläkin käytössä, pahimpaan salmiakin himoon on mennyt muutamia salmiakkipastilleja (nehän on 1-2g/kpl joten jää vähäiseksi kokonaismäärä mutta mieli paranee).
 
Suht hyvin on saanu tähän mennessä muokattua ruokavaliota suositusten mukaiseksi 😅 Kuitenkin maalaisjärjellä ja järjellä. Esimerkiksi sushia sai kypsällä kalalla. Viinin alkoholittomana. Lähes kaikki juustot pastoroituna tai kuumennettua. Salmiakin sai glykyrritsiinitön versiona. En koe että asia olisi kovin hankala ja usein on syöty ulkona 😊
Ja Jos meetwurstista tykkää, ni siitä en kyllä keksi raskausajan sopivaa versiota heti..
 
Pitöisköhän himoissaan koittaa jotain vegaaniversiota meetwurstista 🤔 vai tyytyä lämpimiin voileipiin ehdalla tavaralla 😀
 
Koitin molemmat, vegaaniversio ruisleivällä riittävän kelpo suoritus kunhan on paljon muita höysteitä piilottamassa totuuden. Pitsat ja lämppärit taitaa olla jatkossa enemmän mun juttu vaikka enemmän vaivaa vaatiikin saada ruoka valmiiksi 😊
 
Oon noudattanut aika hyvin eikä toistaiseksi oo tehnyt kovin tiukkaa. Kahvia en juo muutenkaan, vähän teetä välillä, mut sitäkään ei nyt oo tullu juotua kuin ehkä 3 kupillista koko aikana. Salmiakin himo on ehkä pahin, kun se on mun lempikarkki. 😅 Oon yrittäny metsästää niitä glykyrritsiinittömiä salmiakkeja, mut koko aika kaikista kaupoista loppu. Oon sit välillä syöny 1-2 karkkia, mut just järjen kanssa. 😆
Ehkä pitää tilata semmonen 2kg loota niitä glykyrritsiinittömiä kotiin, niin saa joskus edes ottaa kunnolla. 😂
 
Ja täytyy muuten sanoa, et jännän vähän esim homejuustot ollu ongelmana, kun niitä veikkasin ennen raskautta kaipaavani tosi paljon. Toisaalta yleensä niitä tuli syötyä viinin kanssa, joten kun ei oo sitä viiniä juonut, niin ehkä sit vähemmän tehny juustojenkaan kans vaikeeta. 😆
 
Minä oon viikossa muutaman salmiakki/lakritsi karkin syönyt. Muuten olen kuta kuinkin rajoituksista kiinni pitänyt.
Alkoholittoman oluen silloin tällöin juonut, mutta sekin meinaa oksettaa.
 
Ja täytyy muuten sanoa, et jännän vähän esim homejuustot ollu ongelmana, kun niitä veikkasin ennen raskautta kaipaavani tosi paljon. Toisaalta yleensä niitä tuli syötyä viinin kanssa, joten kun ei oo sitä viiniä juonut, niin ehkä sit vähemmän tehny juustojenkaan kans vaikeeta. 😆
Mulle homejuusto on iso ongelma. En toki syö (paitsi auraa kuumennettuna), mutta brie-täytteinen crpisantti olisi vaan niin hyvää. Tänään laskin, että 5 kuukauden päästä pääsen sellaista taas syömään...
 
Lakritsi on toinen ongelma (tai salmiakki). Pari kertaa viikossa olen syönyt 1-2 imeskeltävää salmiakkikarkkia kyllä...
 
Alkoholi ei tee kyllä yhtään tiukkaa, yritysaikana sitä jo välttelin muutaman vuoden pääsääntöisesti, enkä aiemminkaan paljoa kyllä juonut
 
Takaisin
Top