Raskausajan ruokamieltymykset

Mäkin pidän vaan hyvänä merkkinä tätä, et onneks edes jotain lämmintä ruokaa menee alas :cool05
 
Ny alkas tekemään mieli riisiä ja kanaa:-D ja siihen jotain tulista:-D
 
Mulla on kans tuo nakit ja peruna/perunamuusi nyt aika in. Ilokseni lomalla ollessa yhtenä päivänä huomasin, että äippä oli tekassut sairaan hyvää nakkikastiketta ja pottuja. Tuli syötyä 2 valtavaa lautasellista! Siihen vielä puolukkahilloa niin kruunasi koko aterian!
 
Eikö olekin hauskaa, kuinka sitä intoutuu tässä vaiheessa syömään perinteisiä kotiruokia, joita oma äiti on tehnyt kotona :grin Me käydään huomenna äitin luona ja olin todella innoissani, kun kuulin, että äiti laittaa ruoaksi lihapullia ja perunamuussia. Ajatus kanan syönnistä nostaa karvat kattoon, sillä niin pahalta ajatuskin tuntuu :confused:
 
Mies laitto kanaa viikonloppuna ja en voinut katsoakaan keittiöön päin. Meillä on syöty kanaa useampana päivänä viikossa, mutta nyt sille on tullut stoppi. Joskus ennen joulua on viimeksi mennyt kanaa alas. Makarooni on ihan parasta lämmintä ruokaa ja nyt parina päivänä oon saanut sotkettua siihen vähän jauhelihaa. Mun syöminen rajottuu pieneen aamupalaan, isoon lounaaseen ja pieneen iltapalaan. Välissä saatan syödä mandariineja ja päivässä juon litran appelsiinimehua. Aloin jo vähän huolestua tosta appelsiinimehun määrästä ja kysäsin kaverilta, että voiko c-vitamiinista saada yliannostuksen ja kuulemma ei voi kun on vesiliukonen. Jatkan siis sen litkimistä hyvällä omalla tunnolla :grin

Multa jäi aamutee kokonaan pois viime viikolla. Yhtenä aamuna sitä meni vielä kuppi, mutta se jälkeen iski ihan järkky laattaolo. Seuraavana aamuna otin yhden hörpyn ja oksennus nousi kurkkuun. Siihen jäi mun teen juonti. Vielä kuukausi sitten join sitä litran päivässä...

Haluisin jo niin kovasti alkaa syödä normaalisti ja monipuolisesti, mutta ei tää kroppa vaan vielä sitä salli :rolleyes:
 
Kaupan lihakeitto ja minitomaatit. Niitä tekee mieli.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jahas..eilen illalla ensin piti tehdä vispipuuroa, yöllä makkaraa ja perunaa. Nyt sitten piti alkaa leipomaan sämpylöitä. Tää on ihan päätöntä: mitään noista en ole vuosikausiin syönyt o_O
 
Eilen söin koko päivän kylmiä mandariiniä ja tänään ostin riisiä ,kanaa ja mausteista kastiketta.söin sitä päivällä ja iltapäivällä ja vielä varmaan iltapalaksi ja yöpalaksi:-D nuudelit odottaa myös kaapis♥
 
Nakkikeitto oli tänään ruoaksi tosi pop! Siinä nakkeja pannulla paistaessa tuli mieleen että tekisi vaan mieli napsia sinappikupin kanssa näitä nakkeja :) Nooo... ajatus ei lähteny pois mielestä, joten iltapalaksi piti hakea vielä grillimakkaraa ja perunasalaattia :D on nää kyllä niin naurettavia... :)

Muuten on tehny mieli kaikkee kylmää ja raikasta, niikun hedelmiä ja jogurttia menee paljon. Aivan mahtava on puoltuntia pakastetut viinirypäleet niin on muuten kylmää ja raikasta :) suklaa ei jostain syystä oikeen uppoo :eek:
 
Kannattipa kattoa hesen mainos kuponkeja :-D onneks tiistaina neuvolaan ja heseen neuvolan jälkeen:-D
 
Täälläkään ei "oikea" lämmin ruoka uppoa. Vain pikanuudelit pysyi viikonloppuna alhaalla. Eilen ei tehnyt mieli oikein mitään ja kaikesta tuli paha olo, kun vähän pakottauduin syömään. Paitsi iltapäivällä alkoi tehdä mieli tiikerikakkua ja sen sitten tekaisin (TODELLA harvinaista että MÄ leivon!!) ja se upposi hyvin! :D Mieskin jo naureskeli, että onpa kummat oireet kun ei ruokaa voi syödä mutta kakkua kyllä. :wink Sain tuon lämpimän kakun kanssa juotua jopa lasillisen maitoa, jota en muutoin ole voinut viikkokausiin sietää. Oon tuon vuoksi ehtinyt olla jo vähän huolissani riittävästä kalkin saannista, minkä vuoksi yritän siinä aina välillä tsempata. (Onneksi juusto uppoaa ja rahkaa/jugua satunnaisesti muutama lusikallinen.)

Kumma juttu, kuinka pieniä määriä pystyy tällä hetkellä syömään. Ennen on pystynyt mättämään monta lautasellista ja varsinkin monta kakkupalaa, jos on tehnyt mieli. Nyt menee hikisesti pari lusikallista kerrallaan. Ei edes kokonaista jugurttia - eikä yhtä kakkupalaa enempää :wink - tai tulee ähky.
 
Etova olo palasi, joten nyt ei tee mitään enää mieli. Koko ajan roikun jääkaapilla siinä toivossa, että sieltä jokin innostaisi syömään, mutta ainakaan vielä mikään ei ole herättänyt parina päivänä muuta kuin pahaa oloa :confused:
 
Mulla oli ekas raskaudes niin, että makea ei himottanu, mutta vedin lihaa ja makkaroita, joita en muuten fanita. Nyt näyttäs tuo makea nimenomaan houkuttavan... Täytyy olla tarkkana nyt! :D Sitä menee helposti palkitsemaan itsensä, kun on esim.selvinny työpäivästä.
 
Tuntuu että koko ajan tulee joku uus päähänpinttymä, mitä on pakko saada. Siitä näkee jopa unta ja se pyörii koko ajan mielessä. Lasangnette kummitteli pari päivää ja tänään sain kuin sainkin sitä
 
Mun tekee mieli ruokia joita en ole syönyt aikoihin, kuukausiin tai jopa vuosiin!
Kahvia en pysty juomaan kuin silloin tällöin vierailla, ja makean himo hyytyi kokonaan vaikka normaalisti sellainen sokerihiiri :D
 
Takaisin
Top