Raskausajan liikunta

No minulla ei ole pelkoa että tulisi rehkittyä liikaa. Tänään siivosin eteistä, niin alkoi huimata ja oksettaa. Varmaan verensokeri dippasi samalla, mutta luulen et ku oli pitkäkestoinen rasitus takana niin se sitten kostautui.
 
Muokattu viimeksi:
Sain neuvolasta vähän kummastuttavia liikuntaohjeita 😅
1. Sikiötä ei saisi hölskyttää? Tämä oli ratsastusharrastuksen riski neuvolan henkilön mielestä 🤣 Itse pidän tippumisriskiä suurempana riskinä, mutta kokeneena ratsastajana niin kauan kun kropanhallinta pelaa en osaa ottaa liikaa stressiä
2. Maksimisykkeitä pitäisi välttää? Tuntuu että nyt tulee jo maksimisykkeet ylämäen noususta ja luulisi että monipuolinen myös sykettä kohottava liikunta olisi hyödyllistä
Tää hölskyttäminen on hauska 😅 Jep, tippumisriskin olen ymmärtänyt olevan se syy miksi kannattaa sitä ratsastusta miettiä.

Eikös nyt ekalla kolmanneksella saanut liikkua aika vapaasti, omaa kehoa kuunnellen. 😊
 
Uskoisin et toi hölskyttely-juttu on enemmän tosiaan loppuraskauden juttuja, jos kovin vatsa heiluu niin ainakin se provosoi supituksia kun vauva painaa kohdunsuuta. Jos nyt ei ihan istukkaa ala irroittamaan. Kun olen ymmärtänyt ettei saisi edes liikaa kurotella juuri tuon istukan vuoksi. Trampoliinilla hyppiminen on siksi myös kielletty. Mutta en jaksa uskoa myöskään et nämä meidän mustikat ja vadelmat niistä olisi moksiskaan. Kannattaa kuunnella omaa kehoa, kohtu menee kyllä herkäksi, ja se osaltaan rajoittaa liikkumista.
 
Mulla liikkuminen on täysin hyötyliikuntaa eli kuljen kaikki välimatkat kävellen (sulan aikana tuli myös pyöräiltyä) + päivittäin venyteltyä. Meiltä löytyy myös kaksi keskikokoista koiraa, joita tulee lenkitettyä. Joka päivä tulee käytyä ainakin yhdellä pidemmällä lenkillä, mutta nekin on semmosia 30-60 min verkkaisia haistelukierroksia. Uiminen kiinnostaisi myös, mutta olen vaan laiska lähtemään halliin. Ehkä pitäisi pari kertaa yrittää, kun uikkari vielä mahtuu päälle 😅
 
Takaisin
Top