Raskausajan himot

Jalopenot :smiling face with heart-eyes:
Mä söin aijemmin ihan hirveesti tulista ruokaa, mut sit esikoista odottaessa ja hänen imetyksen aikana ne jäi. Mut nyt tekis joka päivä mieli tehdä jalopenolämppäreitä tai pizzan päällä tai ihan missä vaan. Ja nimenomaan semmosia säilykejalopenoja. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Monihedelmämehuja on mennyt mullakin todella paljon! Tähän mennessä itellä ei kyllä ehkä niinkään ole ollut kyse himoista vaan siitä, mikä syöminen tai juominen ei ällötä 🫤
 
Nyt liikutaan vaarallisilla vesillä: suklaanougat himottaa! Tähän mennessä paino on pahoinvoinnin takia laskenut, kehitys kääntynee nyt 😅
Ne on kyllä näyttäneet aika houkuttelevilta kaupan hyllyillä! Joulusuklaat alkava olla jo paikoillaan. :tears: Ja nehän ei periaatteessa ole kiellettyjäkään, kun miettii jouluherkkuja. Paitsi tietty jos on radiuhka päällä niin sitten.
 
Minä söin eilen iltapalaksi raejuustopurkin tyhjäksi, samoin ananaspalat, ... ja sitä vielä täydensin joululimpulla voilla. Olin tietysti kuolannut näitä edellisen tunnin kun laitoin lapsia nukkumaan, vatsa tyhjenee kovin nopeaa nyt, ja täyttyy aika helposti.
 
Eilen sitten tuli ostettua kaupasta lisää ananasta, ja sitten mun oli ihan pakko saada tuore basilika! Se tuoksui niin ihanalta muutama päivä takaperin ku joku toinen sitä osti pari nippua, niin nyt piti saada itsellekin tuota. Nyt sitten mietin et miten sen käyttäis, ruokaan mausteeksi vai kuinka, vai nuuhkuttelenko vain? Pari lehteähän söin just paljaaltaan. :shy:
 
Eilen sitten tuli ostettua kaupasta lisää ananasta, ja sitten mun oli ihan pakko saada tuore basilika! Se tuoksui niin ihanalta muutama päivä takaperin ku joku toinen sitä osti pari nippua, niin nyt piti saada itsellekin tuota. Nyt sitten mietin et miten sen käyttäis, ruokaan mausteeksi vai kuinka, vai nuuhkuttelenko vain? Pari lehteähän söin just paljaaltaan. :shy:
Laita leivän päälle? Ainakin juusto+tomaatti+basilika on hyvää! :Face Savouring Delicious Food:
 
Salmiakki himottaa kokoajan ja sit kaikki suolanen ruoka! Juustoslaissi ja jalapenoviipale väliin, niin avot 😃 Kana maistuu mauttomalle nykyään, nii haluan vaan syyä jotaki punasta lihaa 😋
 
Tää on jännä kun ei vieläkään mitään kummempia ”pakko lähtä heti kauppaan” himoja ei ole ollut, se sitruunavissy oli tai helpotti oloa mut nyk sekään ei maistu samalla tavalla 🤷🏻‍♀️
En kyllä muista esikoisestakaan et olis ollut mitään kummempia himoja.
 
Mulla on tullut himo Lidlin omenoihin, niillä on vaan kauhea hinta… joku 4€ 1kg pussi, mutta pakko ostaa. 😄
 
Viimeaikoina olen himonnut riisipuuroa ja sitä onkin tullut syötyä paaaljon, samoin viilis ja hedelmät!
 
Jukurttia myslillä! Ai että sokerillinen jukurtti tuoksuu nenään niin hyvälle! Aikaisemmin en ole välittänyt kovin, mutta nyt! 🤤
 
En ole IKINÄ ollut mikään mehujen ystävä, mut jotenkin nyt raskausaikana oon kyennyt juomaan noita mehujuomia/funlight jne (onneksi on keksitty sokerittomat vaihtoehdot)
Ehkä lähti siitä kun piti saada se paha maku pois suusta, mut nyt maistuu muutenkin. 😊
SitruunaVissy jota lipitin aiemmin ei oikein enää maistu 🙈
 
Takaisin
Top