Raskaus, vauva, parisuhde

Meillä mies ei ole innostunut vauvan tulosta, mut on hyväksynyt sen ja sanoo että kattoo miten käy. Oishan se ihanaa jos hyppis seinille riemusta.Itellä ei ole ollut voimia kauheasti iloita kun pahoinvointi on vienyt energiaa niin paljon.
Viime viikolla rv 14, tuntui eka kerran että "ihanaa, meille tulee vauva" :)

Seksi ei huvittais, ja oon oottanut kuulemani keskiraskauden mahdollista "kiimaa" :) Mies väittää ettei hänenkään tee muka niin paljon mieli kuin ennen, tarkoittanee kuin alussa kai, koska aina kun se näkee mun levinneen perän, jota ite inhoan ja turvonneet tissit, sen on pakko tulla läpsimään ja hyörimään ja ehdottelemaan. Toisaalta ihan kiva että se tykkää, vaikka itelle nää muutokset on ollut vaikeita.

Mukkeliksen sanoja ymmärrän kun hän sanoi että jokainen raskaus on syventänyt rakkautta miestä kohtaan. Vaikka esikoista odottelen on yks km takana ja jo näin vähässä ajassa voin sanoa että aamen tälle.
 
Meillä mies on ihan innoissaan tulevasta esikoisesta :) Silittelee ja pussailee masua ja kertoo,että rakastaa tyyppiä jo :Heartred
Onhan tämä vähän muuttanut suhdetta,vauva puheet on arjessa mukana. Ei olla riidelty varmaan kertaakaan plussan jälkeen :grin
 
Ollaan normaalisti intohimoisia ruuanlaittajia ja se on ollut yks yhteinen harrastus meillä. Nyt alkuraskaus mennyt niin et mitään ruokajuttuja ei olla voitu yhdessä tehdä ja tuntuu et se vaikuttanut parisuhteeseenkin. Nyt pahoinvointi hellittänyt ja tänään laitettiin kynttilät palamaan ja kokattiin yhdessä alku ja pääruuat ja kyllä huomaa miten hyvää tommonen yhteinen aika tekee parisuhteelle! :)
Täytyypä muistaa ja pitää kiinni tädtä myös vauvan synnyttyä!
 
Alkuraskaus on ollut pahoinvoinnin ja väsymyksen takia niin rankka, että parisuhteen hoitaminen on kyllä jäänyt hyvin vähälle. Esikoinen saa nyt kaiken vähänkin jaksamisen. Kunhan pääsen pahoinvoinnista eroon niin lapsi saa mennä mummolle ja me teemme jotain mukavaa. Muistakaa ihmiset vaalia parisuhdetta, myös lapsen synnyttyä vaikka tuntuukin että vauva ja väsymys vie kaiken ajan. Meillä on onneksi hoitajia ja iltasin olemme aina laittaneet lapsen klo20 nukkumaan, joten meille jää vähän omaakin aikaa. Olen nähnyt kaveripiirissä miten käy kun ei ole yhteistä aikaa, nii kohta ei ole sitä toista ollenkaan.
 
Meillä myös aikanaan meni esikoinen klo 19.30-20 nukkumaan ja loppuilta oli yhteistä aikaa. Jotenki ajattelin kuopuksen synnyttyä että samoin menee toisen kanssa. Parempi ettei tee suurempia päätöksiä, koska meillä kuopus on ainakin ollut aina iltakukkuja. Ihan viime aikoina on saattanut mennä ns. ajoissa nukkumaan, mutta sitä ennen on virkeillä silmillä ollut sinne klo 22-23 asti. Tämä alkoi ihan neidin ensimmäisestä illasta asti.
Eipä illoissa oo paljon jäänyt sitä yhteistä aikaa. Ollaan yritetty sitä sitten välillä jotenkin muuten järjestää. Luksusta tehdä vaikka kauppareissu yhdessä, kun lapset ovat sillä aikaa mummulassa.
 
Mä en tiedä minkä herätyksen mun mies on saanut, tai sit sai vain rauhassa miettiä tähän asti, mut se on ihan muuttunut vauva-asian suhteen. En tiiä tapahtuiko jotain viime viikonloppuna ku se oli tapaamassa toisessa kaupungissa kavereitaan..
Mun veli ehti lohdutella mua aikaisemmin että sitten kun se näkee vauvan, se muuttuu, mutta kyllä tää mennyt rv 16 teki jonkin muutoksen.
Ensiksikin se on ihan ku alussa, haluaisi halailla ja pussailla mua tosi paljon, ihan liiankin kanssa, kattoo mua kun oisin joku prinsessa (ja oon ollut ihan räjähtänyt tän flunssan käsissä) ja puhuu ihan pehmosia :Heartred.
Yks päivä puhuin mun vauvasta ja se katto mua ja kysy, että "ai sun, myötäjäisinäkö sen kotoas toit?" Että mä nauroin, ja korjasin että meidän, ja sit isäntä oli tyytyväinen.
En mä mä mitään muuta voi olla onnellinen. :Heartred :Heartred :Heartred On se muakin vaivannut että toinen stressaa, vaikka ei haluaisi näyttää sitä. Nyt on kivi tippunut sydämeltä :)
 
Nii ja toinen juttu, lueskelin tossa aikaisempien foorumeita ja jotkut oli tehnyt isyyspakkauksia, mm siksi ettei kaikki liittyis äitiyden ympärille. Mun mielestä se on mukava ajatus. Onko muut miettineet asiaa? On kyl vähän aikaista, mutta aattelin laittaa asian itämään, että sit jos vaikka sais kesällä aikaiseksi sellaisen tehä.. :)
 
Joo ma oon kans viime aikoina nahny kun pari tuttua on tehny isyyspakkaukset miehilleen, ja musta se on ihan hauska ajatus, voisin teha itekin. :)
 
Mitäs ne on sinne pakkaukseen laittaneet? Hauska idea, ois kiva toteuttaa kun vaan keksis mitä sinne laittaa :)
 
Mäkin tein esikoista oottaessa isyyspakkauksen miehelle, mutta en oikein enää muista mitä laitoin sinne. Googlettamalla löytyy ideoita. Ainakin oli I love Dad body, kirjakaupasta ostin jonkin humoristisen "vauvan käyttöopas" kirjan tai joku sellainen, Super dad -pyjama, korvatulpat, tutti jossa luki "mute button"....jotain sellaista tavaraa.
 
Mä tein kans esikoista odottaessa isyyspakkauksen. En nyt ihan tarkalleen muista mitä sinne tuli laitettua mutta ainakin humuristinen "vauvan käyttöopas"-kirja, Vauvalle pehmokirjan, jota saivat yhdessä isin kanssa katsella. Ja tästä tulikin heidän yhteinen suosikki. Mukaan kirjoitin lapun missä oli jokainen tavara eritelty ja siihen kirjoitettu ns. käyttötarkoitus. Koko paketista ja tästä lapusta onkin kuvat, ettei aivan kokonaan unohda mitä siellä olikaan.
 
Takaisin
Top