Daaria
Satasella mukana keskusteluissa
Onko teillä kokemuksia tai näkemyksiä, miten työnantaja suhtautuu raskauteen? En ole vielä kertonut mitään, ja nyt on rv 8+1. Minua pelottaa hirveästi työnantajan reaktio, kun ilmoitan raskaudesta. Pelottaa, että saan potkut, vaikka laitontahan se olisi. Minulla on vakituinen työpaikka, mutta hävettää hirveästi että tälläisen riesan aiheutan työnantajalle. Onneksi olen vuoden päivät ehtinyt hommia tehdä, ettei käynyt ihan klassisesti, että heti nuori nainen on paksuna, kun sen palkkaa... Olin jopa hämmästynyt, kun palkkasivat, olin juuri mennyt naimisiinkin. Sillälailla olen kiitollinen työpaikasta.
Mutta, mutta...haaveilen uudesta työpaikasta, mutta eihän nyt niin hyvä tuuri voi käydä, että saisin enää vakituista työpaikkaa. Ja nyt on vielä raskauskin päällä, että ei tulevakaan työnantaja hyvällä katsois... Nykyiselle työnantajalle se kai olisi onni, kun ei tarvi raskauskuluja kustannella... Tuttavani irtisanottiin raskauden takia, työnantajansa ilmoitti, ettei hällä ole varaa moisia maksella...
Mitkä on teidän kokemukset ja näkemykset? Podetteko syyllisyyttä raskaudesta? Entä onko vaikea keskittyä töissä?
Mutta, mutta...haaveilen uudesta työpaikasta, mutta eihän nyt niin hyvä tuuri voi käydä, että saisin enää vakituista työpaikkaa. Ja nyt on vielä raskauskin päällä, että ei tulevakaan työnantaja hyvällä katsois... Nykyiselle työnantajalle se kai olisi onni, kun ei tarvi raskauskuluja kustannella... Tuttavani irtisanottiin raskauden takia, työnantajansa ilmoitti, ettei hällä ole varaa moisia maksella...
Mitkä on teidän kokemukset ja näkemykset? Podetteko syyllisyyttä raskaudesta? Entä onko vaikea keskittyä töissä?