Raskaus ja coca cola?

suzki

Oman äänensä löytänyt
Heips! Tää on varmaa tyhmä kysymys mutta mitä mieltä ootte kokiksen juonnista onko siitä haittaa kun siitäkin ollaan montaa mieltä? välillä on olo tosi tyhmä kun ei oikeen tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei... itellä hrvee himo kokiksee toki se lihottaa ja on hampaille huono. Painoa on kyllä tullu ihan huimasti 15kg eikä limu tuskin siihen auta!!! Kumpi on sitten parempi light vai tavallinen ?? Ennen join lightia mutta nyt tavallista kun tiettyjä makeutusaineita ei suositella.[:)]



 
 
Light-version makeutusaineet on sallittujen listalla, eli siitä vaan, jos kolaa tekee mieli. Eihän se tietysti hyväksi ole, mutta itsekin join koko raskauden ajan kyllä.. Kofeiinia siinä on 3 litrassa sen verran kuin kupillisessa kahvia, eli sitäkään ei pidä varoa.. Suosittelen siis itse kyllä tota kevytversiota, koska sä ehdit ottamaan vielä MONTA kiloa päälles sokerilla.. Ei o kivaa alkaa pudottamaan 23 kiloa, usko pois, vaikka 11 jäikin laitokselle, ja 2 kk synnytyksestä on enää 4 jäljellä, MUTTA SILTI!
Tsemppiä loppuraskauden iloihin ja synnytykseen!
 
Hmm, mun käsittääkseni Coca-Colasta kun on kyse, niin siinä light-versiossa on just sitä s-alkusta makeutusainetta, jota EI suositella raskausaikana, ja zero-mallisessa on sit taas sitä a-alkuista?

Mutta itse oon kans ihan kola-koukussa ollu aina, ja antanut itselle nyt raskauden aikana luvan käyttää ihan sitä tavallistakin. Kotiin en saa ostaa, mutta muualla saa juoda :)
 
Mulla on raskauden aika ollut törkeä himo coca-colaan, aiemmin en juonut juuri koskaan. Nyt kyllä olen litkinyt vaikkei se kovin suositeltavaa ole, mutta parempi kai colajuoma kuin alkoholi [;)] ai jestas, mä olen niin hyvä antamaan itselleni "omialupia" tällaiseen ei niin terveelliseen syömiseen&juomiseen.... [:'(]
 
Hihih, Riikka33, tullut noita "poikkeustilannelupia" myönnettyä itsellekin. Nykyäänhän on siis ihan ookoo, et syön jätskiä lähes päivittäin - kesällä kun on niin kuuma ja johan tää maha alkaa olla iso :D (paino on silti luojan kiitos pysynyt kurissa!)
 
Sekä Light että zero sisältää salittuja makeutusaineita :
http://www.coca-cola.fi/contentstore/fi_FI/pages/products/cocacolazero.html
http://www.coca-cola.fi/contentstore/fi_FI/pages/products/cocacolalight.html

Niitä ei suositeltavia (suurissa määrin siis) ei suomessa ihan kauheasti olekaan tuotteissa.
 
Heip! Neuvolassa kysyin asiasta mutta eipä siellä juurikaan osattu sanoa muutakun että kokiksen makeutus aineet on sallittujen listalla mutta ei suositella litra tolkulla.. sokeri limu taas muuten vissii ok mut se vaan lihottaa et asia jäi vähän epäselväks. Neuvolasta saaduissa papereissa lukee vaan että makeutusaineista sakariinin ja syklamaatin käyttö kielletään mutta sellasta light limua en ole kyl vielä löytäny missä niitä olisi?? Eli lightia rupeen taas juomaan niin ei ainakaan sokerista tule enää lisäkiloja.. tuntuu muutenkin että paino vaan nousee koko ajan[:(]  Kiva kun muillakin on samoja himoja[:D]
 
 
Lidlin Freeway light-kolassa on syklamaattia, mutta tavallisissa pepsi ja coca cola light-versioissa ei taida olal.
 
Ajattelin kysäistä täällä, että ei tarvitse uutta keskustelua aloittaa.. Onko kukaan vielä törmännyt tuotteeseen, jossa s:llä alkavaa makeutusainetta?
 
Mä just aamuteetä laittaessani huomasin että mun makeutusaine sisältää sekä Syklamaattia että Sakariinia. Lidlistä ostettu. Onkohan siellä näiden maukeutusaineiden käyttö normia jos kokiksissakin on..täytynee vilkasta muidenkin tuotteiden tuotesisältöä.
 
Itsekin käytin aina teessä makeutusainetta ja myös tuota mitä Nyyttikin. Mutta myös Hermesetaksessa on jompaa kumpaa syklamaattia tai sakariinia niin en jaksanut etsiskellä vaan siirryin ihan sokeriin.
Joku makeutusaine pitäisi kuulemma olla missä ei ole noita haitallisia aineita.
Mutta muutenkin olen huomannut kun ostin evääksi kaupungille Fenix tai Hyvää päivää juoman niin nekin ainakin jompi kumpi sisältää jotain (en enää muista mitä).
Eli olen huomannut että ei mitään lighteja vaan ihan sokerilla makeutettuja juttuja niin sillä niistä pääsee eikä tarvii miettiä.[:)]
 
Niin siis ihan muistutuksena, että niistä makeutusaineista sanotaan, että RUNSAS nauttiminen voi aiheuttaa syöpää. Eli maalaisjärjellä voi sitten itse kukin miettiä mitä tarkoittaa runsas nauttiminen (ärsyttävää laittaa tavallaan noin epämääräisesti).
 
Huh, olipa helpottavaa lukea näitä kommentteja. Luulin että sekä laittikokis että normaalikin olisi kiellettyjen listalla, ja harmitti kun melkein jatkuvasti tekisi mieli juoda kokista sokerilla tai ilman. Nyt sitten kauppalistalle lisään sen kauan kaivatun juoman.[:D]
 
Läksin ihan etsimällä etsimään makeutusainetta, jossa ei olisi sakariinia tai syklamaattia ja löysinkin S-marketista:) Rainbow:n makeutusaineessa on käytetty aspartaamia.
Lidlin tuotteita oon tutkiskellu ja myös monissa mehuissa on makeutusaineena syklamaattia, eli olen nyt sit jättäny lidlin janojuomat kokonaan pois raskauden ajaksi. Kai se on tapakohtaista eri maissa et missä käytetään mitäkin, heillä tämä syklamaatti ilmeisesti se tavallisin.
 
Takaisin
Top