Raskaudesta palautuminen

Sektiosta huomenna 3 viikkoa. Arpi kipeytynyt, kun vauva on sylissä ollessaan siihen monottanut :sad001

Paino ei oo tippunut viikossa yhtään, liikunnasta ja imetyksestä huolimatta :D
 
Juu nuo peräpukamat onkin piinaavia..

Ensinnäkin, mun mies nyt ei kamalasti ollut mukana raskausajan tuntemuksissa, mutta kaikista samoista oireista kyllä kärsi :p oli mielialanvaihteluita, painonnousua, unettomuutta ja selkäkipua. Kaikista parasta oli kun myös hälle tuli synnytyksen jälkeen peräpukama :hilarious: silläaikaa kun olin synnärillä niin hän oli käynyt "peräpukamavoidetta raskaana olevalle vaimolle" kun ei kehdannut itselleen ostaa :hilarious:

Tämän stoorin pointti oli vain se, että mulla on ennenkin ollut peräpukamia, ja ne on piinanneet viikkotolkulla. Nyt kun oli sitä voidetta niin oireet helpottaa miltei heti! Miks mä en oo koskaan tajunnut että tähän vaivaan on jotain voidettakin?
 
Synnytyksestä 13 päivää ja palauduttu on melko hyvin.

Kiloja tuli raskausaikana lopulta se ~12kg ja ~11kg on lähtenyt. Eipä siis tarttunut laitoihin yhtään :)

Välilihan alue ei ole enää kipeä. Oli kyllä kovastikin kipee sen kymmenen päivää, jonka ne tikit kesti sulaa pois ja kymmenentenä päivänä aivan julmetun kipeetä teki! Hoitsu siitä varottelikin, että voi kipeytyä tikkien kadottua uudestaan. 11. päivänä kivut loppuivatkin kyllä kuin seinään.

Pari pientä vaunulenkkiä tehty ja siinä selvästi huomaa, että palautuminen on vielä kesken, sillä kovasti väsähdin ja hikosin ja vähän tuli huonokin olo.

Ylipäätään energiataso on korkea ja mieli hyvä! On tämä vaan ihanaa, kun tuon pienen ihmeen tuohon tuhisemaan sai :love7
 
Kiva kuulla että Hellis sullakin kaikki hyvin! Mä en tiedä, onko mulla joku tikki vielä irtoamatta. Kaikkien pitäisi jo olla irronnut. Pitää vissiin peilin kanssa tarkastaa alakerta, kun ne voi olla tosi tiukassa jos ne ei suht ajallaan lähde.
 
5 viikkoa synnytyksestä, on jälkivuoto loppunut ja tuli ekan kerran seksiä harrastettua. Ei yllättäen sattunut yhtään (viime synnytys oli imukuppiyritys ja sitten sektio, sattui monta kuukautta..) vaikka nytkin tarvittiin imukuppia. Imetän, enkä usko että heti olen hedelmällinen, mutta vähän kyllä pelottaa ehkäisyn puute. Meillä on nyt lapsiluku täynnä. Mitä te muut olette aatelleet ehkäisyn suhteen jatkossa?
 
Anime, meillä mennään niin pitkään kortsuilla kunnes kyllästyttää, sitten otan minipillerit kunnes imetys on loppu. Sen jälkeen todennäköisesti vaihdan yhdistelmäpillereihin. Mitään pitempiaikaista ehkäisyä (kierukka, kapseli) en halua, kun en tiedä yhtään tulevaisuuden vauvahaaveistani. :)

Meillä ei vielä olla peittoa heiluteltu, pientä jälkivuotoa tihrustaa edelleen. Vihdoin kyllä alkaa taas himot heräillä, eiköhän puuhiin päästä ihan lähipäivinä!
 
Meillä mennään kans kortsuilla ja mitään jatkosuunnitelmaa ei vielä ole... vähän kavahdan tota hormonaalista ehkäisyä, eli ehkä kortsuilla sitten siihen asti kunnes mahdollista kakkosta aletaan tahtoa :happy: Saa nähdä, kun ei nyt ihan vielä ehkä ole ajankohtainen aihe, kun tää eka on nyt just tasan kaks viikkoo vanha :hilarious:

Himot kyllä alkaa heräileen molemmilla, raskausaikana oli molemmilla ihan hukassa mun pahoinvoinnin ja kipuilujen takia. Vielä ihan ei kyllä uskalla välilihaansa pistää koetukselle, mutta kunhan nyt vähän aikaa vielä malttaa :grin
 
Tuota, mä tuskailen täällä. Mikähän on todennäkösyys raskautua 3 viikkoa sektion jälkeen, jos ehkäsy pettää? Imetän täyspäiväsesti, eikä kuukautisetkaan ole alkanut vielä. Tää on kamalaa! Pidättäytyminen olis selkeesti varmin ehkäsy...
 
Sektiosta kohta 3 viikkoa, paino laskusuuntainen ja syön koko ajan :eek: liikkumaan ei olla hirveästi päästy, koska kipeydyn aika nopeasti jos lähdetään vaunuttelemaan pitemmälle. Pitää ymmärtää aloittaa rauhallisemmin eikä heti vetää 3km tehokkaalla vauhdilla leikkipuistoon ja takas :D

Meillä jatkuu ehkäisy kumin kanssa niinkuin se on ollut aina. Toimii meillä parhaiten. Jos vielä päädymme kolmanteen lapseen niin sen jälkeen steri mulle sektion yhteydessä, kahden jälkeen kun kuitenkin tulee kolmas automaattisesti sektiolla.

jaha, tissipoika heräilee
 
Täällä 11 päivää synnytyksestä. Vähäistä jälkivuotoa vielä.. Tikit on toivon mukaan kohta historiaa. Vielä ei tee mieli peittoa heilutella. Eikös se ole niin, et Juhannuksena ja Jouluna? Ai niin ja syntymäpäivänä! No jos tähtään Juhannukseen :D
Puntarilla kävin keskiviikkona, eli viikko synnytyksestä. Oli 3 kiloa jäljellä. Tänään laitoin omat skinny jeansit jalkaan :eek: Tollanen pieni, löysä vararengas on jäljellä.. Sen saa hyvin piiloon :wink
Eilen täti kysyi serkun lakkiaisissa, että käytinkö sijaissynnyttäjää, kun ei yhtään näy, että olisin synnyttänyt 10 päivää sitten. Mä olin valmistautunut kyllä niihin lisäkiloihin.. Mutta en nytkään valita :)
 
Niin ja ehkäisystä piti kommentoida. Kondomilla mennään näin aluksi, mutta ajattelin palata Nuvaring ehkäisyrenkaaseen, jota käytin 2009-2013. Hyvä vaihtoehto pillereille, helppo käyttää ja hormoonitasot eivät heittele. En jotenkin koe kierukkaa omaksi vaihtoehdoksi.
 
Jee, raskauskilot selätetty. En oo uskaltanut kattoo miltä alakerrassa näyttää mutta satunnaista kipuilua lukuunottamatta tuntuu ihan ok. Paikat on tietenki vielä hellänä ja vuotokaan ei oo loppunu ni ihan hyvä ettei mitään erikoisia himoja petipuuhiin vielä oo. Miestä vaan käy sääliksi kun raskausaikanakin makkaran puolella oli aika hiljaista. Onneks tuo on niin haltoitunu vauvasta ettei sellaset tuu hirveenä mieleen...
 
LMK: mä en ees pidä itse vielä oikeen mahollisena että näin pian vois tulla raskaaksi uudelleen, mut kai siihen pienen pieni mahdollisuus on.. viimeks itellä meni sektion jälkeen 8kk ennen kuin alkoi kuukautiset, vaikka yöimetykset lopetin 6kk iässä.
 
12h synnytyksestä. Mulla repes suhtkoht huolella muutamastakin eri paikasta, kun menin tyhmänä ponnistamaan kun ei olis saanut. Alapää kuin pommin jäljiltä, en varmana uskalla vilkaista. :p Tikkaukset sattuu ja nää jälkijomotukset alakropassa kun vikatkin puudutteet rupeaa hiipumaan, mut muuten on vaan niin onskuna pikkukaverista ettei malttais edes mennä nukkumaan..

Vaa'alla pitäis käydä!
 
Terveydenhoitaja just sanoi mulle neuvolassa, että nainen on tosi hedelmällinen raskauden jälkeen. Voi hyvin tulla raskaaksi ennen ensimmäisiä kuukautisia.. Ja suuri osa aborteista tehdään alle vuosi sitten synnyttäneille. En siis luottaisi imetykseen, tai siihen, että ensimmäiset kuukautiset tulevat.
 
Mä soittelen huomenna neuvolaan ja kysyn sieltä mielipidettä.. Mutta siis ehkäsy on meilläkin käytössä totta kai, en luottaisi täysin imetykseen.
 
Oi kauheeta, ei muuta kuin kortsukauppaan siis.. toivotaan etten nyt kerrasta tullut raskaaksi :bag:

Se on ihan totta mitä sanotaan nivelten löysyydestä synnytyksen jälkeen, aattelin eilen yhtä pientä painoa nostella mutta kun joka nostolla kuului napsahdus ranteesta ja olkapäästä niin loppui sekin lysti. Kävelytkään ei oikeen onnistu kun aina sataa tai vauva itkee vaunuissa tai esikoinen tekee tenän. Höh.
 
Soitin neuvolaan. Oma terkka oli sitä mieltä, että raskautuminen ei ole mahdollista ennen kuukautisten alkamista. Lisäksi sanoi, ettei imetystä voi käyttää luotettavana ehkäisynä. Kuten meillä, niin vahingon sattuessa tms. niin jälkiehkäisyn voi hakea apteekista, 8 tuntiin ei saa imettää.

Asiasta seuraavaan... Mulla on aineenvaihdunta ihan jumissa. Vatsa tuntuu todella turvonneelta ja olo on pöhöttynyt. Paino ei myöskään tipu... Kaikki, millä normaalisti hakisin helpostusta tähän niin on nyt kielletty. Ei auta kun pysyä aktiivisena ja juoda lisäää vettä :|
 
No joo eihän se uusi raskaus ole ennen kuukautisten alkamista mahdollista, MUTTA eihän sitä tiedä ensimmäisen kierron olleen ennen kuin vuoto alkaa. Ja jos raskautuu, ei sitä vuotoakaan tule. Toisaalta tosi hölmösti terkkari on sanonut. Täällä ohjeistetaan sairaalsta käsin jo, että synnytyksestä jälkitarkastukseen asti ehdottomasti kondomi käytössä ja jälkitarkastuksen jälkeen voi tehdä kukin omat "pitkän tähtäimen" suunnitelmat ehkäisyn suhteen.
 
Sintti, unohdin kirjoittaa tuohon että hän ohjeisti käyttämään toki kondomia jälkitarkastukseen saakka, eihän hän muuten olisi jälkiehkäisyäkään neuvonut ottamaan.
 
Takaisin
Top