• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Raskaudesta kertominen

Vapunpäivänä kerrottiin mökillä tuleville isovanhemmille, mun äidille ja isälle ja miehen äidille. Meillä oli kuvan mukainen skumppapullo, joka oli kyllä ihan täydellinen jekku😅 mun äiti luki tekstin monta kertaa ennen kuin tajusi mikä homma. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut hienoa saada videoitua hänen hölmistynyt reaktio. Kaikki olivat super iloisia ja otettuja meidän puolesta, kyseessä heillekin ensimmäinen lapsenlapsi 🥰 Myös tuleva isoisoäiti oli paikalla, mutta hän sai tietää jo viikko sitten, kun täytti vuosia.
Löysitkö jostain valmiin etiketin tulostettavaksi vai teittekö itse? :)
 
Mua hirvittää vähän työreissu parin viikon päästä, kun sen pitäisi osua niille main kun pahoinvointi on suurimmillaan ja majoitun työkaverin kanssa samassa huoneessa. Pitää koputtaa puuta että tilanne jatkuisi suht-hyvänä eikä menisi yökkäilyksi asti, kun en haluaisi paljastaa raskautta esihenkilölle/työyhteisölle ennen kuin ensimmäinen kolmannes alkaa olla takana. Toki työkaveri on kiva ja varmaan pitää asian omana tietonaan jos pyydän.
 
Tein testin puolisoni ollessa läsnä ja uutiset kerroin heti ystävilleni, jotka tiesivät hoidoista. Myös läheisimmät kollegani saivat tietää raskaudesta.

Perheelleni olin suunnitellut kertovani äitienpäivänä lahjapullon pulloetiketillä ja puolisoni ulkomailla asuvalle äidille olisimme lähettäneet isoäidille tarkoitetun äitienpäiväkortin. Nyt kun raskaus menikin kesken minua harmittaa, etten jakanut plussauutista heti perheeni kanssa - olisin halunnut asiasta iloita heidän kanssaan sen sijaan, että jouduinkin nyt jakamaan suru-uutisen.
 
Mies oli työreissussa, kun tein testin, niin hänelle kerroin sitten livenä kun palasi. Parhaalle ystävälleni kerroin myös melkein heti, samoin toiselle hyvälle ystävälle, joka on myös raskaana. Kahdelle kaverille jouduin paljasamaan ystävän häissä, kun oli aika ilmeistä kun en juonut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Yksi työkaveri tietää myös, kun tuli ilmi että myös hän on lapsettumuushoidoissa.

Omille vanhemmilleni kerrotaan äitienpäivänä. Asutaan samalla kylällä ja törmäillään usein, niin on vähän huijari olo olla kertomatta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Isälläni todettiin myös syöpä hiljattain (ei onneksi super agressiivinen) niin haluaisin tuoda jotain positiivista ajateltavaa!
 
Tein testin yksin, mutta kerroin samantien yksivuotiaalleni, että hänestäkin tulee isoveli. Luotan hänen kykyynsä pitää salaisuuden. 😅 Miehelleni kerroin myös, mutta muille en sitten aiokaan kertoa. Haluan nähdä missä vaiheessa sukulaiset kehtaavat kommentoida.
 
Menin sitten kertomaan tänään pomolle töissä (vasta 7+0), kun olen ollut niin huonovointinen. Esimies otti tiedon hyvin vastaan. Ajattelin että jos vielä kesken menee, tarvitsen saikkua ja silloinkin koen ihan luontevaksi kertoa esimiehelle mikä on syy. (Yksi aikaisempi kokemus on tästä). Suhdanne on huono ja jos vuodenvaihteessa ei tarvitse hetkeen mulle töitä keksiä, se helpottaa pomoakin. Pomo sanoi että ei vois olla parempi ajoitus. Juteltiin ruokapöydässä sitten odotus- vauva ja muuta lapsiasiaa. Hän on kyllä kummallisin mies jonka tunnen! Kuin nainen miehen ruumiissa 😂
 
Kerroin eilen siskolle kun nähtiin pitkästä aikaa. Annoin viinipullon tuparilahjaks kun muuttanu just uuteen kotii. Tein ite etiketin jossa paljastu et hänestä tulee jälleen täti. Siskon ilme oli niin hyvä kun se luki pullon kylkee 😂❤️ ennen pullon kattomista se alko spekuloimaan et onkohan yhtään parempi viini kun mitä ne oli ostanu. Lukiessa suu loksahti auki ja käänty kattoo kysyen ”oikeesti”, alko itkee ja halas. Oli ihana reaktio ❤️
 
Neuloin isälle villasukat, pyysi niitä että neuloisinko sitten kun ehdin. Nyt sain valmiiksi, pikkuhiljaa iltaisin neulonut. Ajattelin jos keskiviikkona ultrassa elämää löytyy ja saan kuvan mukaan niin otan kuvasta kopion ja laitan villasukkien sisään viestillä ”lämpöisiä ajatuksia”. Isällä ollut paljon huolia ja harmia viimeaikoina niin jospa nämä lämmittäisi mieltä ja saisi ajatukset hetkeksi muualle.
Sukat joudun valitettavasti postittamaan kun asuu kaukana.
 
Neuloin isälle villasukat, pyysi niitä että neuloisinko sitten kun ehdin. Nyt sain valmiiksi, pikkuhiljaa iltaisin neulonut. Ajattelin jos keskiviikkona ultrassa elämää löytyy ja saan kuvan mukaan niin otan kuvasta kopion ja laitan villasukkien sisään viestillä ”lämpöisiä ajatuksia”. Isällä ollut paljon huolia ja harmia viimeaikoina niin jospa nämä lämmittäisi mieltä ja saisi ajatukset hetkeksi muualle.
Sukat joudun valitettavasti postittamaan kun asuu kaukana.
Ihana ajatus ❤️
 
Kerrottiin tänään minun vanhemmille, kun käytiin kahvilla, nyt 9+1 😊 Kirjoitin äitiepäiväkorttiin onnea uudelle tulevalle isoäidille. Muuten ei ehkä oltaisi vielä kerrottu, mutta jotenkin tieto on vähän lipsunut ja niin moni tietää jo, joten tuntui oikealta kertoa. Ja äitienpäivä sopi siihen hyvin 😊
 
Me kerrottiin myös tänä viikonloppuna molempien vanhemmille, vaikka näin alussa 8+1 ollaankin. Iloisia olivat kaikki tulevat isovanhemmat, täti ja eno 🥰 molempien perheissä ensimmäinen. Minun isällä myös ollut terveyshuolia niin kiva oli viedä iloisia uutisia 🥰
 
Mun on pakko kertoa tää juttu teille kun oli niin mieletön, mutta raskaudesta ei ole miehen kanssa kenellekään vielä kerrottu. Mieheni äiti soitti että oli käynyt meedion/ennustajan tms luona ja tämä ennustaja oli sanonut että pieni sielu odottaa meitä vanhemmikseen. Oltiin molemmat vähän ällikällä lyötyjä ja teki vähän jo mieli kertoa että itseasiassa.. mutta ei kerrottu. Ollaan oltu 6.v yhdessä ja ei ole vauvahaaveista mainittu kyllä kenellekään. Että ei ole mitenkään ollut odotettavissa meille vauvaa ja hän oli sanonut tälle ennustajallekin että eivät he enää tee, he viettävät rauhaisaa aikuiseloa ☺️ Mun mies oli ihan vaan että niin juu, heh heh. 😊
 
Me kerrottiin myös äitienpäivän myötä molempien vanhemmille, ja mun siskolle. Myös yksi läheinen ystävä tietää, kun pakko oli jonkun kanssa päästä puhumaan - muunkin kuin oman miehen kanssa. Muille läheisille kerrotaan sitten NT-ultran jälkeen, jos kaikki on siellä kunnossa. Ollaan myös mietitty vähän sillä että jos jotain menisi pieleen, niin näille kerrottaisiin kyllä siitäkin.
 
Vielä puolisentoista viikkoa ultraan, minkä jälkeen voisi periaatteessa kertoa omille vanhemmille. Tarkoitus oli nähdä viikon päästä mutta se näyttää nyt peruuntuvan - masentaa kun ei tiedä milloin nähdään ja kesä on niin täyteen bookattu ettei varmaan pääse kasvokkain kertomaan. Skypessä varmaan sitten (kun kuitenkin halutaan varmaan olla molemmat paikalla) mutta se nyt on aika plääh 😐
 
Vielä puolisentoista viikkoa ultraan, minkä jälkeen voisi periaatteessa kertoa omille vanhemmille. Tarkoitus oli nähdä viikon päästä mutta se näyttää nyt peruuntuvan - masentaa kun ei tiedä milloin nähdään ja kesä on niin täyteen bookattu ettei varmaan pääse kasvokkain kertomaan. Skypessä varmaan sitten (kun kuitenkin halutaan varmaan olla molemmat paikalla) mutta se nyt on aika plääh 😐
Haluun myös kertoo kasvokkain sekä omalle isälle että miehen vanhemmille. Aikasintaan heinäkuussa nään iskää seuraavan kerran ja miehen vanhempia vasta elokuussa kun tuun takas kesätyöreissulta 😅 se pikkusen hirvittää, että miten etenki miehen äiti ottaa uutisen kun saa kuulla niin myöhää eli puolen välin jälkee mut muita vaihtoehtoja ei oo koska ennen ultraa en haluais kertoo. Toki ens viikolla on pieni riski et täytyy paljastaa, koska anoppi keksi et lähetään työporukalla päiväkaljalle naapuriputiikkii. Riippuu siis meneekö selitys limulinjasta ja salille menosta läpi vai kysyykö jotain muuta 😂🙉
 
Takaisin
Top