Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Mä oon syöny ihan kaameen määrän meetvurstii muutaman viikon aikana:D Ja tänää luin jonku uutisen missä mainittiin etikkasipsit ja ei saamari mun on varmaan pakko lähtee kohta kauppaan ku pakko saada niit etikkasipsejä nyt heti!:D
 
292a36112c46a88faba95982315baad2
ahhh ❤ Ja hahaha, Luna pääs kans kuvaan mun etikkasipsien kans :D
 
Jostain luin, että meetvurstia ei suositella syötäväksi raskaanaollessa? Mulla on ollu ihan järjetön himo siihen välillä! Joskus ihan alkuraskaudesta söin, kun en vielä tienny siitä suosituksesta ja sitten sen jälkeenkin kyllä söin sen paketin loppuun. Oon sitten välillä ostanu kylmäsavustettua kinkkua, kun se maistuu vähän samalta. Mutta tietääkö joku sen syyn, miksi sitä ei suositella?
 
Mä en oo kyllä tuollaisesta kuullutkaan! :eek: tosin en mä muutenkaan mitenkään hirveesti meetvurstia syö..
 
Hui! Mä en oo tienny et meetvurstia ei suositeltais :eek: Pitää ehkä vähentää sen syömistä sit. En oo kyl varma, pystynkö kokonaan luopumaan:D
 
Siis kai leikkeleissä periaatteessa joku listeria vaara? Kun tyhjiöpakkauksessa. Mutta lähinnä se tyhjiökala pahin. Lisäks en tiedä miten meetwusti valmistetaan.. eli onko varmasti valmistettu riittävän kuumassa... Kylmäsavuporo ja parmankinkku esim siksi kiellettyjä kun ne on raakakypsennetty. Ei kuumennusta, eli toksoplasma ym mahdollisia. Kylmäsavukinkku kuulostaa kans siltä ettei oo kuumennettua?? Ite syöny meetwurstia, mutta noi kylmäsavu ym tuotteet jättäny väliin...
 
Meetvurstia ja leikkeleitä saa syödä ihan normaalisti. Toki jos verenpaine on koholla liikaa ei kannata mättää korkean suolapitoisuuden vuoksi. Metwurstissa listeria ei elä, koska säilyvyyden takaa maitohappokäyminen, korkea suolaprosentti, kuivaus ja savustus.
 
Mä kerkesin jo huolestua et mitä mä nyt teen kun mätän metwurstia päivittäin... :grin En osaa syödä leipää ellei siinä ole metwurstia. Tänään kaupassa bongasin juustonmakuisia kierresipsejä ja meinasin ottaa ku alko tehä mieli, mutta käskin itteeni olla ottamatta ku noita herkkuja on kieltämättä tullut syötyä enemmän kuin ennen. Nyt mua sitten kaduttaa kauheesti ku mä niiiin haluisin ne sipsit... :shifty:
 
Tänään oli pakko ostaa Ainon minttusuklaa jäätelöä, tehnyt jo pari viikkoa mieli ja nyt sorruin. :p Ai että oli hyvää, kyllä kannatti :)
 
Mä oon enempi hämmentyny raskaudessa siitä mitä ruokia EI tee mieli, kuin mitä tekee... Eilen koulussa ei tehny mieli välipalaksi herkkuja eikä kahvia(vaikka toiset söi) ja valitsin vihannestikut quacamolella :0 Noh tänään sitte pihviä + karkkipussi lähti kaupasta mukaan. Ai että suolasia ruokia ja salmiakkia :b Mutta en ole ikinä ollut nirso ja nyt monesti ei tee mieli juuri mitään ruokia :0 Siis ruokaa kyllä tekee mieli mutta vaan jotain tiettyjä...
 
Nyt sitte alko himottaan glögi. Ostin sitä, lämmitin kupillisen ja nyt se höyryää tuossa vieressä, mutta tulin sitte miettineeks että tässä on varmaan inkivääriä. Tarkastin putelin ja on kanssa, vähän oon kahen vaiheilla juonko vai enkö, mutta eikö tossa nyt suhteellisen vähän sitä kumminkin luulis olevan, ettei olis haitaksi?
 
Mä en kyllä selviä joulusta ilman glögiä, aion siis juoda surutta :D en usko että niissä sitä inkivääriä niin paljoa on... :)
 
Mä ainakin oon ajatellut juoda, unohdin vaan viimeksi kaupasta ostaa. Kai siinä on niin pieniä määriä ettei luulisi haittaavan.
 
MINÄ EN GLÖGISTÄ LUOVU!!! Yks litra on jo tuhottu ja toinen aloitettu. Mm. Jenkeissä jopa suositellaan inkivääriä pahoinvointiin myös raskausaikana ja ei siinä glögissä nyt niin paljon oo sitä kumminkaan.
 
Mulla ei silleen ihmeemmin ollu mitää mielitekoja... välillä tekee mieli karkkii ja suklaata sillee et tyylii pakko saada :D omenat ja satsumat menee kans hyvin kaupaks mulla :) rasvasist kuten pitsast tulee huono olo.
 
Mielitekoja ei ole vielä ollut. Ennemminkin kummastuttaa kun edes herkut ei kiinnosta. Juuri eilen kaupassa mietin, että mitäs hyvää sitä ostaisi viikonlopun kunniaksi ja mikään ei kiinnostanut :bored:
 
Takaisin
Top