raskaana ja influenssa

Pitääpä vielä päivitellä tänne, vaikka influenssasta ei ollutkaan kyse. Niin väärin meni arveluni edellisessä viestissä sen osalta, että saisin ainakin piiput kuuriluonteiseen käyttöön. Toisin sanoen täysin ilman lääkityksiä sain kehotuksen tulla kotiin sairastamaan. Eivät kuulemma ole turvallisia mitkään lääkkeet, joita aiemmin olen saanut pitkittyneeseen yskään (Flixotide, Ventoline, kortisoninenäsumute...). Että höyryhengityksellä, kuumalla juomalla ja suolakannulla yritetään saada tää yskä kuriin... Toivotaan parasta, koska enhän mä noita enää uskaltaisi ottaa, vaikka joku toinen lääkäri olis eri mieltä.
 
Toivotaan, että pääset vähällä ja paranet pikavauhtia! Tsemppiä! Itsekin flunssan ja yskän kourissa joulun viettäneenä - ei ole hääppöistä...
 
Kiitos! Juu tuo jatkuva yskiminen yhdistettynä paikoin etovaan oloon ei kyllä kauheasti mieltä ylennä. Töissä oli aika tuskaisaa, onneksi ainakin loppuviikon saa nyt levätä ja lepuuttaa ääntä. Uuden vuoden juhlinnat rajoittuu tänään myös neljän seinän sisälle. Hyvä, jos puolille öin pysyy hereillä :)
 
Mulle uski kans kaamee flunssa ua epöulen et siit on kehittymässä keuhkoputkentulehdus ku hengittäminen on nii työlästä ja tuskasta mut antibioottejakaan en halua vetää joten ny vaa pakkolepoo mikö ei todellakaa oo helppoo 2 pienen lapsen kans kotona..
 
Antibiooteista ei vielä ollutkaan mun lääkärin kanssa puhetta, kun vaikutti virustaudilta. Ilmeisesti jotain antibioottia voi raskaanakin syödä, mutta kivempi ois tietty ilman. Sitäkin mietin, että jos raskaana on vastustuskyky muutenkin vähän normaalia heikommilla, niin antibiootithan saattais heikentää sitä entisestään. Mutta eihän sille mitään voi, jos pakollinen tarve tulee. Tsemppiä malin paranemiseen!
 
Hei! Kysyin influenssarokotuksen ottamisesta neuvolassa 8. viikolla ja hoitaja suositteli ehdottomasti sen ottamista. Niinpä se pistettiin saman tien. Ei maksanut mitään, koska raskaana olevat ovat riskiryhmää. En muista mille viikolle asti hoitaja sanoi että sen voi ottaa, mutta muistelen keskiraskautta. Tsekatkaa omassa neuvolassanne, jos haluatte sen ottaa.
 
Itellä oli aivan alussa flunssa ku aloin oottaan. En tienny olevani raskaana, joten otin ainaki strepsils (inkivääri) imeskelytabletteja. En tiä saisko ottaa niitä ku niissä tuo inkivääri.. Ja nyt iski taas flunssa tasan viikko sitten. Kuumetta ei oo vielä nostanu, ku mulle harvoin tulee. Nyt mennään sitte vaan teen voimalla ja Panadol ja bafucin lääkkeillä. Nyt lapsi oksennus -ja vatsataudissa, saas nähä koska seki mulle ja miehelle iskee. :/ Toivottavasti ei tulis, on tässä flunssassaki jo tarpeeks hankala olo :sad001

Pikaista paranemista kaikille :)
 
Takaisin
Top