Raskaaksi 2024

Täällä varsinainen yk1 kp12 menossa. Viime kierrossakaan ei ehkäisty mutta kierron pituuden perusteella ei kyllä hedelmällisille päiville osunut toimintaa vaikka loppukierrossa niin luulinkin oireiden perusteella ja uittelinkin muutamia testejä itselleni yllätykseksi.🙈 nyt ajattelin testata vaan aivan loppukierrossa tai jos kuukautiset on myöhässä kuten esikoisen yrityksen aikaankin. Sopii mulle paremmin. Esikoista yrittäessä aloin testaamaan ovistakin melko varhain mutta nyt en ainakaan toistaiseksi testejä ole tilannut. Esikoisen plussaan meni neljä kiertoa, saas nähdä tärppääkö tällä kertaa yhtä nopeasti 🤞🏼
 
Mä liityn tänne mukaan höpöttelemään. Toinen lapsi toiveissa ja yk2 menossa. Ikää kuitenkin jo vähän yli 40, joten katsotaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään.
Pillereiden jätön jälkeen ovulaation jälkeen ollut melkein pari viikkoa jomotuksia ja kipuiluja alavatsalla. Onks tää tavallisista muillakin? Pillerien aikaan ei ollut koskaan mitään enkä muista että aiemminkaan olisi ollut mitään vasta kuin just ennen menkkojen alkua ehkä alle päivän.
Pillereistä riippuen käsittääkseni ehkäisyteho liittyy siihen, että estää ovulaation (ainakin yhdistelmäpillerit) eli sen perusteella ainakin uskoisin että on normaalia, jos se kroppa totuttelee siihen että nyt ovulaatio tapahtuukin ja pitää siihen eri tavalla reagoida? 🤔 en toki ole asiantuntija joten tämä vain oma veikkaus. En itse ainakaan muista kiinnittäneeni huomiota aiemmin mutta raskauksien myötä (ja pillerit olleet poissa vuodesta 2018) huomaa kyllä että loppupäästä kiertoa on vähän sitä sun tätä jomotusta enempi.
 
Minäkin liityn tänne juttelemaan. Täällä ikää jo 39v. ja kolmas lapsi haaveissa. Helmikuussa 2024 saadaan ottaa kunnalliselle yhteyttä jos sitä ennen ei tärppää. Eipä tässä kerkeä kuin yksi kierto olla ennen sitä. Saapa nähdä mille sitä siellä aletaan. Kuopus sai alkunsa heti pillereiden jätön jälkeen ja nyt ei sitten lähde millään alkuunsa. 😣

Tsemppiä kaikille ja oikein ihanaa Joulunaikaa ❤
 
Minäkin liityn jo myös tänne palstalle, ei enää montaa päivää tätä vuotta jäljellä.

Minulla tällä hetkellä kierto menossa kp27 ja tällä viikolla ajattelin testailla ihan huolella jos kuitenkin tulisi plussa vielä 2023! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mäkin hyppään ketjuun mukaan. Kuumeilen vauvaa mutta yritystä ei ole edes aloitettu vielä 😅😇 takana yksi onnistunut raskaus joka oli haastava hypermeesin vuoksi(jota ei kuitenkaan todettu tai tuettu raskausaikana vaan ainoa kommentti neuvolalta oli että lue tuolta nettisivulta). 🫤 Taapero on kohta kolme ja haluaisin vielä toisen mukulan mutta yököttää ajatuskin raskaudesta mutta kuumeilen silti koska nyt olisi aika kos vielä toinen halutaan 😇 kuumeilu iski nyt kovemmaksi kun usea kaveri on raskaana tai juuri synnyttänyt vaavin ja nyt vielä olen tulossa piakoin tädiksi(tammikuu) niin saataisiin samaan vuoteen ehkä serkku vauvat 🤭😇 ristiriitaisin tunnelmin siis aloitetaan uusi vuosi ja katsotaan miten lopulta peitto heilunee vauva tarkoituksessa 🫣 oksennusvuosi tiedossako ? 😓🤢🥴 Osaapahan joulun vielä nauttia kaikin puolin hyvästä olosta ja ruokien syömisestä 🫣😇😔🥴
 
Mäkin hyppään ketjuun mukaan. Kuumeilen vauvaa mutta yritystä ei ole edes aloitettu vielä 😅😇 takana yksi onnistunut raskaus joka oli haastava hypermeesin vuoksi(jota ei kuitenkaan todettu tai tuettu raskausaikana vaan ainoa kommentti neuvolalta oli että lue tuolta nettisivulta). 🫤 Taapero on kohta kolme ja haluaisin vielä toisen mukulan mutta yököttää ajatuskin raskaudesta mutta kuumeilen silti koska nyt olisi aika kos vielä toinen halutaan 😇 kuumeilu iski nyt kovemmaksi kun usea kaveri on raskaana tai juuri synnyttänyt vaavin ja nyt vielä olen tulossa piakoin tädiksi(tammikuu) niin saataisiin samaan vuoteen ehkä serkku vauvat 🤭😇 ristiriitaisin tunnelmin siis aloitetaan uusi vuosi ja katsotaan miten lopulta peitto heilunee vauva tarkoituksessa 🫣 oksennusvuosi tiedossako ? 😓🤢🥴 Osaapahan joulun vielä nauttia kaikin puolin hyvästä olosta ja ruokien syömisestä 🫣😇😔🥴
Varmasti tuon taustan kanssa pelottaa raskaus. Kannattaa vaatia kyllä hoitoa, lääkkeitähän pahoinvointiin on jos vaan niistä sitten apua on. Itse olen vähemmällä päässyt mutta törmännyt aiheeseen esim, Instassa Vulva Dr -tilillä usein, tässä ainakin vinkkiä jos ei oo jo tuttua: https://www.instagram.com/p/CyxfUJst2rO/?igshid=MTdlMjRlYjZlMQ==
Harmittavasti oon kuullut että hoitoa joutuu usein vaatimaan ja siinä vähillä voimilla se on haastavaa mutta josko sekin ajatus lohduttaa että lääkkeitä on saatavilla 🤞🏻
 
Siirryn myös tänne huhuilemaan ja toivomaan, että 2024 olisi se plussavuosi :Sparkling Heart:
Päätettiin pitää loppuvuoden kierto taukoa, joten seuraavien tärppipäivien pitäisi sitten osua tammikuun loppupuolelle. Tästä ei tosin mitään takuita, kun kierrot venyy välillä pitkiksi. Ajattelin mennä alkuvuodesta gynelle, jos kiertojen lyhentämiseen saisi apua.
 
Meilläkään ei tainnut tapahtua joulun ihmettä, ei kuukautisia eikä plussaa (kp 35/?). Jokin epämääräinen ovulaatioyritys ehkä viikko sitten lauantaina, mutta tikuilla ei ainakaan tuolloin näkynyt. Katsotaan sitten vuoden vaihteen jälkeen, jos ottaisi taas Terolut-kuurin ja aloittaisi pistokset. Onpa kyllä hullua, miten ihmiskeho keksii vaikka jos minkälaisia oireita itselleen, kun vain jotakin niin paljon toivoo🙄
 
Täällä käynnistyi ensimmäinen virallinen yrityskierto joulun aikaan 😁 luotan jälkeen Clearbluen ovistestiin, liuskojakin on mutta en niillä ole oikein koskaan saanut kunnolla ovista kiinni. Pariin kiertoon riittää noi puikot tossa digitestissä ja sitten ainakin tietää taas suunnilleen miten kierto menee jos ei muuta 😅
 
Heippa, mä kans hyppään nyt tänne 2024 vuoden ketjuun mukaan 😊 nyt menossa kp9 ja ovistestailut aloitettu cb dual hormonella. Viime kierrossa kp10 alkoi vilkuttaa hymynaamaa, joten toivottavasti huomenna aamulla ois vilkkuvat hymynaamat tiedossa 🤞

Täältä siis löytyy yksi 4 vuotias murunen ja toinen olisi toiveissa. Yritys aloitettu 8/23, jolloin lopetin hormonaalisen ehkäisyn ja kierrot vähä ollu mitä sattuu sen jälkeen... Toivottavasti pian hormonit ois taas balanssissa ja raskauskin alkaisi. Toisella hetkellä osaa ottaa tän yrityksen rennosti ja toisella hetkellä taas on hirvee stressi päällä et ei tää koskaan onnistu 🙈
 
@Fionina mulla on kans hormonaalisen ehkäisyn (oli nuvaring) pois jättämisen jälkeen ollut aina oviksen jälkeen menkkoihin asti vaikka mitä jomotteluja/nippailua/painetta alavatsalla! Helpottava kuulla, että en oo yksin tän kans ja on todennäköisesti ihan normaalia siis.

@Ina-Emilia täällä vähän samanlainen tausta ja fiilikset! Esikoisen raskaus meni niin järkyttävän huonoissa oloissa ja suuri osa raskaudesta saikulla sohvalla/vessassa kituen, että vaikka kuinka toivon uutta raskautta, niin samalla se hirvittää, että mitä on taas edessä... Ja miten sen kaiken kestää taas. Onneks nyt tietää itse aiheesta enemmän ja osaa (ja toivottavasti pystyy) vaatimaan sitä hoitoa ja tietää kelle lääkärille voisi hakeutua vastaanotolle (just tuo linkattu vulva dr!).
 
Kattelin tuossa muiden testikuvia foorumilta ja hullua kun oottaa jo että pääsee testaileen 😂 onkai se harrastus tämäkin 😆
 
Siirryn kanssa tänne😊 Nyt kp11 ja ei vielä ole ovisplussaa näkynyt eikä vielä olla siemeniäkään matkalle laitettu. Ovislimoja ei ole yhtään vaan päin vastoin vaaleaa paksua valkovuotoa. Saas nähdä tuleeko ovis nyt myöhässä vai jääkö kokonaan välistä. Toki olen useamman kerran plussanut myös niissä kierroissa joissa ei ole limoja ollut. Huomenna taas ovistestiä kehiin. Ekat simpat lähtee tänään liikkeelle😉
 
Minäkin siirryn jo pikkuhiljaa tänne tuolta -23 ketjusta. Ei tärpännyt tänä vuonna. 😔 Seuraava ovulaatio sitten joskus tammikuun alussa.

Elikkäs esikoista tässä yritetty mieheni kanssa huhtikuusta -23 lähtien. Iältämme olemme molemmat 36v.
 
Vihdoin jaksan kirjoittaa tänne. Viimekierrosta raskauduin ja jälleen meni kesken viikolla 5. Yksityisen puolen gynellä käyty ja kohtu todettu tyhjäksi, lääkäri sanoi, että uutta yritystä heti vain kun siltä tuntuu. Mulla kemiallisia takana vuoden sisään nyt ainakin todistetusti 3, ikää mulla 33 ja miehellä 35. Esikoista niin kovasti toivotaan. Nyt meneillään uusi kierto ja kp11. Gyneltä sain Luge-reseptin, josko auttaisi raskauden jatkumisessa. Lugesteronit on määrä aloittaa 3 päivää oviksen jälkeen, ja jatkaa vuotoon tai rv 10-12 asti. Oikea ovario oli ultrassa lievästi kystinen, vasen siisti. Oikealta tämä viimeisin km kuitenkin irtosi. Tammikuussa tulossa myös aika julkiselle puolelle tutkimuksiin.
Viimeksi mulla oli tikutettuna ovis kp16. Kierto hyvin säännöllinen 30-31 päivää. Toivon niin kovasti, että ensinnäkin nyt tästä kierrosta ovuloin, ja että saadaan raskaus aluilleen, ja että nyt Lugejen avulla saataisiin raskaus jatkumaan ja loppukesästä terve pienokainen syliin ❤️.
Tsemppiä hurjasti kaikille kuumeilijoille, olkoon tämä meidän vuosi❤️.
 
Vihdoin jaksan kirjoittaa tänne. Viimekierrosta raskauduin ja jälleen meni kesken viikolla 5. Yksityisen puolen gynellä käyty ja kohtu todettu tyhjäksi, lääkäri sanoi, että uutta yritystä heti vain kun siltä tuntuu. Mulla kemiallisia takana vuoden sisään nyt ainakin todistetusti 3, ikää mulla 33 ja miehellä 35. Esikoista niin kovasti toivotaan. Nyt meneillään uusi kierto ja kp11. Gyneltä sain Luge-reseptin, josko auttaisi raskauden jatkumisessa. Lugesteronit on määrä aloittaa 3 päivää oviksen jälkeen, ja jatkaa vuotoon tai rv 10-12 asti. Oikea ovario oli ultrassa lievästi kystinen, vasen siisti. Oikealta tämä viimeisin km kuitenkin irtosi. Tammikuussa tulossa myös aika julkiselle puolelle tutkimuksiin.
Viimeksi mulla oli tikutettuna ovis kp16. Kierto hyvin säännöllinen 30-31 päivää. Toivon niin kovasti, että ensinnäkin nyt tästä kierrosta ovuloin, ja että saadaan raskaus aluilleen, ja että nyt Lugejen avulla saataisiin raskaus jatkumaan ja loppukesästä terve pienokainen syliin ❤️.
Tsemppiä hurjasti kaikille kuumeilijoille, olkoon tämä meidän vuosi❤️.
Minulla tuota samaa että tulee näitä kemiallisia varhaisia keskenmenoja. Ikää on pian 41v. No eihän sitä koskaan tiedä koska siellä on hyvä munis ja siittiöt ja homma meneekin hyvin. Nyt on kuitenkin kp11 /27-28 ja siimahännät lähti matkaan. Huomenna taas😬 onhan se ovulaation jälkeinen aika tosi jännittävää kun odottelee milloin voi testata ekan kerran. Onnea kaikille tulevaan kiertoon! Ja toivotaan ettei sitä tule vaan tulisikin se plussa👍
 
Takaisin
Top