Raskaaksi 2019

Varovainen kiitos kaikille :Heartred

Ja kysymykseen vastaus, että varmaan lukematon? :nailbiting: En tosiaan oo enää kerroista perillä, mutta tosiaan kolmisen vuotta tässä nyt ollaan menty.


Varoivaiset onnittelut myös täältä :) Viivalle vahvistumista :Heartred

Kilppariarvoista kun on puhuttu niin mulla tsh oli joku tosi hyvä, 1:n pintaan. Huomenna lääkäri sitä kommentoi tarkemmin. Kävin jo yli kk sit verikokeissa kun lääkäri ajankin piti olla 3vk sitten, lääkäri oli kuitenkin sairastunu ja se peruttiin viime hetkillä.
Dpo5 ja aika matelee.
 
No sittenhän mullakin on tosi hyvä:) kiva:) jotain hyvää siis tässäkin suossa. Tosiaan oma lääkärihän oli tk lääkäri, ei mikään lapsettomuuteen erikoistunut:)

Ja jälkiediittinä, siis ensisijaisestihan haen tällä hetkellä apua vuotohäiriöihin, en lapsettomuuteen, mutta tietenkin senkin aika tulee eteen, ellei tärppiä tässä ala kuulumaan:sad001
 
Muokattu viimeksi:
Kierto venyi sitten 36 päiväiseksi. Nyt kp4 ja kohta on menkat kärsitty. :)

Millon alat ovista tikuttaa? Mä ehkä vasta viikon päästä eli kp12..

Kattelin joulukuun gynen kirjotuksia. Satuin olee just ennen ovista. Luki että limakalvo 5,6mm ja follikkeli 19mm. En tiedä onko hyvät? Muistelisin että gyne ois sanonut et pitäs olla ainaki 6mm limis o_O geleetä oon taas vedelly mut vasta kp2 alkaen... Jos tärppää ja taas kesken ni en uskalla niitä enää syödä.

Mitähän Tindellille kuuluu.. Ei ole palannut lomansa jälkeen tänne. Ymmärrän kyl et täältä haluaa taukoa pitää välillä, varsinkin km jälkeen..:oops:
 
Tästä oppii nyt sen, et ei kannata keskittää hommailuja mahdollisen oviksen aikaan, vaan
harrastella tasaisesti koko kierto.
Mulla on ainakin usein ollut ovulaation kohta melkein kp8 eli juuri ku menkat loppunut. Tosin kierto on useimmiten ollu sen 28 pv sillon mut muistelen et on ollu lyhyempi juuri siitä syystä ku luteaali vaihtelee vain vähän ja esim ku clomeja söin niin mulla oli oireet ennen ku olin vikan tabun ottanu eli ovis tuli heti kp6...
 
Millon alat ovista tikuttaa? Mä ehkä vasta viikon päästä eli kp12..

Kattelin joulukuun gynen kirjotuksia. Satuin olee just ennen ovista. Luki että limakalvo 5,6mm ja follikkeli 19mm. En tiedä onko hyvät? Muistelisin että gyne ois sanonut et pitäs olla ainaki 6mm limis o_O geleetä oon taas vedelly mut vasta kp2 alkaen... Jos tärppää ja taas kesken ni en uskalla niitä enää syödä.

Mitähän Tindellille kuuluu.. Ei ole palannut lomansa jälkeen tänne. Ymmärrän kyl et täältä haluaa taukoa pitää välillä, varsinkin km jälkeen..:oops:
Niinkin ohuella on onnistuttu, mulla aina limis hyvän paksuinen eli 9mm mut follikkeli ihan onneton. Sulla ehtii kasvaa limis siihen 6mm ehkä jopa 7mm...
 
Helena80 mulla on ollu vajaatoimintaa teininä mut ei 17 iän jälkeen nytki oli hyvät arvot ja se oli lääkärin vastaus mut tarkkaa en tiedä Uskoin itse et clomit ja terot aiheutti mulla vajaatoimintaa mut ei verikokeissa mitään .. Mulla on pcos ja aikanaan ollut kilpparin vajaatoimintaa johon tuju thyroxine ja se parantui. Jos tulee murkkuna niin voi parantua.. Mut joo, siis mulla ei oo ylipainoa ei hirsutismia ei mitään oireita et olis pco paitsi munasarjat ja kiertohäiriöt aikoinaan... Huoh, mietin miten niin paljon on juttui mihin ylipaino on iso tekijä ku oon ollu aina 47-54 kg ja 163 pitkä Nyt alkuraskaudessa oon laihtunut kumma kyllä vaik toi masu on suhteellisen iso..
 
Niinkin ohuella on onnistuttu, mulla aina limis hyvän paksuinen eli 9mm mut follikkeli ihan onneton. Sulla ehtii kasvaa limis siihen 6mm ehkä jopa 7mm...

Tuo oli siis joulukuussa eikä sillon tärpänny :sad001
 
Millon alat ovista tikuttaa? Mä ehkä vasta viikon päästä eli kp12..

Kattelin joulukuun gynen kirjotuksia. Satuin olee just ennen ovista. Luki että limakalvo 5,6mm ja follikkeli 19mm. En tiedä onko hyvät? Muistelisin että gyne ois sanonut et pitäs olla ainaki 6mm limis o_O geleetä oon taas vedelly mut vasta kp2 alkaen... Jos tärppää ja taas kesken ni en uskalla niitä enää syödä.

Mitähän Tindellille kuuluu.. Ei ole palannut lomansa jälkeen tänne. Ymmärrän kyl et täältä haluaa taukoa pitää välillä, varsinkin km jälkeen..:oops:


Mulle lääkäri sano kun oli just samat luvut että voi oll että limakalvo on liian ohut, mutta tärkeintä on että se on 3 kerroksinen :) jos oikein muistan. Milloin otit kierukan pois? mulla kesti 4kk ennen kuin kroppa toimi normaalisti kierukan jälkeen :)
 
Mulle lääkäri sano kun oli just samat luvut että voi oll että limakalvo on liian ohut, mutta tärkeintä on että se on 3 kerroksinen :) jos oikein muistan. Milloin otit kierukan pois? mulla kesti 4kk ennen kuin kroppa toimi normaalisti kierukan jälkeen :)

Kierukka pois lähes 2v sitten mut ehkäsyrenkaan otin viime elokuun lopussa pois. Tulin kyllä helmikuussa raskaaks mutta oli tm tai km. Millähän sen limakalvon sais paksummaks..
 
Mulla naistenklininalla hoidoissa puhui kätilöt ja lääkärit että silloin kun mulla oli limakalvon paksuus 4-7mm luokkaa, että liian ohut. Vaikeuttaa raskaaksi tulemista, viimeisimmässä inseminaatiosta sitten oli limis 14mm ja suurin follikkeli yli 23mm.
 
Mulla naistenklininalla hoidoissa puhui kätilöt ja lääkärit että silloin kun mulla oli limakalvon paksuus 4-7mm luokkaa, että liian ohut. Vaikeuttaa raskaaksi tulemista, viimeisimmässä inseminaatiosta sitten oli limis 14mm ja suurin follikkeli yli 23mm.

Eli hormonihoidoilla sait paremmat? Mitähän kaikkia hormoneja siinä pistellään? Mulla ois letrot takataskussa. Jos ei auta niin ehkä siihen lisäks luget ni vois auttaa.. No kesän jälkeen lääkäriin jos ei vauvaa kuulu.
 
Eli hormonihoidoilla sait paremmat? Mitähän kaikkia hormoneja siinä pistellään? Mulla ois letrot takataskussa. Jos ei auta niin ehkä siihen lisäks luget ni vois auttaa.. No kesän jälkeen lääkäriin jos ei vauvaa kuulu.

Letrozolit ei mulla auttanu ollenkaan, mulla oli munasarjat lepotilassa kun kävin seuranta ultrassa kahdessa kierrossa joissa söin tota letrozolia 1tbl kp3-7, ja seuraavassa kierrossa 2 tbl. Kun huomattiin ettei sillä lääkkeellä ole mitään vaikutusta lähdetiin ensin kokeilemaan pistoshoitosta ovulaatioinduktioo, kun mulla ongelma just ovuloimattomuus.
Pistelemällä saatiin sitten se ovulaatio aikaiseksi, ja sit ajoitettu yhdyntä ovulaation tienoilla. Mutta ei raskautta. Limakalvon paksuus oli 10-12mm luokkaa OI hoidoilla, pari kiertoa taukoa pidettiin myös viime vuonna kun oli kesä aikaan just reissuja sun muuta. Syksyllä lähdetiin meidän toiveesta kokeilemaan inseminaatiota, eli miehen siemenneste ruiskutettiin kohtuun ovulaation tienoilla. Ensin pistoksilla kasvatettiin munarakkulaa. Sit oli irrotuspiikki millä irrotettiin se follikkeli jotta saadaan ovulaatio tapahtumaan, kunhan oli tarpeeksi iso se folli.

Mulla oli sekä ovulaatioinduktiossa että inseminaatio kierroissa luteaalivaihetta tukemassa lugesteronit, kun muutenkin mulla oli lyhyet luteaalivaiheet. Alle 10 päivää ja se ei ollu tarpeeksi riittävä, lugesteronilla saatiin se 12-14päivän pituiseksi. :)
 
Lämmöt nousivat, joten piinailu alkoi. Ajoituksien puolesta ei voisi paremmin olla, mutta eikös se onnistumisen prosentti ole jotain 20%, vaikka kaikki menisi kohdalleen... :bookworm:

Jep, aika pieni prosentti että tärppää vaikka kaikki olisi kunnossa ja seksi ajoitettu oikeeseen ajankohtaan..

Tervetuloa piinailemaan... mun pitäisi jaksaa piinailla vielä ainakin puolitoista viikkoa, ellei jopa kaksi :banghead::arghh::dead:
 
Oon miettiny et oon vuoden sisään tullut 2 kertaa raskaaksi ja se on jo ihme. Eka ei tullut syliin asti mut mitä enemmän päiviä kuluu niin sen paremmalta tuntuu että tämä tulisi syliin saakka. Nyt niin moni oire on hävinnyt että ihan pelottaa ku eka ne tuli tosi intensiivisesti ja sitte laantuu. Toivottavasti ultrassa sitte on kaikki kunnossa, viime yönä uneksinut että lääkäri tuumaa et molemmat vauvat on kunnossa mut ilman jalkoja ja päätä
 
Varovainen kiitos kaikille :Heartred

Ja kysymykseen vastaus, että varmaan lukematon? :nailbiting: En tosiaan oo enää kerroista perillä, mutta tosiaan kolmisen vuotta tässä nyt ollaan menty.

Oi jospa tämä antaisi toivoa meillekin! Toivon todella että olisitte onnistuneet vihdoin :joyful:
Mekin on yritetty jo pian yhtäjaksoisesti kolme vuotta :eek:
Tutkimukset ja hoidot aloitettiin vasta vuoden alussa, aukiolotutkimus, yksi lugesteronilla tehostettu omayrityskierto ja terolutilla toinen, jossa tehtiin inseminaatio, muttei siitä tullut vastetta :sad001
Millainen historia teillä olikaan ja saanko kysyä ikääsi?
 
Takaisin
Top