Rakenneultra

Meillä oli tiistaina rakenneultra, viikkoja silloin oli siis 21+0.

Kaikki oli tosi hyvin. Painoa pikkuisella oli 410 g. Ekana ultraaja kysyi ennen kun aloitti ultraamisen että tunnenko liikkeitä. Kerroin että tunnen ja mieskin tuntee ja nyt parin päivän ajan myös näkynyt ulos päin kun maha pomppii.. Ultraaja ihmetteli että miten voi näillä viikoilla näkyä, mutta kun aloitti ultraamisen sanoi heti että nyt hän ymmärtää paremmin :D Pikkuinen liikkui ja potki koko ajan ja anturikin sai osansa.. Todella vahva lapsi.. Vastasi viikkoja, tai oli taas pari päivää laskettua aikaa edellä, eli nyt laskettu aika olisi 30.3.. mutta ero on kuitenkin niin pieni ettei sitä merkitty neuvolakorttiin.. Itse uskon kuitenkin että pikkuinen syntyy huhtikuun puolella. Meillä ultraaminen kesti joku 30 min, ultraaja oli aivan ihana! Selitti kaiken niin tarkasti ja halusi itsekin saada hyviä kuvia pikkuisesta :D Saimme hyviä kuvia, yhdessä kuvassa on hänen jalkapohjansa ja pienen pienet varpaat <3 Ja lopuksi kysyin sukupuolta ja sitten hän sanoi että tyttönä hän sen näkee <3 Eli pikkuprinsessa sieltä tod.näk. tulee.. :) Noh, kyllähän onnenkyyneleitä poskia pitkin valui kun olin niin onnellinen kaikesta.. Kaikki on hyvin. <3 
 
Tuntuu, että toisilla on paljo yksityiskohtasemmin ja paremmin tehty tuo rakenneultra ku mulla :( Mulla se kesti varmaan 5 minuuttia. 
Kuvakin minkä sieltä sai mukaansa oli niin epämääräinen ja huono, että kun vertaa noihin mitä te muut olette tänne liittäneet, niin ei voi muuta sanoa ku että hohhoijaa. Suoraan sanottuna ihan peestä oli se lääkäri, joka ultrasi!! :(

Masentaa ja ärsyttää. Tekis mieli soittaa neuvolaan ja pyytää uutta aikaa ja eri lääkäriä! Mutta eipä taida auttaa soitella..
 
Mulla oli rakenneultra eilen. Kauheesti mietin asioita, että onko kaikki ok. No pari viikkoa oon tuntenut jo potkuja aivan mielettömästi, mutta lähinnä se, että onko mitään rakenteellista vikaa. No ei ollut! :) Sukupuolen olisin halunnut suurinpirtein tietää, mutta ipana oli niin jalat solmussa, että yllätyksenä tulee. Viikkoja nyt 20 + 6. :)


Lisäys: Painoarvio oli siinä 300g ja päälle, olikohan jotain 341g? Pituutta en muista, mutta kätilö sanoi, että ajallaan on kasvanut :) Ja rakenneultra kesti reilun 45min. Parempia kuvia olisin halunnut, mutta tärkein on selvillä.

Ja ekat potkut tunsin jo viikolla 17 + jotain. Nyt ne tuntuu ja näkyy selvästi, kai sekin riippuu ihan omasta ruumiinrakenteesta, hoikka kun olen.
 
Cruise: Minulla on näkynyt jo n. viikon verran liikkeet vatsan päältä, viikkoja oli alle 18 silloin :D

Meillä ultra vasta joulukuun puolivälissä, joten saa vielä melkein 3 viikkoa odotella. Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista :) Niin ja tuosta ultran kestosta, meillä silloin nt-ultrassa kesti n. 2min koko homma. Todella tylsää. Toivottavasti seuraava kestäisi edes vähän pidempään :D
 
Meillä oli tänään rakenneultra! Kaikki hyvin :) Hommassa meni aikalailla puolisen tuntia, hieman vajaat. Painoarvio oli noin 430 g, nyt siis viikkoja 21+2 ja vastasi aikaansa. Kasvu oli symmetristä. Istukka on edessä, kuten esikoisenkin raskaudessa.

Meillä oli vähän haastetta, kun katselen paljon uä-kuvia työssäni. Piti aina anturin mennessä alavartalolle katsella seinään. Mies katsoi ruutua koko ajan eikä ainakaan kertonut, että olisi havainnut sukupuoleen viittaavaa. Meillähän ei ehdottomasti haluttu sitä tietää. 

Minä olin varautunut vaikka minkä näköisiin rakennepoikkeavuuksiin. Olin ihmeissäni siitä, kuinka vähän ultraus nostatti tunteita. Niskaturvotusultrassa tuli itku, mutta nyt vain katselin. En tiedä, johtuiko myös ultraajasta, joka ei kuitenkaan mikään maailman sosiaalisin lääkäri ollut. Tuli hassu olo, eikö vauva ole tärkeä?? Ehkä kuitenkin ajattelin ultrausta niin lääketieteellisenä tutkimuksena, että se oli vähän konemainen juttu. Tiedä häntä.
 
mulla se rakenneultra vasta 4.12. Ja mulla on nyt rv 18 lähie näkynyt liikkeet päältä
 
Huhhuh, nyt se ultra on käyty ja jännitti ihan hirveesti. Olin aivan paniikissa koko toimituksen ajan, mutta kaikki oli ok! Kun se kätilö kauheen pitkään vaan katteli, eikä sanonut mitään, niin kuvittelin jo vaikka mitä. Itse en saanut kuvista välillä mitään selvää. Tyyppiä piti myös vähän töniä, että saatiin se kääntymään. Hassua! :)
Ja aika selvästi näkyi kuulemma sukupuoli: tytteli siellä pitäisi olla!<3 Itsehän olin koko ajan kuvitellut, että se on poika. Mutta ihan sama. Ihanaa!!!

Ja onnea & tsemppiä kaikille ultranneille ja sinne menossa oleville! Nyt tekis mieli kuuluttaa asiasta kaikille! :)
 
Täälläkin ultra takana :) ihana hoitaja oli ja selitti koko aika mitä näkyy ja mitä mittailee ja kaikki hyviiiin :) jännitin ihan hurjasti!  vilkas kaveri, liikuskeli koko aika niin hirveetä kyytiä että oli hankala saada mittoja oikeasta kohdasta :) Ihana oli kyllä niin pitkään katsella pientä. Sukupuolta veikkasi mutta ei varmaksi sanonut joten tämä selviää huhtikuussa sitten <3

Ja niinkun veikkasinkin niin istukka on edessä joten siksi liikkeet tuntunut vaimeammin :) 
 
Täällä rakenneultra osittain takana :) Kahden viikon päästä mennään vielä sydän tarkistamaan kun vauva ei suostunut kääntymään otolliseen asentoon. Kuviakaan ei saatu nyt mukaan mutta ens kerralla sitten :)
Istukka on takaseinässä, liikkeet onkin jo tuntuneet pitkään ja selvinä :)
Ja lääkärin mukaan poikatoive toteutuu <3
 
meille sanottiin että rakenneultraan on varattu aina aikaa sellaiset 30 minuuttia ja käytiin siis Kätiöopistolla Helsingissä
 
Mulla on rakenneultra 5.12. odotan sitä innolla, mutta eka kertaa raskauden aikana myös melko peloissani! Oon jotenkin alusta saakka ollu tosi luottavainen että kaikki menee hyvin tai ainakin niin ku on tarkotettu, nyt oon ihan kauhusta jäykkänä monta kertaa päivässä, ja välillä jopa varma ettei kaikki voi olla hyvin! Ahdistavaa odottaa ensi viikkoa kun muuten oon niin odottanut tuota päivää ja puoliväliä ja kaikkea ihan innolla..
 
Eilen oli rakenneultra TYKSissä ja kaikki oli hyvin. Iäksi arvioi 19 +6, eli päivän aikaisempaa nuoremmaksi. Heti, kun alettiin katsoa päätä, veitikka laittoi molemmat kädet pään suojaksi, että muahan ei vahdata. Kun yritettiin katsoa käsiä, ne meni heti ristiin rinnalle. No, munuaiset näkyi ja myöhemmin ne pikkuaivotkin. Pään ympärys ja vatsan ympärys katottiin ja reisiluun mitta ja jalkapöytien asento, että se on kuulemma hyvä. Kysyin, mitä se hyvä tarkottaa ja kätilö sanoi, että sillon kun on nallen tassun näköiset, niin on hyvät. Millään ei meinattu sada sivuprofiilia näkyviin, muta vihdoin viimein käänsi päätään niin, että se saatiin. Ykskaks heitti totaalisen kuperkeikan ja jääntyi ylösalaisin niin että hänen kasvot oli mun selkärankaa kohti, eikä siitä sit enää suostunut kääntymään, vaikka mä kääntyilin kyljeltä toiselle. Eli nyt on uudet ultratreffit parin viikon päästä, jotta saadaan kuvattua sydän tarkemmin ja mahalaukku, eli miten se täyttyy ja tyhjenee. Ajatelkaa, miten ihmeellisiä asioita nykyään pystytään katsomaan...Kaikki mitat olivat kuulemma sopusuhtaisia ja symmetrisiä keskenään ja painoarvio oli 328g.

Kun mentiin ultraan, sanoin kätilölle, että jos sukupuolta pystyt näkemään, niin kerro toki. Ei mitään pienintäkään merkkiä ollu pitkään aikaan, kunnes jotenkin käännähti niin, että kätilö sanoi, että tuossa saattaisi olla pieni pippeli ja kivekset. Meillä meni ultrassa yli tunti ja miehen piti lähteä välillä lisäämään rahaa parkkimittariin. No eikös siinä käynyt niin, että kun tuleva isukki oli rahanvinetireissulla, niin pikkanen kiepahti vatsalleen ja laittoi jalkansa selkänsä taa, silleen sivunäkymä ja silloin oli kyllä erittäin selvää, että pikkunen poika tuolla masussa kellii!!! Vehkeet näkyi niin selvästi, että kätilö sanoi, että hän voi kyllä aika varmaksi sanoa, että poika tuolla kiepahtelee. Mä itse näin saman erittäin selvästi, eli edelleen saadaan puhua "Väiskistä" <3. Kiva kätilö oli taas! Parin viikon päästä uus yritys sit taas. Kiva mennä kattomaan, mut se ei oo kivaa, et nyt joutuu jo itte maksamaan ultran, kun ei tohon kunnalliseen terveydenhoitoon sisälly kun kaks vaan. No, ei se mitään, kunhan Väiski suostuis nyt näyttämään itseään, ettei tartteis montaa kertaa siellä rampata,ettei tuu niin kalliiks.
 
pikkulintu: Lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa, joka hermoilee :) Jostain syystä juuri nyt ennen rakenneultraa (meillä on siihen vielä kaks viikkoa) on alkanut pelottamaan kaikki mahdollinen. Varsinkin kun pienen liikkeet on vielä niin epäsäännöllisiä. Pitää varmaan vaan yrittää rauhoittua, kun yleensä silloin pikkuinenkin ilmoittelee eniten itsestään.
 
Mua on kans alkanut pelottaan se rakenneultra.
Olen odottanut sitä aivan innoissani ja nyt kun siihen ois viikko aikaa, niin oon ihan paniikissa. Aikaisemmin vain ajattelin että ompas ihana nähdä miten toinen on kehittynyt ja niin pois päin, mutta nyt ajattelen vaan kokoajan että jotain on kuitenkin vialla :( Tulis vaan äkkiä se aika niin pääse eroon tästä ahdistuksesta.
 
No kiva kuulla etten oo ainoo:) mulla kans noi liikkeet jotenkin laukas koko pelon, tällä viikolla tunsin ekat tunnistettavat liikkeet ni johan alko kauhistuttaa ettei toinen varmaan kunnossa oo heti jos en tutussa asennossa mitää tunne! Miestäkin vähän huvitti kun sillon ku en tuntenu, sanoin vaan että se vaan tyytyväisenä köllii, ei sen tarvii mua potkia, ja heti ku aloin tuntemaan liikkeet oon ihan kauhuissani.. Onneksi täällä niin paljon rohkasevia hyviä uutisia ihmiset saaneet että ihan yleisiähän ne terveet vauvat on, täytyy vaikka sillä ajatuksella koittaa itseänsä rauhoitella vielä viikko:) koittakaahan muutkin jännittäjät jaksaa!
 
Täällä myös rakenneultra vähän pelottaa ja jänskättää, varsinkin näiden vuotojen jälkeen.
Olen myös miettinyt että oisko ne lääkärit huomannu jos jotain olisi pahemmin vialla, kun nyt kolme kertaa ultrattu näiden vuotojen takia.
 

meillä myös rakenneultra ohi. Terve pieni poika näytti llevan:). Meki nähtiin ku vauva haukotteli! Hauskan näköstä! Lähempänä synnytystä pitää vielä käydä tarkistaan istukan paikka ku oli niin lähellä synnytyskanavaa... Sen pitäis siitä kuitenki lähtä kauemmas ku kohtu venyy, mutta pitää varmistaa ja kuulemma vuotoja saattaa tulla helpommin...

Oon huomannu kans huolehtivani ylipäänsä enemmän kaikesta. Nyt jo tuntee olevansa lapsenki hengestä vastuussa... Mutta tämä huolehtiminen ei taida loppua tuohon ultraan eikä jäähä synnytyssaliin vaan pahentua vaan ku napanuora katkastaan;)

 
Meillä rakenneultra myös tänään ja tottahan sitä pitää jännittää, se on kai osa sitä äitiyttä että pelkää kaikkea lapsensa puolesta, mörköjä yms. Onneksi kaikki oli täälläkin hyvin ja tyttö vaikutti olevan, oli kyllä melkoisessa linkkuveitsi asennossa että ihan sata varma asiasta ei voi olla. Olo on uskomattoman onnellinen ja meilläkin neiti haukotteli ;)
 
Tänään käyty ultrassa. Kaikki oli hyvin! :) Tänään 20+2, vastas kokoa 20+6. Oli kooltaan n 400g ja 20cm pitkä, pää oli vähä vajaa 5 cm :) Todella liikkuva kaveri, eikä tykänny ku sukupuolta tiirailtii ja laitto käsiäki sinne ja POIKA♥ Mulla oliki koko aika sellanen enempi poika olo ja aaaaaivan erillainen raskaus ku esikoisesta ja esikoinen on tyttö. Esikoisesta ei ollu oireen oiretta paitsi järkky makea himo ja nyt taas makea oksetaa ja suolanen himottaa ja on kyl ollu kaikki mahdolliset oireet varmaan :D
 
Meillä on tänään se pitkään odotettu päivä ja jännitys on ollu kova. Mies otti vapaata, jotta mennään yhdessä sinne. Toivotaan kovasti ett saadaan tietää kumpi on tulossa ja että kaikki on hyvin siellä.

Terve tyttöhän siellä on! Itku siellä tuli, mutta ihan onnesta kun tyttöä salaa olin toivonut, mutta oli sellanen olo, että poika se kuitenkin on ja pojalle oli nimikin, mutta tyttöjen nimiä sitten miettimään. Vieläkin tulee niitä onnenväreitä "Apua! Tyttö!" Ihanaa odotusta muillekkin. <3
 
Takaisin
Top