Rajoittiko raskaus harrastuksia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Raskaus ei ole sairaus, mutta se voi silti vaikeuttaa liikkumista ja joitakin lajeja ei suositella raskaana oleville. Onko raskaus rajoittanut teidän harrastuksia? Oletteko joutuneet luopumaan kokonaan jostain harrastuksesta raskausaikana tai ottamaan muuten harrastuksessa raskauden huomioon?

Itse en siihen aikaan harrastanut mitään lenkkeilyä kummempaa ja aika loppuun asti se onnistui joskaan vauhti ei tainnut olla loppuraskaudesta mitenkään huima. :D
 
Ratsastuksen joutui lopettamaan ennen puolta väliä tuplia odottaessa, kun alkoi tuntua sen verran pahalle. Kolmatta odottaessa harrastin agilitya rv35 asti. Juoksu alkoi tuntua silloin kurjalle ja supisti jo sen verran hurjasti, ettei ollut mitään mieltä enää. Koiran perässä en ollut pysynyt enää pitkään aikaan.. :)
 
Mä nyt en muutenkaan raskausaikana harrastanut mitään ihmeellistä, mutta esikoisesta en saanut käydä edes kävelyllä, riskiraskaus. Tokasta alko kaikki tosi herkästi supistaan ja koska oli kesäaika niin kerrytti ihan älyttömästi nesteitä ja paino nousikin n. 25kg niin ei siinä kyllä harrastettu yhtään mitään
 
Ei rajoittanut. Harrastin ulkoilua, pihahommia ja lukemista. Paitsi moottorisahaa en enää ison mahan kanssa uskaltanut käyttää.
 
Sählyn lopetin puoleenväliin raskautta kolmella ekalla kierroksella. Nyt neljännellä kerralla lopetin jo reilusti aiemmin kun ei tuntunut enää hyvältä.

Kahvakuulatreeneissä kävin kauden loppuun asti, eli yli puolenvälin. Kotona en oo enää kuulaillut, koska lantiossa on usein paineentunnetta ja painojen nostelu ja heiluttelu ei sitä ainakaan helpota.

Lenkkeilen ja pyöräilen edelleen niin usein kuin voin, tuntuu hyvälle. :) (rv 27)
 
Metsässä rymyäminen suunnistuksen merkeissä piti lopettaa jo ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, koska kallioilta hyppely aiheutti ihan hirveät liitoskivut seuraavan parin päivän ajaksi. Samoin pianon työntely harjoitteluhuoneesta toiseen piti jättää muiden tehtäväksi. Enhän minä edes muistanut olevani raskaana.
 
Harrastin crossfitiä ennen keskimmäisen odotusta. Se piti jättää koska on aika rankka laji ja sisältää paljon hyppimistä ym. Olisihan sitä varmasti voinut soveltaa odottajalle sopivaksi, mutta vointi oli sellainen että jätin treenit kokonaan.
 
Kilpacheerleading oli pakko molemmilla kerroilla lopettaa jo raskautta suunnitellessa (isku altis laji). Esikoista odottaessa kävin uimassa vielä pari päivää ennen synnytystä. Tässä raskaudessa en fyysisesti raskaan työn lisäksi ole juuri pystynyt liikkumaan.
 
Harrastin ratsastusta niin sen jätin kokonaan jossain kohtaa..
Kävin kyllä sit tallilla rapsuttelemassa ja pyörimässä vaikken enää selkää uskaltanut..

Shettistä kävin kyllä ajamassa ison mahani kanssa pari kertaa :D
 
Ekaa odottaessa pyöräilin esim. töihin loppuun asti. Tätä toista odottaessa on ollut sen verran huono olo (alhainen vp ja pahoinvointi ja kropan voima ttomuus), että olen jättänyt sauvaluistelun ja juoksun ym. Työt alkaa heinäkuussa. Jännityksellä odotan miten käy :D
 
Mulla alkoi toisessa raskaudessa supistella rasituksesta jo aivan liian alussa, rv8-9. Aloin pelätä sitä ehkä sitten liiankin paljon ja tulin varovaiseksi. Seuraavassa raskaudessa myös varoin rasitusta. Ehkä tästä johtuen keräsinkin sitten ihan kiitettävästi raskauskiloja.:shifty: Muistan ihmetelleeni kun luin jonkun hiihtäneen suurinpiirtein laskettuun aikaan asti.:wideyed:
 
Takaisin
Top