Meillä mies tais esikkoa odottaessa muutoman kerran käydä neuvolassa. Neuvola täti huomioi miehen hyvin, mutta teki samalla myös ystävällisesti selväksi että neuvolat on enempi äitiä ja äidin vointia varten. Kävi myös tokassa raskaudessa jossain neuvolassa ja kolmannessa raskaudessa kävi alussa, kotona kun sattu olemaan.
Ensimmäinen ultra oli hieno kokemus
siinä miehelle konkretisoitui todella se et mun mahassa oikeesti kasvaa pieni ihmisen alku
saatiin siitä sitten toki muutoma ultrakuvakin mukaan ja jäänyt mieleen kun käytiin appivanhempien luona kylässä, niin mies halusi näyttää ultrakuvaa itse vanhemmilleen. Hänen isänsä oli vakavasti sairastunut ja vauva uutisen kuullessaan toivoi että ehtisi näkemään vauvamme. Appiukko kuoli 3kk ennen esikoisemme syntymää.
Muille isäntä ei oo kyllä ultrakuvia esitelly.
Kotona ollessa mies on saattanu ohimennen tunnustella et mille masu tuntuu, mut muuten ei oo kyllä raskaudesta mitenkään hypettänyt. Se on tainnu oikeesti ymmärtää vauvan tulon vasta sitten kun laps ollu jo sen pari viikkoo kotona synnytyksen jälkeen
Tästä kolmannesta se ootti niin kovasti tyttöä et varmaan kuukaus pojan syntymän jälkeenki tais kuttua pojua joskus tytöks
Esikkoa odotellessa suurimmat hankinnat mm. Vaunut, pinnis, turvaistuin katsottiin yhdessä (piti vähä patistella kylläkin), mut näitten kahden muun kanssa oon kyllä ihan itse saanu hommata kaiken. Ja se on siis ollu meille ihan ok.
Mä luulen kans et harvat miehet oikeesti on emännän raskauksista samallalailla fiiliksissä raskauksista ku emäntä itse. Ne ei voi raskautta kokea itse, niin samaistumispintaa on vähän.
Mut ehkä tääkin on yks semmonen asia josta voi keskustella oman puolison kanssa?