Pottaharjoittelu

sykerö

Jostain jotain jo tietävä
Aloitetaanpa tämäkin keskustelu nyt sitten.

Meillä poika on pidemmän aikaa ollut kiinnostunut vessasta ja osaa yhdistää sen selvästi pissa ja kakka asioihin. Monet kerrat vetäytyy wcn oven edustalle tekemään kakkaa. Nyt sunnuntaina kävinkin ostamassa pojalle oman potan että voidaan ainakin istuskella sen päällä ja tutustua. Tänä aamuna sitten herättyämme otin pojan vessaan mukaan, istutin potalle ilman vaippaa ja istahdin itse pytylle ja selitin kuinka vessaan tullaan pissalle ja kakalle. Hetken siinä istuttuamme alkoikin pissa lirissä pottaan! Kun katsoin tarpeeksi aikaa kuluneen nostin pojan ylös katsottiin pottaan ja kas! iso pissa pohjalla. Kehut päälle ja jatkamaan aamuaskareita! :)
 
Muokattu viimeksi:
Meille tulee potta sitten kun jäbä osaa istua itse. Sitten voidaan aina välillä siinä istuskella huviksemme :) Eli ensin vaan ihmetellään että mikä kapistus se potta onkaan.
 
No mä siis eilen päätin ostaa potan. Lähdettiin kaupungille, mutta en kerennyt löytää pottaa, kun huomasin että kakka tulikin vaippaan. En tiedä, oliko tämä jonkinlainen ylhäältä tullut merkki siitä, ettei vielä kannata ostaa pottaa. :wink

Mulle ongelma on myös se, etten tiedä mistä potta pitäisi ostaa. First world problems. Prismassahan niitä olisi, mutta mä vihaan siellä käyntiä, ja yritän välttää sitä viimeiseen asti. Anttilasta katsoin että ei ole. Täällä on keskustassa yksi lastentarvikeliike, mutta olen aina saanut sieltä tosi ynseää palvelua, ja kun hinnatkin ovat aikamoiset, niin en viitsi siellä paljoa asioida. Ehkä tänään neuvolareissulla katsastan Citymarketin.

Mä meinasin aluksi tehdä vähän samalla tavalla kuin Sykerö, eli ottaa neidin potalle silloin, kuin käyn itse vessassa. Tällä tavoin ratkeaisi myös se ongelma, etten tässä viikon sisään ole meinannut päästä itse vessaan ollenkaan. Neidin eroahdistus on niin rankka, että itku tulee, jos menen metrin kauemmaksi. Ennen pystyin käymään ja jättämään neidin hetkeksi leikkimään, viimeaikoina on pitänyt jättää ovi auki että näkee mitä se tekee. Nyt pitäisi melkein ottaa se syliin, vessan lattialle en viitsisi kuitenkaan laittaa. Vaikeaksi menee... :confused:
 
Voihan potta, joko ne on niin isoja?! :eek: Meillä ei vielä pottaa ole, mutta varmaan hiljalleen sen hankkimista voisi miettiä... Tosin, ehkä tässä ei hirveä kiire ole kun tuo meidän on jengin kuopus, huomenna vasta 7kk. Pytylle olen koittanut silloin tällöin nostella, jos välilä tekisi kakat sinne, mutta kiinteiden aloituksen jälkeen pojasta on tullut sellainen kakkaninja, että en ole vielä onnistunut :grin
 
Me ostettiin potta jo viime syksynä. :grin Käytiin Ikeassa ostamassa yhtä sun toista niin samalla bongattiin potta ja tuumattiin että ostetaan pois, jossain vaiheessa se on kumminkin hommattava. Toistaiseksi potta on hengaillut saunan lauteiden alla, mutta voisihan sitä ruveta pikkuhiljaa harjoittelemaan potalla käymistä.
 
Me aloitettiin pottailu eilen. Olis voinu aloittaa jo aikaa sitten kun se potta on ollut hankittuna ja poika on osannut istuakin hyvin jo tovin, mutta sain nyt vasta aikaiseksi. Eilen heti ensimmäinen istunto tuotti tulosta; päiväunien jälkeen kiikutin pojan potalle saman tien ja sinnehän se pissa tuli. Sama homma tänään ekoilta päikkäreiltä. Toisilta päikkäreiltä en kumpanakaan päivänä ehtinyt saada poikaa ajoissa potalle vaan oli ehtinyt olla hereillä sen verran että pissa kerkisi tulla vaippaan. No, tästä se lähtee! Aion nyt viedä pojan potalle aina unien jälkeen ja joskus muutoinkin niin oppii mikä sen idea on. Kovasti annan kehuja kun se pissa sinne tulee, ja ainakin poika on noilla molemmilla onnistuneilla kerroilla hihkunut innosta, joten suunta lienee oikea :)
 
Mekin ostettiin potta aikoja sitten mutta eipä ole edes tullut mieleen käyttää sitä vielä.. Voishan sitä tietty kokeilla, mutta olen kovin epäileväinen että siitä tulee yhtään mitään piiiiitkään aikaan :) Ehkä meillä olisi se hyvä ajankohta sitten kun poika osaa kävellä, niin voisi sitten itse hakeutua potan luokse kun on hätä sitten kun sen verran ymmärtää :) Mutta voihan sitä jos totutella istumaan siinä ilman vaippaa :)
 
Mä ostin tänään sen potan, mutta ensimmäinen kokeilu tuotti itkun. Kokeilen huomenna uudelleen niin, että annan samalla katsoa kylpykirjaa, katsotaan jos se auttaisi. Jos tulee vielä itkua, laitan potan komeroon pariksi viikkoa odottamaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Millaisia pottia olette ostelleet? Sellaisia, joissa on jotkut turvakaaret/tuet sivuilla vaiko ihan jonkun Ikea-tyylisen basic-mallin???
 
Meillä on ihan Ikeansta ostettu perusmalli :) Tuo istuu jo niin tukevasti, ettei pitäisi olla ongelmia potalla.
 
Miten musta tuntuu että joka kuukausi olis jotain uutta ostettavaa.. Vastahan tuolle hommasi syöttötuolin, nytkö pitäs jo pottaa? o_O Hei, mihin se vauva meni? Eikai tuo niin iso voi olla jo? :<
 
Meillä on aivan perus potta Prismasta vajaa 5€ maksoi.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ostin sellaisen välimuodon, periaatteessa tavallinen potta, mihin on lisätty vähän selkänojaa. Nalle Puh, 15 euroa. Ne tuoli ois ollu 40, iski nuukuus enkä jaksanut kanniskella sellaista kotiin. :grin
 
Whoaa mä haluun hankkia potan..! :wink Ehkä kesäreissun jälkeen ois hyvä aloittaa harjoittelu, ilman mitään vaatimuksia tietty. :)
 
Mekin käytiin pojan kanssa tänään Prismassa pottia pällistelemässä, mutta ei nyt vielä ostettu kun matkarattaissa ei saa niin paljon tavaraa kuskattua ja muutakin ostettavaa oli. Rupesi siinä pottahyllyllä naurattamaan, että tällaistako tämä shoppailu nykyään on. Niin se elämä muuttuu :)
 
Joo, se Ikean peruspotta täälläkin :) Se on siitä kätevä kun siitä irtoaa päältä se vihreä osa ja siitä voi kipata tuotokset pönttöön ja huuhdella sen. Poika keksi heti miten siinä potalla istutaan, jalat yltää lattiaan juuri sopivasti ja käsillä pitää joskus kiinni siitä potan etuosasta.
 
Meillä kaivettiin potta varastosta pari viikkoa sitten. Aluksi ihan vaan huvikseen istuttiin siinä vaipatkin jalassa.sittemmin miten ollaan muistettu/jaksettu pottailla. Tuloksena vasta yksi pissa pottaan :D

Meillä on sellainen halpa kunnon selkänojallinen tai mikä kaari siinä nyt onkaan. Keskiosa lähtee irti tyhjennystä varten. On ollut esikoisella ihan hyvä kokemus... :)
 
Meillä tulee nyt päivittäin kaksi pissaa pottaan. Poika istuu hetken potalla aamulla, molempien päikkäreiden jälkeen ja illalla ennen iltapesuja ja yleensä kahdella kerralla ajoitus on oikea.

No, potalla istuessa poika nyt sitten viimein keksi todenteolla ne kivat pikku vehkeensä ja tänä iltana onnistui pissaamaan pippeli kädessä ja eihän se pissa ihan kokonaisuudessaan sinne pottaan osunut :D Olenkin muutaman päivän odotellut että milloin näin alkaa käydä. Isi oli tätä todistamassa ja yritti sitten selittää pojalle että ei siitä pippelistä tarvitse pitää kiinni muuta kuin sitten isompana seisomapissalla. Voi apua, pojat! :D
 
Mä olenkin unohtanut kertoa tästä. Annoin neidille potalla käteen kylpykirjan, ja sitä se nyt tutkii niin innoissaan, että potallakin on ihan kiva istua. :) Me käydään potalla silloin, kun äidin täytyy päästä vessaan, olen kyllä huomannut että päikkäreiden jälkeen ja ruuan jälkeen ois järkevä laittaa se potalle, mutta mun energia ei ole riittänyt siihen. Mutta kaikesta huolimatta ollaan saatu sinne parit pissat ja eilen sekä kakka että pissa. Äiti oli ihan :dance011ja vauva katteli mua vaan että o_O.
 
Takaisin
Top