pk ja lähiympäristö

Ei se sitten teillä Mimmu helpompaa ole [:D]
Joa suostuu kuitenkin nukkumaan vaunuissa vaikka kaupassa?
Tinja ei jostain syystä nuku vaunuissa kun pihalla, ja soratiellä pitää työnnellä et pääsee uneen eli kaupan sileillä käytävillä (ja äänissä) ei toivoakaan.
Autossa ottaa lyhyet torkut, mutta yleensä vaan pahentaa kun sotkee sit muun nukkumisen ja jos ei saa autossa nukahdettua, huutaa koko matkan ennenkun ottaa pois kaukalosta.
Kaipa tää tulee siitä et asutaan täällä korvessa ettei täältä pääse mihinkään kaupoille vaunuilemaan, ja kauppareissut ollaan aina tehty autolla ja siitä Tinja kaukalossa suoraan rattaisiin.
Jossain vaiheessa saattoi kaukalossa ottaa torkutkin, mutta enää ei, eikä myöskään viihdy siinä kauan.
Meidän vaunut on myös sen verran isot etten niitä oo jaksanut autossa mukana kuljettaa, matkarattaat joihin saa kaukalon on olleet niin kätevät pitää mukana.
Täytyy kai alkaa yrittää totuttaa jos vaikka oppis nukahtamaan vaunuihin muuallakin kun soratiellä, joskus olis kiva äidistäkin päästä shoppailemaan ajan kanssa [;)]
 
Meillä on kyllä ihan sama juttu, hereillä ollaan 1,5-2 tunnin pätkiä. Onneks tyttö kuitenkin nukkuu vaunussa ihan hyvin, melkein missä vaan. Nyt on kyl vaunut edelleen huollossa, toivottavasti tulevat takaisin ennen torstaita. Jos eivät tuu, niin sit pitää tulla kantoliinan kanssa. Hyvinhän tuo kyllä siinäkin nukkuu, mut on ne vaunut vaan silti kätevämmät silloin kun itse haluaa juoda kahvia tms.
 
Kyllähän mä olen ihan tyytyväinen että tyttö ylipäätään nykyisin nukkuu niitä päikkäreitä, mutta nyt kun kerran nukkuu niin olis kiva kun vois jossain joskus käydäkin [:D]
Siis pidemmällä kun sen tunnin reissun (yleensä siitä pitää vähentää vielä kotona syöminen ja pukeminen).
Olishan se jo luksusta kun vois lähteä shoppailemaan ja antaa tytön nukkua samalla päikät vaunuissa.
Mut ei pidä toivoa liikaa [;)]
Kylään lähteäkseenkin pidemmäksi aikaa pitäis pakata nuo jättimäiset ja painavat vaunut mukaan, menee niin säätämiseksi.
Joskus toivoo että asuis jossain keskustassa missä vois lähteä vaunuilla mihin haluaa.
Vaan se onkin ainoa huono puoli täällä asumisessa.
 
Jos ollaan käymässä jossain niinku kahvittelemassa yms. niin Joa nukahtaa mun syliin ja sit laitan vaunuihin nukkumaan. Jonkin aikaa viihtyy vaunuissakin mut sitten pitää olla joko vaunut paikallaan tai sitten jatkuvasti liikkeessä että herra pysyy unessa [:D] Mut hyvin me ollaan pärjätty tähän asti. Välillä koitellaan äipän pinnaa mut kyllä se siitä
 
Vuorotellenhan kaikki on kitissy meidän tapaamisilla [:D] Janika jaksaa kotona valvoa pidempiäkin pätkiä heti aamusta ja illalla ennen yöunia. Menee reippaasti neljäkin tuntia ja sit alkaa vasta väsyttämään. Saa nähä miten menee kun ollaan tänään menossa tohon tikkurilaan syysmarkkinoille. Onneks tossa on hiekkatietä alussa, se toimii yleensä Janikan nukuttajana [:D][;)]
 
Voi jos vaan kitisis, mutta kun huutaa suoraa huutoa ja kauan [:D]
Tänään käytiin päivällä lääkärissä näyttämässä korvat, oli eilisen päivän ihan hirveän väsynyt ja kiukkuinen.
Korvissa ei mitään onneksi, kurkku punainen joten varmaan kipeäkin.
No mutta, unet meni sekaisin, lähdettiin tarkoituksella ajoissa liikenteeseen et ajellaan vähän ympyrää niin saa otettua edes pienet unet autossa.
Torkahti kahteen kertaan ja molemmilla vaan muutamaksi sekunniksi, heräsi samantien kun joutui pysähtymään liikennevaloihin.
Kotimatkalla armotonta huutoa siitä asti kun kaukaloon saatiin, kunnes nukahti just ennenkun oltiin kotona.
Ja taas heräsi heti kun pysähdyttiin.
Siinä vaiheessa oli jo niin yliväsynyt että huusi ihan suoraa kurkkua vaunuissa puolisen tuntia, ennenkun vihdoin nukahti.
Herätäkseen puolen tunnin päästä.
Eli siis yhden lääkärin takia koko päivä aivan sekaisin, sain lopulta nukkua itse vieressä että sain nukkumaan pari tuntia (ja se pari tuntia oli koko tän päivän päikkärit + puolisen tuntia minkä nukkui vaunuissa). Koko lääkärireissuun ei edes mennyt aikaa kun reilusti vajaa tunti matkoineen kaikkineen.
Temperamenttinen kun on, niin ei selvitä ihan vähillä kiukutteluilla tai itkuilla, ja likka ei rauhoitu juttelemalla tai silittelemällä vaan on otettava syliin ja sylissä taas ei nukahda.
No, olipahan taas päivä [:D]
Sattuneesta syystä sitä miettii tarkkaan miten paljon kannattaa rytmejä sotkea [;)]
Ehkä tääkin on nyt taas vaan joku vaihe, meillä tuntuu olevan joku vaihe jatkuvasti päällä kun muuttaa noita juttuja tasaisin väliajoin.
 
Me ei muuten Rauha ja KisMet tulla huomenna jumppailemaan. Joan silmä on taas oireillut la illasta lähtien ja saatiin huomiselle peruutusaika silmäklinikalle. Kerettäis mut on sen verran kurja reissu Joalle kuitenkin et tullaan sit suoraan kotiin. Toivotaan et saatais vihdoin selvyys asiaan et mikä siellä hiertää... [&o]
 
Ok, ja toivottavasti asiat selviää...

Miten asuntoasiat? Löytyikö kivaa kämppää vai kerkesittekö ollenkaan katselemaan?
 
Tänään käydään katsomassa vielä yhtä ja sitten tehdään tarjousta joko siitä tai yhdestä toisesta asunnosta täällä Mäntsälässä. Molemmat samalla alueella ja rempattuja n. 80m2 rivareita, toinen on vaan kahdessa ja toinen yhdessä tasossa. Se kahden tason ratkaisu tuntui kyllä heti kodilta kun sinne meni sisään eikä sen jälkeen käynyt enää muut edes mielessä [:D] Eilen käytiin yhteensä 5 asuntoa katsomassa ja perjantaina 2 ja tänään vielä yksi. Hyvinkäällä oli oikeastaan kaksi kivaa, toinen vaan meni jo ja toinen ei enää pärjännyt sen jälkeen kun käytiin täällä se yksi katsomassa [:)] 
 
Great.
Meidän vauvajumppa oli sit tänään sellainen että ajettiin puoleen väliin matkaa ja käännyttiin takas.
Tinja heräsi "liian" aikaisin, eli olis mennyt unille just ennen jumppaa.
Mä ajattelin et kokeillaan, ottaa pikku unet autossa menomatkalla ja lähdetään sit kesken kotiin jos ei jaksa.
Ei auttanut, huuto alkoi jo kotipihassa ja kun ei ollut loppunut puolessa matkassa, sen jo tietää ettei nukahda.
Jatkoi huutamista kotiin saakka, joten eipä olis jumpasta tullut mitään.
Mukavaa, sen kerran kun kuvittelee pääsevänsä ihmisten ilmoille [:D]
Ja sit on itsellä huono omatunto että lähtee toista väsyneenä johonkin roudaamaan sen takia että itse pääsee ihmisten ilmoille, eihän Tinja vielä jumpasta paljon ymmärrä vaan on enemmän äidille tuulettumista.
Elättelen toivetta että joku päivä päästään perille asti, mutta taas tän päivän perusteella taidan jättää sen torstainkin väliin.
Voi että mä ottaisin mielelläni sen ajan takaisin kun nukkui autossa...
 
Me vähän joo odoteltiin teitä jumpalle tiistaina.
Mut jos ens kerralla uus yritys... [:D]
 
Häh, eikös ne pitänyt olla tänään? [:D] Me ainakin oltiin tulossa. Vaikka ei olla kyllä vielä lähellekään valmiita lähtemään...
 
Ai, vasta nyt kävinkin Facebookissa ja huomasin että homma oli siirtynyt ens torstaille. Eli siihen siis!
 
etkö miiuhoo saanut mun facebook viestiä?

Kun ei meitä nyt ollut tulossa kuin minä ja Yumna niin otetaan mieluummin vaik ens torstaina jos sit Inxu, sinä ja Mimmukin pääsisitte paikalle...
 
Mihin aikaan nämä teidän tapaamiset ovat? Mulla kun on toisten mammojen kanssa myös tapaaminen torstaisin, eli menisköhän päällekkäin...? Muuten olisi kyllä tosi kiva puskeutua teijän joukkoon [:D]!!!
 
Mullekaan ei oo tullu viestiä [8|] hämmästelin vaan kun aamulla ennen lähtöä piti tarkistaa ketä kaikkia olisin nähny että se oli peruttu...Mutta kiva että mekin päästään nyt mukaan!

Joan kanssa tosiaan kotiuduttiin tuossa hetki sitten. Nukutus meni hyvin eikä silmää operoitu. Paine oli vähän normaali korkeampi muttei hälyttävästi eli lääkkeet on auttaneet. Paine on selkeästi ollut korkea jossain kohtaa koska sarveiskalvo on venynyt, kumpaankin suuntaan noin millin suurempi kuin oikea silmä mutta onneksi ei ole ollut niin korkea että olisi vahingoittanut näköhermoja. Tipoilla jatketaan ilman linssiä, 2vko päästä kontrolliin ja kk päästä uusi nukutustutkimus. Joa palautu taas nukutuksesta tosi hienosti, veti heräämisen jälkeen 2,5h sisään melkein 4dl maitoa ja purkin sosetta [:D] Nyt nukkuu partsilla tyytyväisenä päivän toisia oikeita päiväunia kun huonekaveri herätti edellisiltä [:D]

Täytyy vielä puhua Timon kans mutta mä Rauha luulen että me jätetään tuo vauvauinti...se on aikamoista niiden lasien kanssa ja sit ne tuskin tekee kauheen hyvää tuolle silmän paineelle... [&o] Ja kun nyt tulee enivei useamman viikon paussi niin vois olla reilu ja luovuttaa paikka jollekulle toiselle vaikka olis tosi kiva käydä ja Joakin on kuitenki viihtyny...
 
Olisko se sit lähtenyt vaan niille jotka olivat tulossa (niinku Yumna) tai ehkä tulossa (niinku Inxu) mut ei niille jotka olivat ilmoittaneet etteivät ole tulossa...

Mimmu86
Mä luulen kans et se uinti kannattaa nyt vähäx aikaa pistää jäihin. Voittehan te sit joskus käydä pulikoimassa ihan omalla porukalla.
Täytyy kysyy Veralta jos se vaik tulis uimaan samaan aikaan... jos me vaik kans Nellin kanssa... [:D]
Mut ihanaa et Joa taas paranemaan päin ja nähdäänhän me aina vauva jumpassa ja jos se KisMetkin pääsis joku kerta... [:D]

haikarainen
ajateltiin tapaamista jo klo 12. Aiemmin tavattiin kahden aikaan
Mikä aika sulle sopis? Meillä tarkoitus olis tavata joka kuun eka torstai... eli kerran kuussa. Teillä tapaaminen joka torstai?
Nyt vaan siirrettiin tapaamista ens viikkoon kun moni joutu perumaan ja vain 2 olis tullut paikalle.
 
Takaisin
Top