Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Helinä meillä siis molemmilla kp1 ja oliko sullaki letrot kp3-7? Jännää ku ihan samoissa mennään nyt :grin Miten pitkät kierrot sulla on yleensä?
Tosi harmi tuo että ovat unohtaneet ottaa teiltä infektioverikokeet :mad: Tosi epäreilua että hoitavan tahon mokan takia jää inssi tekemättä :sad001 Toivotaan että meille molemmille tulee letroilla hyvä vaste ja hoidetaan kotona talletukset mallikkaasti ja plussataan tästä kierrosta :wink
 
Helinä voi ei! Kysy vielä joltain yksityiseltä lääkäriasemalta kuinka kauan kestää tuloksissa (olitteko julkisella?). Samat kokeet voi ottaa missä vaan ja toimittaa tulokset sitten esim printtinä hoitopaikkaan. En nyt ihan varmaksi muista, mut mun mielestä meidän klinikalla sanottiin että tulokset tulee n. viikossa jos käydään oman klinikan labrassa (yksityinen), mut jossain toisessa labrassa esim julkisella voi mennä pari viikkoa (varmaan joku ihan tekninen ero siinä kuinka usein kokeita tehdään). Mutta selvitä vielä toi, vielä voi olla toivoa!
 
Kiitos Bambi,pitää koittaa.
Joo samoissa mennään Triana ja toivotaan todella että saadaan letroilla vaste. Mun kierrot heitteli vuoden mut nyt olleet sen noin 30 päivää viimeiset 3 kiertoa,tosin luget viime kierrossa heitti 33 mittaiseksi mut johtu ihan niistä. ovis ollut normisti kp.16 nyt kun säännölliset kierrot. Jännittää saanko vastetta ja miten käy kystan. Sisko pääsi lapaan vasta tosi, tosi monen vuoden päästä kun oireili melkein 10v meni, nuorena teki 2 lasta ja sit vikan sai aukkarin jälkeen,sen jälkeen toivoi vielä yhtä mut ei sanut ja nyt poistettu kohtu ja silti endo leviää :sad001
 
Deb
Me käytiin kans tampereella omalla tk-lääkärillä.
Nii kuin edellisetkin sanoivat, taustatietoja kysellään molemmilta ja mut tutkittiin käsikopelolla. Sitten molemmille lähete verikokeisiin ja joku pissätesti lähete missä kai sukupuolitautia tutkittiin.... En nyt ihan muista oliko tällä vai seuraavalla kerralla simppatesteihin lähetettä.
 
Ootko Helinäkeiju varannu jo ultran? Onko sulle tulossa irrotuspiikkiä? Mä aattelin kysyä että kannattaisko ottaa oman ovulaation tueksi vaikka oonki niitä plussia saanu. Ku mitä muiltaki foorumeita lukenu niin aika monella on letrojen lisäksi laitetty Pregnyl/Ovitrelle varsinki jos inssi tehty. Mulla luomukierroissa ovis ollu kp14-15, toivon että aikastus vähän niin ei jäis luteaali lyhyeksi. Tai voi kai ne letrot muuttaa koko kierron ihan erilaiseksi kokonaisuudessaan.. Voi ei, siskollasi on kuulostaa olevan ihan pahinta laatua tuo endo, kauheeta :sad001 Onneksi hän kuitenki onnistui saamaan useampia lapsia ennen kohdun poistoa.
 
Joo jos inssi tehdään niin tulee Pregnyl käyttöön,mutta ilman inssiä en sitä saa. Ja letrothan voi muuttaa myös luteaalin pituutta jos ovis onkin vahva,mutta itse pyydän tueksi loppukiertoon nuo luget koska on aiemminkin tiputellut ja nyt tässä viime kierrossa ei jossa niitä kokeiltiin.
Tänään soitan ja varaan ultran.
 
Helinä hienoa, kp1!! :happy: mut mitvit!! Miten voivat tehdä tuollaisen mokan?!? :eek: Nuohan kuuluu ihan alkuselvityksiin! Noista oon lukenut, että hiv-/hepatiittipositiivisille hoitoja annetaan kai vaan Helsingissä, että sikäli ymmärrän tuon ehdon. Mutta heidän moka, niin heidän piikkiin pitäis mennä pikana testit. Toivottavasti onnistuu! Tai sitten tee kantelu asiasta, kun ootte työt ja muut järjestäneet ja heidän sössittyä ei onnistu. Elleivät sitten anna esim. alennusta. He ovat ammattilaisia, heidän vastuu.
 
Helinä ootko luomukierroissa saanu ovisplussia? En enää muista vaikka oot varmaan kertonukki aiemmin :oops: Pitääki kysyä tuosta Pregnylistä. Nuista lugeistaki haluttais kysyä, ku mulla on luteaali lyhyt ja tuota tiputteluaki on ollu välillä jopa 5 päivää ennen tätiä. Nyt tosin monta kiertoa menny ilman ennenaikasia tuhruja, ne tiputtelut on siirtyny menkkojen jälkeiseen aikaan :hilarious:

Harmittaa ku oon joutunu taas ottamaan buranaa panadolin/panacodin lisäksi. Ei vaan pärjää ilman :sad001 Huomisesta eteenpäin aattelin sinnitellä ilman ku alkaa ne letrot. En haluu että mikään pilaa johtofollin kasvua :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Bambille tsemppiä punktioon!

Helinä, onpas syvältä, et on unohdettu ottaa noi testit!! :/ mulla kävi syksyllä myös, et lääkärin laskuvirheen takia jouduttiin yks kierto jättää väliin tauoksi. Oli niin valmistautunut hoitoihin ja sit tommosen syyn takia joutui odottaa. Se masensi kovasti :sad001 nyt tsemppiä kovasti!!

Viime viikolla oli hyvin piinailijoita ja ei yhtään plussaa :/ ketäs piinailee seuraavaksi?
 
Ihan mahdoton kyllä Helinä tuo moka!! Toivottavasti jotain kautta onnistuisitte labrat saamaan nopsempaan ja pääsisitte vielä lomaviikolla inssiin, nyt kun tätikin hoksasi saapua!

Aamun polikuulumiset: aukkari ei oo kiva toimenpide :dead: pientä kipua toimenpiteessä, jälkikäteen menkkamaiset jomotukset ja veristä vuotoa. Auts. Mutta tulokset hyvät! Johtimet on auki!

Myös folli ja limistilanne kp8 mukainen, yksi johtofollin alku löytyi, limakalvo vielä ohuehko, mutta tosiaan aika aikaista vielä. Ensi viikolle sit lisää lääkkeitä. Pregnylin pistäminen ensin tiistaina ja perjantaista alkaen lugesteroni kahdeksi viikkoa. Sen jälkeen pitää r-testillä testata, ja tuloksen mukaan luget jatkuu tai loppuu... :wideyed: hiukan jo jännittää pistäminen ja myös, tuleeko tulosta vai ei.
 
Tännekkin kurvasi eilen täti. Tänään siis kp2.

Pahoittelut myös Helinälle ja Trianalle. Ollaan samoilla lähtöviivoilla.

Kissankullalle onnittelut hyvistä aukkarituloksista.

ON: Meillä alkaa nyt taas pitkästä aikaa luomuyrittäminen tai paremminkin yritetään olla yrittämättä :dead: Tähän kiertoon en ota mitään lääkkeitä. Saas nähdä millon ovis tulee kaiken tän hormonisekoilun jälkeen ja onko luteaalivaihe pidempi kuin 9pv. Nyt ei auta kuin keräillä kesän ajan rahaa säästöön ja ehkä syksyllä sitten vois alkaa katteleen jotain lapsettomuusklinikkaa.

Tsemppiä kaikille tuleviin hoitokiertoihin!:Heartpink
 
Helinä, ei oo tosikaan ton kans että osa kokeista unohdettu ottaa :eek: toivottavasti onnistuis saada tehtyä jossain nopeemmalla aikataululla. Niin epäreilua jos ton takia jää inssi tekemättä :sad001 On kyllä tosi paha sun siskon endo :sad001

Kissankulta, hyvä että aukkari on nyt takanapäin ja johtimet auki :happy: tsemppiä pregnylin pistelyyn!

Bambi, tsemppiä punktioon, kuulumisia odotellessa :)

Mulla tänään kp2. Täti saapui taas jäätävien kipujen kera :sad001 mulla on se tammikuussa varaamani gyne aika puolentoista viikon päästä, osuu kp12, jos se suostuis ultraamaan niin vois näkyä jotain oviksen merkkejäkin!
 
Voihan täti!! :smiley-angry016 pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille; kurjaa, ettei plussia tullut, vaikka jo lupaavalta näytti :sad001

Triana voi vitsit, että tollaset kivut on inhottavia :sorry: toivottavasti jo helpottaa!

Eltsi niin tosiaan, teilläkin oli pakkotauko mokailun takia :confused: sattuu näköjään liian usein tollasia mokailuja :grumpy:

Kissankulta hyvät tulokset, jeee! :happy: ja jänniä aikoja edessä :nailbiting:

Alina luomuilu tekee varmaan hyvää välillä, toivottavasti ajatukset pystyy keskittymään sillä aikaa muihin asioihin :rolleyes: soisi sen luomuplussan kuitenkin yllättävän :shy:

Elisenda Voihan kivut sielläkin :confused: hyvään kohtaan sulla osuu tuo käynti :) toivottavasti gyne hokasee kurkata tilannetta! Jos ei, niin vihjaa voimakkaasti :wink

Käytin mutsia labrassa, niin ajattelin samalla hoitaa omiakin asioita; osan noista fertipolin määräämistä otatin (joissa ei ollut rajoitteita). Ja joo, ottiko ne 5-6 putkea ja vielä jäi sinne seuraavan kierron alkuun toinen moinen! Mut infektiokokeet otettiin nyt, niissä menee kai pari-kolme viikkoa niin kerkiävätpä sitten valmiiksi :) Viime kierron venyttyä 36pv pituiseksi, menkkakalenteri ennustaa ovista reilun viikon päähän. Aika iso haitari, kun 27pv kierron mukaan ennuste olis ollut ens viikon alkuun. En tiiä, viittinkö edes tikuttaa, kun varmuudeksi viikko (tästä pv lähtien) pitäis muistaa :facepalm:
 
Onpa tullu paljon viestejä mun Tukholmassa olon aikana, kiva. :) Kaikki yritin lukea ajatuksella, mutta en muista, mitä kaikkea piti kommentoida. Muutamia muistan:

Hirveästi oli tosiaan piinailijoita vielä hetki sitten ja odotin niin, että täällä olis vähintään yks tai kaks plussauutista odottamassa. On se niin epäreilua, että kaikille piinailijoille tulikin menkat ja/tai nega. :sad001 Voi kun tää olis meille kaikille helpompaa eikä kenenkään tarttis (enää) kauaa tuskailla tämän asian kanssa. ♡

Triana, munkin mielestä mahdollinen diagnoosi olisi tärkeä, niin osaisi hoitaa! En todellakaan ymmärrä sen lääkärin mielipidettä. Näemmä kaikenlaista täytyy osata itse vaatia. Tsemppiä. ♡

Helinäkeiju, miten tollanen voi olla mahdollista?!? Ihan p****stä, että voivat tehdä tuollaisen virheen! Tosiaan voisko ne tulokset saada esim. yksityiseltä nopeammin, jos vain pystytte ja haluatte maksaa..?
 
Helinä: ihmeellistä että ovat mokanneet noin, unohtaneet ottaa joitain kokeita! Ja sen takia menee sösseliks sit koko homma hetkeks.. :wideyed:

Triana: mä ymmärrän noi kivut, vaikka sulla varmasti aivan täysin eri luokkaa vielä! Mä kipuilin eilen aamulla vasta kp2.

Eltsi: tuntuu että kaikilla on kierto alkuvaiheessa tai oviksen tienoilla :grin

Kissankulta: hyvä että oli hyvät aukkaritulokset! Voi kun tärppäilis pikkuhiljaa! Tsempit punktioon!

Alina: pahoittelut tädistä! Ja on hyvä välillä varmaan kokeilla ilman hormoneja, tai siis olla kokeilematta.. mennä luomukierrolla. Kyllä se kroppa tietenki siitä vähän sekottuu kun on kaikenlaisia 'ylimääräsiä' hormoneja kokoajan. Ite pelkään miten oma kroppa tulee ottamaan mitään hormoneja vastaan jos (ja luultavasti kun) siihen mennään, kun pelkistä e-pillereistä tuli puolen vuoden hiivakierre minkä takia ne sit lopetinkin alunperin..

Elisanda: pahoittelut kans tädistä! Saatpas jännään kohtaan gynen, oispa hienoo jos suostuis ultraamaan ja jos siellä näkyis sit ovis!

LaraS: hienoo että sait hoidettua omia asioita kans! Etenee jutut. Mulla kans menkkakalenteri sanoo että mulla olis menkkojen ja hedelmällisimmän vaiheen välillä 3pvää, mitä epäilisin muuten mutta viime kierrossa se ennusti samalla tavalla ja menikin niin! Ovis tuli tosin pari päivää aiemmin kun mitä se ennusti.

Frozen: toivottavasti oli mukava miniloma!

ON: Täällä nyt tosiaan sovittu miehen kanssa että mennään sinne lääkäriin mihin aika onkin jo varattu - luulin että pitäis suostutella vähän enemmän, se on sellanen "jalka poikki, ei tähän mitään lääkäriä tartte"-tyyppi. Ymmärrän kyllä, mäkin olin vähän ennen sellanen, sit psykiatreilla ja psykologeilla ja terapiassa ravaaminen vähän muutti ajatustapoja.

Tähän kiertoon tilasin mammaksilta elämäni ensimmäiset ovistikut, ihan senkin takia että haluan tietää että tuleehan mulle LH-huippu. Se nyt pitäis kolmelta kuukaudelta vissiin seurata, joten ei ihan ehdi siihen lääkäriaikaan, kun se on ens kierron alussa. No, kerkeen sentään yhden kierron tilanteen sanomaan. En tosiaan usko enää ilman apuja raskautuvani, joten vaikka noi ovistikut on, niin en tuijottele kalenteria oviksen jälkeen, vaan teen testiä jos sovellus sattuu ilmottamaan menkkojen olevan myöhässä. Ajattelin keskittyä muihin asioihin ennen ku hoitoihin pääsee.

Täällä kp3, vuodoista päätellen oli kuin olikin jälleen se kuuluisa kemiallinen raskaus, mitä nuo testitkin vähän ennusti ennen menkkojen alkamista. Kp1 vuoto oli tosi vähäistä, kp2 aamusta HYVIN kivuliasta, runsasta ja hyytymiä tuli taas samalla tavalla kun aikanaan keskenmenossa.. päivällä kp2 eli eilen vuoto taas hiipui suhteellisen niukaks ja sillä on nyt jatkunu. Vielä 2pvää vuotoo täällä :dead:
 
Pikakommentti taas töistä tauolla:
joo ei saa kokeita mistään aiemmin kun tarkistin ja mitään sympatiaa ei herunut kun soitin,eivät myönnä että miten iso asia tää on meille, sit seuraavassa kierrossa onnistuu oli vastaus.
Ultran sain kp12 eli 6.3, mut inssiä ei voi tehdä. Jospa saisin kuitenkin letroilla vastetta.
 
LaraS, kiitos kysymästä, oli kiva reissu äidin, siskon ja mummon kanssa. :) Kerroin myös siskolleni tästä yrityksestä. Mummolle en halua jotenkin kertoa, kun luulen, että hän vain hössöttäisi, vaikka ihana muuten onkin. :) Tosi upeaa, että teillä alkaa asiat nyt edetä!! :) Hyvä, että sait samalla kuskausreissulla käytyä itsekin verikokeissa. :)

Kissankulta, onnea aukkarista selviämisestä (mustakin se oli aika ikävä kokemus ja jatkui tosiaan vielä saman päivän iltaan asti) sekä hyvistä tuloksista! :) Meitä onkin monta letroilijaa täällä sitten. :)

Alina, harmi, että toi raha-asia tulee niin usein vastaan näissä. Ja jotkut ei käytä ehkäisyä, koska "se on niin kallista", mutta sit ne saa lapsia, ja sekös on sitten halpaa?!? Voisin vaihtaa mun ehkäisyä kaipaamattoman kropan jonkun helposti sikiävän ja ei lapsia haluavan kanssa. :grin

Deb, kiitos, mukava pieni lomareissu (taas) oli. Pystyi ainakin nauttimaan pari drinkkiä, kun raskaus ei ole mahdollinen ihan heti. Joo kemialliselta sulla kuulostaa. ♡ En tiedä, lohduttaako (itse kun en ole sellaista kokenut), mutta ainakin se on merkki siitä, että siittiö- ja munasolu ovat kohdanneet. Hyvin voi siis varmasti luomustikin vielä tärpätä, mutta toisaalta hyvä, että teillä on se lääkäri varattuna, koska ehkä tuloksen saa helpommin aikaan avuilla; luultavasti ihan pienikin apu riittää. :)
 
Helinäkeiju, kyllä on ikävää suhtautumista!! Toivotaan, että ilman inssiä kuitenkin tärppäis! Sori en muista, mutta olitko siis aiemminkin syöny Letroja ja saatiinko vastetta?
 
Frozen: joo, oon kans ajatellut että koska tää nyt oli ainakin toinen kemiallinen (+yks keskenmeno vk 5+4 ollu kans), niin tiedän ainakin varmaks että raskautuminen on mahdollista, liekö ongelma sitten kohdunseinämässä vai keltarauhashormonissa kun ei tahdo alkiot kiinnittyä.. jos jompikumpi noista, taidan päästä vielä suhteellisen helpolla (toivottavasti), kun luultavasti terolutit laittais kokeiluun sen perusteella mitä oon lueskellut.
 
Takaisin
Top