Pistetäänkö äiteet lihat liikkeelle??!!

Eemi03

Kommentoinnin ninja
Mua alkaa nii jurppimaan tää oma saamattomuus. Mä olin jo muutamia vuosia ennen raskautta käyny säännöllisesti juoksulenkillä ja pitäny kunnosta ja kropasta huolta. Mut nyt mä en hitto vieköön saa aikaseks alotettua. Hyvä jos olen kaks kertaa muuton jälkeen käyny kävelyllä vaunujen kanssa. Voi pieru. Ja mässytys senkun vaan jatkuu. Koko ajan tekis mieli vaan herkkuja ja herkkuja. Mua niin jurppii. Ku ei saa itteensä niskasta kiinni.

Kukas uskaltan ja haluais lähtee munkans haasteeseen mukaan?

Siis kukin sais asettaa itelleen omat realistiset tavoitteet. Mä itelleni toivoisin sen 2-4 kg pois. Lihaskuntoa huomattavan paljon lisää ja tarkempaa ja järkevämpää ruokavaliota.

Ku sitä täs puputtaa kaikkee herkkuja jatkuvasti nii ei muistakkaan et jää ne oikeet hyvät syömättä ku ei tule nälkä. Mä en niin tiukka aio olla, enkä koskaan ole ollutkaan, et tekisin mitään totaali kieltäytymisiä saati sitte jotain himo laihdutuskuureja. Vaan ihan ilman oman tunnon tuskia sais pitää sen yhen karkkipäivän viikossa ja herkutella sit muutenki. Mut vaan yhtenä päivänä ku nyt vois sanoo et melkein joka päivä tulee syötyä jotain hyväskää.

Ja sit toi liikkuminen. Mun tavotteena olis alottaa kunnon kuntolenkit kävellen vaunujen kanssa ainakin kolme kertaa viikossa. Ja siihen päälle pari kolme kertaa viikossa se pieni juoksulenkki. Aluksi tietysti hyvin hitaasti ja lyhyempiä matkoja. Ja sit ku viälä sais itestänsä sen irti et pari kertaa viikossa tekis jonkinlaisen pikku jumpan tässä kotosalla. Vähän voima harjottelua ja venyttelyä.

Tänäänki olin ajatellu et joo tänään lähen käveleen. Mut niinpä tuolla tytteli nukkuu sisällä (mikä on yleensäkkin harvinaista et laitan sisälle nukkumaan) ja minä istun koneella. Olis tuolla viel koneellinen pyykkiäkin odottamas kuivumaan laittamista ja lakanat odottaa meidän sängynpäällä et ne menis paikoilleen.

Olis kiva saada muitakin mukaan. Niin jos se vaikka motivois itekki tekemään. Ja sit ku tekis aina vaikka viikko tai päivä suunnitelman täällä niin eihän sitä kehtais olla toteuttamatta.

Kuka lähtee???
 

Loistava ketju Eemi. Mä lähden ainakin mukaan.
Mulla ei ole niinkään mitään painonpudotustavoitetta, pääasia ettei se nouse. Oon vielä vähän kevyempi, kun ennen raskautta, mutta paino on ikävä kyllä nousussa. Oon vaan sellanen vätys.
Tavoite on mulla vaan parantaa kaikkia elämäntapoja eli syömistä ja liikkumista lähinnä. Mun syöminen on nyt vähän aikaa mennyt siihen, että joinakin päivinä saatoin syödä vaan yhden lihapiirakan kunnon ruuaksi ja sitten napostelin karkkia ym. kun ei ollut muka aikaa tehdä ruokaa ja mies oli pitkän päivän koulussa ja söi siellä. Vaunulenkit taas on jo pitkään ollut sitä, että kierrän meidän talonyhtiön. Niklas vaan nukahtaa siinä ajassa ja mulla on niin paljon muuta hommaa.
Syömistä oon nyt jo viikon verran laittanut uusiksi eli tämä ketju on tosi ajankohtainen ;) Aloitettiin aamupuuron syöminen koko perhe. Tai siis Niklashan sitä on syönyt jo yli kuukauden, mutta nyt keitän mulle ja miehelle samalla. Aloitin myös säännöllisen lounaan ja iltaruuan. Miehelle oon sanonut, että saa aikaistaa koulussa syöntiään tai syödä kevyemmin, koska täällä odottaa lämmin ateria joka päivä. Ihan mun itseni ja Niklaksen takia. On jo nyt hyvä opetella itselle se säännöllisyys aterioihin, jotta se on selvä, kun Niklas siirtyy samaan ruokaan. Nyt meillä on jo suunnilleen samat ruoka-ajat :) Niin ja kalaa ja kasviksia lisäsin ruokavalioon huomattavasti. Toivottavasti pysyvät.
Tuo karkki ja herkut on mennyt aivan yli mun suhteen... En tiedä pystynkö vähentämään. Mulla menee hei melkein kilo karkkia VIIKOSSA! Oon aivan järkyttynyt. Oon ilmeisesti vaan niin sokerikoukussa, että siitä on mahdotonta päästä eroon. Ihmettelen, miten en oo tätä läskimpi. Eli tavoite on pudottaa karkin syönti yhteen päivään tai edes yhteen pussilliseen viikossa. Luulen, että se vähän helpottuu näillä säännöllisillä aterioilla.

Liikuntaa kun vielä saisin lisättyä. Oon keskiviikkona onneksi menossa vaunulenkille yhden toisen äidin kanssa, niin tulee ehkä vähän pidempi lenkki kun yleensä. Jos mäkin pyrkisin tuohon 3 kunnon kuntolenkkiin viikossa.
Joo eiköhän tässä ollut jo paljon hommaa. Ehkä onnistun paremmin, kun voin teille raportoida edistymistä. Eli ekana on edessä vaunulenkkien lisääminen ja karkin vähentäminen. Tällä viikolla karkkia syön seuraavan kerran lauantaina. Pakko pystyä.

 
Mukana ollaan! Itseasiassa viikko "parempaa elämää" tuli tänään täyteen, 2.1 kiloo lähti viikossa. Liikuntaa tulee vaunulenkeillä pari tuntia päivässä (viikonloppuna yleensä vain toisena päivänä pidempää lenkkiä), ja tarkoitus on lisätä myös lihaskuntoilua ja keväämällä ratsastusta siihen päälle.

Kasviksia ollaan lisätty ruokavalioon, ja "herkkupäivä" on kerran viikossa. Muutenki turhaa hiilarimässäilyä oon vähentäny..jos nälättää niin tuorekurkkua naamariin :).

Tavoitteena miulla ois nyt aluks -5 kiloa, ja sitten hiljalleen -10 kiloa. Jos sit pitkästä aikaa painais kunnolla vähempi ja ois timmissä kunnossa ;D
 
Hei jesh! hyvä ku tulee muutakin porukkaa!!! Madie: mä olen niin samoissa sun kanssa tuon mässäilyn suhteen. Siis tänään päivä alkoi hyvin olin jo muka päättäny et tästä se alkaa ja nyt jää karkit ym. No sit vein Eemin teatteriharkkoihin ja lähin kaupoille. No siinä shoppailuvimmassa tuli ostettua 200g suklaata, OHO. Ja kuis siinä kävikään..... Ne oli oikeesti kaikki syöty ennenkö lähin Eemiä hakemaan....

Noh josko sitte huomenna. Olen vaan menossa kylään päiväksi et pitää kattoa mitä siellä tarjotaan. Mut jos syö kohtuudella ....

Niih. ja ku mä aina olen ajatellu et laihtuminen on vain itsekurista kiinni. Olen eläissäni laihduttanu kunnolla kerran. Silloin lähti -5kg 4 viikossa. Ja olen edelleenkin sitä mieltä. Jos itsekuri pitää, kuluttaa enemmän ku syö, nii laihtuu. Ny ei tarttis ihan niin rajusti lähteä siihen. Vaan tosiaan niinku Madiekin sanoi Karkit pois. Ja ruokavalion järkeistäminen. Noh josko toi mun tän viikon karkkipäivä oli sit tänään. Eli tällä viikolla ei enään karkkia!!!

Mulla hedelmien ja vihannesten lisääminen reilusti ei tekis ollenkaan pahaa. Se on tän viikon tavoite. Siis ei karkkia enää tällä viikolla. Joka päivä monta hedelmää ja ainakin pari kunnon hiki vaunulenkkiä.

Hp jo siis hyvässä vauhdissa. Tsemppiä!!!
 
Mäkin voisin osallistua! Tarvetta laihduttamiseen ei ole, kunhan paino pysyis suunnilleen samoissa, kuin nyt. Lähinnä tarvitsisin jonkinlaista vertaistukea liikuntaan ja herkkujen vähentämiseen.

Hävettää myöntää, mut meillä on välillä montakin päivää, ettei käydä tytön kanssa ollenkaan ulkona. Eikä vauva nuku enää päiväuniakaan ulkona, kun kovien pakkasten aikaan oppi nukahtamaan omaan sänkyyn päikkäreille, ja se on niin paljon helpompaa kuin vaunuihin nukuttaminen.. Nyt pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja käydä päivittäin vaunuttelemassa, tekis hyvää sekä vauvalle että äidille.

Mulla oli jo yks karkkilakkoviikko, mutta sitten miehellä alkoi loma ja se lakko päättyi siihen. Suklaa on heikko kohta, sitä tulee syötyä päivittäin. Tekis kyl terää, jos sais opeteltua yhteen herkuttelupäivään viikossa, ihan vaan siksikin, et kun tyttö tuosta kasvaa, niin ei hänkin oppisi syömään herkkuja päivittäin..
 
No juu ohan noita kiloja kertynyt.. Voisin hyvin pudottaa vaikka 20kg ja olisin vielä ihan normaalipainoinen :S Olinkin ihan vasta laihiksella uuden vuoden jälkeen, kirjauduin kiloklubiin ja sain kolmessa viikossa kilon pois. Sitten loppui :D Kiloklubi on muuten hyvä paikka jos haluaa laskea kaloreita ja syödä terveellisesti, mutta perhana kun kävi työlääksi kaikki suupalat sinne kirjata. Sitten se ohjelma vielä syyllisti punaisilla ja keltaisilla palloilla jos olin syönyt väärin..

Minullakin tahtoo olla se vinksallaan syömisessä, että päivällä en joko syö mitään tai sitten napostelen pitkin päivää. En muka ehdi syödä kunnolla.. Jos olen päivän syömättä, mätän hevoskuormallisen ruokaa kitusiin kun mies tulee töistä. Oikean ruuan kuitenkin laitan joka päivä että on siipalle sapuskaa. Karkkia syön nykyisin onneksi vain viikonloppuisin :) Napostelupäivinä syön keksejä ja piirakkaa aina keittiössä pyörähtäessäni. Tykkään leipoa, joten meillä usein jotain leivonnaisia tarjolla. Pitäisikö laittaa lukko keksipurkkiin..?

Sama juttu liikunnan kanssa. En muka ehdi.

Hmmmph palaan tähän elämäntaparemonttiin ensi viikolla. Viikonloppuna pitää syödä kakkua ja kahvitella kun meillä on miehen kanssa synttärit peräkkäisinä päivinä :D Ja hei, eikös kaikki laihdutuskuurit ala aina maanantaina? ;)
 
Joo siis hei täh???!! Et silleen viellä vieraisilla tarjottiin vaan pannukakkua lounaaksi ja välipalaksi pullaa ja fasupaloja XD jep jep. Silleen taas meni hyvin tääkin päivä. Tosi putkeen.

Noh huomisesta sitten..... No jop. nyt en todella kehtaa enää tulla kertomaan et en ole vieläkään alottanu kunnolla ku joku herkku olis ihan väkisin mun suuhun pyrkiny....
 
Tää on kyllä hyvä kannustus tää keskustelu!
Liikuntaa pitäis lisätä mut sekin jää nyt ihan terveyssyistä ainakin kuukaudeksi pois kuvioista (polvi kyseessä, turvonnut ja kipeä, ilmeisesti sitä reumaa, odottelen aikaa reumalääkärille, sitten voin myös pistää liikuntapuolen kuntoon).
MUTTA tää syöminen. Mulla se on menny siihen että aamulla juon kahvit, pullan tai keksin kanssa! En syö koskaan mitään aamulla, siis terveellistä, sit huomaankin että mies tulee töistä ja teen sille ruoan ja syön sitten vasta ekan kerran kunnon ruokaa koko päivänä. Eli koko aamupäivä menee pelkällä kahvilla ja PULLALLA ja sit mulla on yleensä imeskelykarkkeja pöydällä joita syön myös kahvin kanssa niin niitä tulee sit naposteltua muutenkin! Huh huh... Tähän tarvitsisi oikeesti parannusta. Ja muutenkin me ollaan miehen kanssa semmosia herkkupeppuja että joka päivä melkein syödään jotain hyvää eikä onneks vielä ainakaan olla ylipainoisia. Ja toinen juttu on että illalla pitäisi syödä kevyemmin, syödään yleensä jotain lämppäreitä tms.. illalla vielä 20-21 aikaan.. Ei ihan terveellistä. Tämäkin täytyis lopettaa ja syödä pari leipää ja joku hedelmä vaikka.
Tärkein kyllä olisi että se herkkupäivä olisi vain yksi päivä viikossa eikä joka päivä niinkun nyt on.. Ajateltuna jo sitä kun poika kasvaa ja tajuaa että jaa, noi syö joka päivä herkkuja, mäkin haluun!
Painoa mulla ei oo pudotettavana kunhan pysyy tässä samassa 50kg jota nyt painan. En oo nyt uskaltanu käydä vaakalla mitä' se sanoo kun en oo päässy liikkumaan niin onko se vaikuttanu kuin.

Juuri sain imeskeltyä yhden karkin, nyt otan itseäni  niskasta kiinni ja pistän kaappiin sen pussin tuolta pöydältä!!!
 
Itsekin olen miettinyt tuota minkälaisen mallin annan lapselle huonoilla ruoka- ja liikuntatottumuksilla :( Onnia kiinnostaa jo nyt karkkipussin rapina niin paljon, että olen tosissani miettinyt pitäisikö meidän jo alkaa syömään leffakarkit piilossa. Poika nimittäin apinoi vanhempiaan jo monessa asiassa..

Tajusin tänä aamuna, että olen 20 ja kroppa on kuin muumimammalla. Shock. Että hyvää syntymäpäivää minulle.
 
Eemi, hyvä idea!

Mä oon joskus laihduttanu 7kg just kiloklubilla, mut siihen menee mulla pidemmän päälle aina hermot, ku pitää kokoajan laskee mitä laitat ja minne. Mies on jo syöny siinä vaiheessa, ku mä pääsen vasta pöytään =(

Mulla kans liikuntaa pitäs lisätä. Lähinnä tulee liikuttua sen verran, etä käy jossain kerhossa tai muskarissa. Eli ei juuri mitään=(
Liikuntakeskukseen mulla on vuosijäsenyys, kun sain sen liikuntaseteleillä ostettua. Oon käyny tänä vuonna ehkä 2 kertaa...
Vaunulenkille ei tuu lähdettyä koska: jos lähden sinne johonki muuhun, kuin neidin päiväuniaikaan niin se nukahtaa, jolloin taas päiväunirytmi menee plörinäks ja saan kuulla kiukuttelua ym. loppupäivän. Eli toisin sanoen, haluun päästä helpoimmalla ja laitan lapsen nukkumaan partsille, jolloin se saa päivän raittiinilman annoksen, mut mä en.

Ja ne herkut...Huoh... Koitan kaupassa olla ostamatta herkkuja, mut monessa paikassa nyt vaan sattuu tarjolla olemaan jotain hyvää. Ja nytkin tuolla kaapissa houkuttelee suklaa-minttu-juustokakku, ku miehellä huomenna synttärit.
Mulla suurn heikkous on ehkä iltasyöminen. Neiti nukkuu ja sit katellaan telkkaria niin aina tulee jotain haettua keittiöstä. Onneks top chef ja master chef loppuu, ne on ne pahimmat =)

Välillä tehdään miehen kans (jolla siis ei mitään ongelmaa painonsa kans) päätös, että ilta6 jälkeen saa syödä vaan hedelmiä ja vihanneksia. Alussa menee hyvin, mut sit ku hedelmät on loppu niin repsahtaa helposti. Ja mulla hedelmissä aika pieni valikoima allergioiden takia...

Kunnon ruuan syön kyllä 2xpäivässä. Lounaaks aina lämmitän edellisen illan ruokaa. Ollaan totuttu tähän rytmiin, kun molemmilla töissä on aina ollu eväät kotoa mukana. Eli just edellisen illan ruokaa.

Huh, tulipahan tekstiä, mut oon kyl Emilian kanssa samaa mieltä, et kesken viikkoa ei voi alottaa mitään. Maanantaina sitten!!!
 
Mä lähden kans messiin... Oon jo pitemmän aikaa koittanu just tota yhtä herkuttelu päivää viikossa, aluks onnistu hyvin mut sit rupes lipsuu ja nyt oon saanu vähän taas pidettyy siit kiinni. Meil on vaan se paha että mies syö hirveästi karkkkia ja suklaata lähes jokapäivä, on kyl tainnu vähän vähentää ni sitten ku levy on jossai pöydäl auki ni tulee niin helposti napattua pala, toinen ja sit pari rivii.. emoticon Vaunulenkkejä munkin tarvis tehä enemmän jotenkin vaan jurnutan täällä sisällä koko ajan. Poika kans nukahtaa vaunuihin aina joten en mielellää kans lähe muuten ku päikkärien aikaa. Koiraaki ajatellen olis hyvä saada itestää sen verran irti mutta kun nykysi asutaa omakoti talos ni on helppo vaa päästää koira ovest ulos ja käydä siivoo paskat pois pihast.. Mun tarvis saada pois noin 25 kg tosin en oo puntaril käyny vähään aikaan joten tarkkaa tilannetta ei voi tietää. Enkä puntarille mene koska saan sitten ihan kauheen stressin tost painost. Ja kun imetän vielä niin en uskalla oikeen hurjalle dietille ruveta. Mut olis kiva et ku pikkukakkonen olis toiveissa niin sitte ku sitä rupee odottaa ni painais ees 5 kiloo vähemmän tai ei ainakaan enempää.. Mä oon vatsa ja selkä lihaksia treenannu 3-6 kertaa viikossa n. kuukauden ja se kyllä on ruvennu mahassa näkyy se ei oo enää niin pömppis. Mutta jenkkakahvat ja muutenki tuol kyljis ja ahteris on jotain ylimääräsyyksii... Aluksi tein noita vetsa ja selkä lihaksii 6 päivän viikos nyt oon himmannu joka toiseen päivään ni saa lihakset levätäkki. Mut tarvis varmaan näihin joka toiseenpäivään alottaa joku reisi pakara kylki jumppa ni sais niitäki kuosiin...
 
"Ihana" kuulla, että on tosiaan muitakin, jotka taistelee tuon herkkuasian kanssa!
Mä päätin, että minähän en mihinkään maanantaihin odota, kun sitten se aina siirtyy seuraavaan maanantaihin. Nyt on siis sekä hyviä, että huonoja uutisia tämän etenemisen kanssa. Ensin hyvät uutiset eli kävin tänään tunnin vaunulenkillä yhden toisen äidin kanssa ja tuli ihan hiki! Nyt on hyvä fiilis, kun vähän on tullut liikuttua. Plus ollaan 2 viime päivänä käyty Niklaksen kanssa vaunulenkkien lisäksi pulkkailemassa noin 45 minuuttia. Vaikka tuo poika ei juuri mitään paina niin kyllä siinä vähän liikuntaa tulee, kun vedän pulkassa tuonne läheiselle mäelle (n.300m) ja mennään pari kertaa ylös ja alas sitä ja takas kotiin. Ennen kaikkea Niklas tykkää :)
Ja sitten ne huonot uutiset... Käytiin eilen jäätelöautolla ja meillä on pakastimessa yli 50 jäätelöä. No ehkä saan otettua itteeni niskasta kiinni enkä syö kauhean montaa päivässä. Eikös jäätelö ole kuitenkin parempi kun karkki? ;) Karkkia en oo vielä syönyt tällä viikolla. Jos ei lasketa paria suklaapalaa, jotka mies antoi mulle maanantaina...
 
Noh tänään olen ollut kotona koko päivän. Kauppareissua lukuunottamatta. En lähteny vaunu lenkille ku oli muka pakko just nyt saada siivottua. Mut eiks ne sano et siivominenki kuluttaa hyvin kaloreita. Kaippa siinä ny muutama kalori meni ku imuroi ja pesi lattioita 150 neliön edestä.

Noh huomenna mene vaunu lenkille. Ja tällä viikolla on se edes se yks kevyt lihas jumppa tehtävä. Se on vaan nyt pakko. Viimestään sunnuntai iltana ku nyt olen sen täällä luvannu.

No josp Eipä silla Heini tosiaan paljoa ole painoa mut vois kuvitella tuolla syömisellä et olis jo vähä liian vähänkin syömistä ku ei koko päivänä mitään. Varsinkaan mitään oikeasti ravitsevaa. Miten sä jaksat koko päivän? Mua alkais heikottaan. Pakko aina syödä jotain. Mut kaippa tuokin on tottumiskysymys.

Pitäs varmaan alottaa tälleen yleisesti kaikille kunnon aamupala. Tosin "puurolla ei pääse ku brunnille" oli mun mummoni sanonut ain aikoinaan ja olen samaa mieltä. Jos syö aamulla pelkän puuron on vähintää kahentunnin päästä hirvee nälkä. Mut jos siihen lisä yhden ruisleivän ja hedelmän on ihan ähkyssä ja jaksaa pitkään. Mut kuitenkin vaan lounaaseen asti. Toi kyllä mitä kaikki täällä sanoo on ihan totista totta. Et pitäs syödä säännöllisesti. Aamusta lähtien ja sopivia annoksia kerrallaan. Vatsakin toimis paremmin.

Paukke onkin päässy hyvin alkuun jo lihasreenissä. Ja se tuottaa jo tulostakin niin varmasti motivoi. Toi on just paha jos toinen syö vieres karkkia koko ajan. Tekee tosi paljon vaikeammaksi olla itse ilman. Etkö voisi koittaa ehdottaa miehelles samaa pidättäytymistä.

Sartza: Toi päivä unien kohta kuulostaa just tutulta. Olenki aatellu et nyt on vaan pistettävä ekaksi ne lenkit vaunujen kanssa. Ei sinne tartte kitenkaan joka päivä mennä, joten ihan varmasti jää päiviä ja mahdollisuuksia hoitaa nitä muita asioita muulloinkin. Sitä vaan niin helposti menee siihen et ku mun pitää nyt mennä sinne ja tonne ja tehä sitä ja tätä et en mä voi nyt lähtee sinne lenkille. Vitsit ku oliski se koira nii olis pakko mennä.

Kuljin kaupas tänään et tuossakin olis tuota hyvää ja tuota hyvää mut en ota en ota. Ja en ottanu. Vähä mä olen ylpee. Pojalle ukolle ostin suklaamunat mut ittelleni en ostanu emoticon
 
Mä oon saanut skarpattua sen verran, et oon käynyt tällä viikolla joka päivä vaunuttelemassa (no joo, eilen käytiin kauppakeskuksessa shoppailemassa, voikohan tota ihan kunnolla laskea vaunutteluksi  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif[/img] )

Karkkilakkoa/herkuttelupäivää en oo viel saanut aloitettua. Viikon verran meni ihan hyvin ilman nannaa, mut sit miehellä alkoi talviloma, ja se meni siinä sitten. Ei sen puoleen, karkkia tulee syötyä ehkä parisataa grammaa viikossa, mut olis kiva päästä niistäkin eroon. Mies ei vaan helpota asiaa, kun hänen mielestään on parempi syödä vähän karkkia päivässä kuin pitää yks kunnon herkuttelupäivä. Helppoa hänen on sanoa, kun ei oo päivät pitkät karkkien ja herkkujen ääressä kotona  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/d050.gif[/img]

Se omissa ruokailutavoissa on hyvää, että syön tummaa leipää aamulla, päivällä ja illalla, samoin lämmin ateria tulee syötyä puolen päivän aikoihin. Tosin me ei syödä päivällistä, kun mies kuulemma lihoo jos syö kaks ateriaa päivässä. Saa herra kyl totutella kevyemmän aterian syömiseen töissä, kun tyttö alkaa syödä meidän kanssa samaa ruokaa. Sitten kun on pakko tehdä päivällinenkin :-D

En oo tänään syönyt vielä yhtään karkkia, jos se tästä taas lähtis rullaamaan..
 
Madien ensimmäinen kirjoitus voisi olla sanasta sanaan mun kirjoittama! emoticon
Mulla on nyt pari kiloa "miinuksella", eli ei oikeastaan tarvetta pudottaa painoa, vaan olisin tyytyväinen jos tässä pysyisi. MUTTA ei kyllä tule pysymään, jos en saa itseäni liikkeelle ja napostelua kuriin.

Meilläkin on nyt reilu viikko syöty aamupuuroa koko perheen voimin ja muutenkin yritetty sovittaa ateriarytmiä pikkuneidin rytmiin, on sitten jotain järkeä näissä aikuistenkin syömisissä... Nyt kun mies on kotona kaikki päivät, saikulla vielä ainakin 5 viikkoa, niin tulee syötyä lounas ja päivällinen ja kun ei sekään nyt kauheasti liiku, niin ei mitään hirmu raskasta ruokaa.

Eemi: fikuahan olisi pitää ateriavälit 2-4 tunnissa, eli aamupuurolla ei kauhean pitkälle tarvitseksaan pärjätä. Itse lisään puuroon aina 100g raejuustoa, proteiini pitää nälän pidempään :) Mutta ei tuo leipä+hedelmäkään mikään huono yhtälö ole.

Karkkia söin viimeksi eilen, sen kokonaan poisjättäminen on ylivoimaista, joten yritän vaan vähentää... pari karkkipäivää viikossa on pakko sallia, koska jos kiellän kokonaan itseltäni karkin syömisen, niin homma riistäytyy käsistä ja muutaman päivän lakkoilun jälkeen vedän sitten kilon kerralla... emoticon

Liikuntaa pitäis alkaa lisäämään, mutta kun tuntuu, että olen jo nyt pois kotoa aika paljon omien harrastusten takia, niin saa vielä riittää ratsastus 4 kertaa viikossa ja iltatallin tekeminen 5 iltaa viikossa, kyllä noissakin hyvin liikuntaa saa.
 
Ihana kuulla, että mä en ole ainoa joka voi mässyttää puoli kiloa karkkia päivän aikana. Ja vaikka joka päivä. Mun tavoite olis tiputtaa 2-3 kiloa. Sen verran olis jäljellä siitä mikä paino oli ennen raskautta. Enemmän tosin motivoi toi vatsamakkaran pois saaminen ennen kesää, että viittis pitää edes vähän tiukempia paitoja. Ja kaikki vanhat farkut kiristää pikkasen reisien kohdalta. Aargh. Onko tehokkaita vinkkejä miten reidet sais kiinteämmiks ja vatsamakkaran pois?

Mun paras motivoijani on askelmittari. Sitten kun tulee se inspiraatio niin askelia kyllä tulee. Mut nyt on pieni stressi ku pitäis käydä vaunulenkillä, sit pitäis olla kuitenki raksalla tekemäs hommia ja kämpälläki pitäis välillä siivota et siellä viihtyis. Aina on vähä huono omatunto ku joku jää väkisinki tekemättä..

Mä päätin jo joulun aikana et oon tammikuun OSTAMATTA karkkia ja muita herkkuja. Kylässä saa syödä ja jos joku antaa. Se toimi mulla tosi hyvin kun asennoiduin siihen. No sit helmikuun eka päivä hain semmosen puolen kilon karkkisäkin ja mä jäin koukkuun heti ekasta karkista. Ja himoitsin karkkia pahemmin kuin koskaan ennen.. Joka kerta ku käyn kaupassa niin tulee ostettua jotain pientä ja sit viikonloppuna vähä suurempaa. Ja jos on ollut vähän huonompi päivä niin pitää palkita itsensä.. Syitä kyllä keksisin..

Mä lupaan täällä nyt, että oon pääsiäiseen asti ostamatta yhtäkään karkkia! Sillä lähdetään yrittämään parempaa kesäkroppaa! Ja kylässä saa syödä jos tarjotaan. Täyskieltäytymiseen musta ei taida olla..
 
Jep mä taidan sittenkin tyytyä tuohon et alotetaan maanantaina. Mut sit on pakko. Loppu viikko kunnon psyykkausta ja pitää seistä peilin edessä liian pienet vaatteet päällä....

emoticon

Ihanaa et toisetki on samanlaisia ahmatteja ja herkkuperseitä ku määäkin.

Mut onnea niille, jotka jo ovat hyvään alkuun päässeet. Pakko tsepata ja psyykata nyt itteensä.

Hmm. ruokapäiväkirja. Ikinä en ole kokeillu mut sanovat aika toimivaksi. Tulee totuus esiin selkeesti.
 
Heips kaikille,

Lähden ilolla mukaan lihat liikkeelle kampanjaan. Paino on junnannut samoissa lukemissa viikkotolkulla... kilot lähtivät karisemaan mukavasti ennen vuodenvaihdetta mutta sitten tapahtui repsahdus ja paino kääntyi nousuun. Nyt sitten olenkin kärvistellyt viimeisen 5kg kanssa jo useamman viikon. Olen myös täyttänyt tuota kiloklubin sivua säännöllisen epäsäännöllisesti, kärryttelen päivittäin (pidemmän lenkin tosin 2-3krt/vko). Karkki ei oo mulle ongelma mutta ruoka on vain niiiiin hyvää - annoskoot eivät ole kohdallaa.... ja nyt kotona ollessa tulee leivottua varsin usein (vieraat mikä ihana tekosyy)...

Ylimääräinen painokaan ei mua niin älyttömästi häiritse mutta tää pömppävatsa häiritsee - miten ihmeessä siitä pääsee eroon - kai se joskus palautuu? Vai palautuuko?

 
/ M, tervetuloa joukkoon! emoticon 

Emilia, meilläkin poikaa tietty kiinnostaa kaikki rapiseva ja  ne sipsit kun ne suussa rapisee. Saas nähdä kuin kauan pystytään estämään kyseiset herkut pojalta. Hevillä ei kyllä anneta  mut on kai se sit pakko kun se itse niitä vaatii.. Mut sitä ennen täytyis saada nää herkut pois pojan silmistä jotta ne unohtuis kokonaan ennen sitä ikää kun hän rupee niitä vaatimaan. Yritys on kyllä ollut hyvä mutta ei ole onnistunut, voin myöntää! 
Jospa saisis kroppasi sellaseen kuntoon kun haluat! 

Sartza, munkin heikkous on just toi iltasyöminen.. Eilenkin illalla  (hävettää myöntää) miehen työkaveri toi meille kebab-ranskalaiset yhdeksän aikaan illalla jotka pisteltiin sitten naamariin! On kyllä ihme etten ole tämän isompi ihminen! 

Tuo on myös niin totta mitä paukke sanoi et jos itse ei osta nii mies varmasti tuo kotiin jotain herkkuja! Argh! Ja eihän niistä voi  kieltäytyä. 

Tuntuu kyllä että mulla  on kaikkien teidän ongelmat. emoticon 

Eemi siis syön mä heti kolmen jälkeen kunnon lämpimän ruoan ku mies  tulee kotiin töistä ja  siitä iltaan  niin jatkuvasti jotain mut ennen tuota  kolmee en syö paljon mitään. Ja sitä rupesin tässä itsekin miettimään et miten mä todella jaksan. Pistän sen  nyt lapsen tulon-piikkiin. Nimittäin ennen raskaaksi  tuloa/synnytystä söin todella  hyvin ja terveellisesti ja monipuolisesti, töissä oli aina eväät mukana ja hirveä nälkä oli jo 11  vaikka aamulla syönyt. Nyt on vaan tottunut siihen ettei tule syötyä mitään, ei muka ole  aikaa..  Kaikelle muulle on aikaa muttei syömiselle, ompas tässäkin hyvä  selitys. Ja mä en oo koskaan ollu aamupalaihminen, äitikin sanoi etten ole lapsenakaan syöny koskaan aamupalaa.. Se  ei vaan oo  mun juttu. Mut tätä mun täytyy rueta muuttamaan, syön aamupäivällä jotain ja sit iltapäivällä ja sitten kun mies tulee kotiin. Aamupalaa en vielä yritä koska tiedän ettei se mene alas. Siis mikään  muu kuin kahvi. 

Mä kans tyydyn tuohon maanantaihin jolloin alkaa terveellisemmät elämäntavat! Nyt en vaan  vielä pysty, viikonloppu tulossa ja kaikkee ;)
 
 
 
Noh yhen suklaalevyn nyt vielä vkl vetäsin nassuuni. Mut huomisesta alkaa kova kuri. Nyt se on sit pakko alkaa. Enään ei voi huijata itseään enempää.

Tuossa kun verhoja vihdoin ikkunaan laitoin ja mittanauhan kanssa leikin nii tuli samalla mitattua ympäryksiäkin. Jospa niitä nyt sitten mittais vaikka viikon - kahen välein ja kattois onko tullu tulosta. Tosin numeroita en laittanu ylös. Ulkomuistista pitäs ottaa.

Lähtöä tähän touhuun vaan vaikeuttaa edelleen tuo pirunmoinen niska kipu. Sitä kestänyt jo yhteensä 4 vk. Mulla ei ikin äole olu tällä lailla niska kipee. Siis on ollu mut ei ikinä näin paljon ja näin kauan. Tää on ihan helvettiä suoraan sanottuna. Aamusin silmistä vuotaa vesi et pääsee sängystä ylös ku nii paljo sattuu. Selkä ollu muutenki koko ajan muualtakin kipee. Samoin nyt myös oik. ranne. Tää kirjottaminenkaan ei oikein onnistu. Sedällä olen käyny laitattamas paikkoja suoraan mut ku ne menee jatkuvasti uudelleen vinksalleen. Tänään taas kävin ja nyt taas toivotaan et pysyis.

Mut liikettä, voimia ja notkeutta tuo selkä kaipaa et se alkais pysymään kondikses. Siinä kans yks motivaattori.
 
Takaisin
Top