Pistävä kipu navan seudulla??

Wish

Oman äänensä löytänyt
Kyselisin muilta, onko kokemusta kummallisesta pistävästä kivusta navan seudulla. raskausaikana? Se niinkuin tuikkaa kuin sukkapuikolla tökättäisiin nopeasti lähelle napaa ei siis kovinkaan alas/alavatsalle. Viikkoja on nyt 14+1, joten kohtu ei ole vielä lähelläkään navan korkeutta, eli tuntuis ettei olis kohdunkasvukipujakaan?? Kipu ei ole tauotonta eikä kovaa eikä muita oireita esim. vti:sta ole, mutta jos kukaan osaisi selventää tai vaikka heittää vinkkiä niin kiitos ja kumarrus [:)]
 
Mulla tuntuu välillä, tosin navan vieressä sellanen inhottava vihlasu. Ei kestä yleensä kauaa se vihlasu, menee aina jonkin ajan päästä ohi. Mulla menossa rv 15+3, mut en silti tiä, et mitä se niinku on [8|]. 
 
Voipi olla kudosten venymistä ja kohdun kasvusta johtuvaa kipuilua. Mulla oli noilla viikoilla samanlaista, mutta samoilla viikoilla alkoi jo supistelemaankin reippaasti. Pisti aina samaan kohtaan navan viereen, mutta hävisi raskauden edetessä. Tuo sukkapuikolta tuntuva pistävä kipu on sittemmin siirtynyt kohdun suulle eli kuulema raskauden viimeisellä kolmanneksella on aivan normaalia. Kipu tarkoittaa että kohdunsuulla tapahtuu muutoksia, kuten kohdunkanava lyhenee ja pehmenee synnytyksen lähestyessä.

Kysykää kuitenkin kivusta neuvolassa.
 
Mulla myös oli noihin aikoihin kovaakin vihlovaa kipua mahassa. Kasvukipuja kuulemma olivat kun kohtu kasvaa voimakkaimmin kuulemma tuossa 15 viikon paikkeilla.. Mutta kertokaapa neuvolassa niin he ammattilaisina varmasti selittävät..
 
Tuossa navan vieressä menee kuulemma joku hermo, joka tietty ottaa itteensä aika herkästi, kun masu kasvaa ja nahka venyy. Saattaapi ton vuoks tuntua vielä muuta masun aluetta ikävämmältä.
 
Oh hoh, mulla oli tuommosia "joku vetää mua navasta sisäänpäin" -kipuja ennen kuin testi näytti plussaa - epäilin kiinnittymiskivuiksi. siis joskus viikolla 3+?
 
Minulla on ollu läpi raskauden navanseudulla kipuja, mutta ne on pitempiaikaisia eikä sellaisia "tuikkauksia" kuten sukkapuikkokivut. Pari kertaa kivut ovat olleet pahojakin ja niistä oltiin lääkärissä, mutta kätilö oli sitä mieltä että kyseessä on kohdun venymiskivut tai vastaavat.

Yleisin on sellainen mustelmantuntuinen kipu yhdessä kohtaa tuossa navan vieressä. Mustelmaa ei siis ole, enkä ole mahaa kolhinu mihinkään, mutta kipu pysyy. Pahimmillaan kipu menee kyljestä kylkeen napapiirin läpi ja tuntuu siis tuossa korkeimmalla kohdalla. Tämä kipu pistää sitten ähkimään ja etsimään epätoivoisesti asentoa jossa helpottaisi. Supistuksia ei kipuun liity.

Mielenkiintoinen tuo, että navan vieressä menisi jokin isompi hermo, ehkä se tosissaan on se joka ottaa itseensä kun maha kasvaa ja vave melskaa.
 
Mulla oli ihan samanlaisia kipuja tossa rv 25 nyt on rv 27 välillä tuntu että se vauva yrittää tulla navan vierestä ulos, mut ei mul kestäny ku joku viikon vaa ne kivut ja sit oliki lääkärin tarkastus ni siellä kysyin ni lääkäri sano et se on mitä luultavammin siitä ku kohtu kasvaa...
 
Takaisin
Top