Pillereiden jälkeen

Stytti56

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka!

Kuinkas nopeasti täällä on väki minipillereiden jälkeen saanut plussaa testiin? :)

Mulla siis oli minipillerit, desogestrel sandoz ja oli noin 1,5v käytössä, jonka aikana menkat hävisikin kokonaan.
Lopetin pillerit 10 päivää sitten ja menkoista ei vielä tietoakaan, eikä ehkä vielä mikään ihme. Malttamattomana täällä vain odottelen, että menkat alkaisivat niin sais vähän tietoa kierrosta taas tai onko jollain kokemuksia, ettei vaikka menkat ois edes ehtinyt alkaa kun jo plussannutkin :) jännittäviä aikoja.
Eniten nyt vaan toivois, että tapahtuis edes jotain.
 
Mulla vastaava valmiste kapselina vain, mutta ensimmäiset kaksi kiertoa lopetuksen jälkeen olivat liki 40 päivää ja kuukautiset runsaat. Sittemmin tasoittuivat 28 päivään ja jatkuivat tavallisina.

Minipilleritkin minulla on joskus ollut ja tuolloin kuukautiset alkoivat vasta olisiko ollut terolut kuurilla. Eli 4kk ei menkkoja kuulunut joten hain yksityiseltä terolutit niiden käynnistymiseen. Sitten alkoi kierto joten kuten pyöriä kunnes menkat loppuivat kahdeksi kuukaudeksi ja plussasin. 😍
 
Voi ei! 🙄 tai siis ihanaa, että oot plussannut ja saanut ton kuurin. 🥰 Toivottavasti ei mee niin, että täytyy joku kuuri hakea🤯
Eikö sitten julkisella hoideta noita? Voiko olla siis, että täytyy noin kauan odotella, kunnes se käynnistetään se kierto tolla kuurilla?
Tuntuu pitkältä ajalta vaan odotella kuukautisia..
 
Piti ihan tarkistaa Clue-sovelluksesta, miten itselläni meni pari vuotta sitten. Minulla oli myös desogestrol käytössä. Lopettamisen jälkeen ekat menkat tulivat noin kahdessa viikossa, ja viidennessä kierrossa tulin raskaaksi. Menkat olivat näköjään heti melko säännölliset ja suht niukat.
 
@Puar kiitos myös kokemuksesta! Helpottaa kuulla, että alkanut edes jollain noinkin nopeasti. Mulla nyt tosiaan se 10 päivää, eikä oo alkanut.. mietin missähän vaiheessa sit yhteyttä lääkäriin, jos ei ala..
 
Voi ei! 🙄 tai siis ihanaa, että oot plussannut ja saanut ton kuurin. 🥰 Toivottavasti ei mee niin, että täytyy joku kuuri hakea🤯
Eikö sitten julkisella hoideta noita? Voiko olla siis, että täytyy noin kauan odotella, kunnes se käynnistetään se kierto tolla kuurilla?
Tuntuu pitkältä ajalta vaan odotella kuukautisia..
Jos sulla on työterveyshoitaja, niin hänen kauttaan voi yrittää saada myös lääkärin kirjoittamaan kuurin.
 
Miulla tuli plussa pillereiden aikana 🙈
Ilmeisesti hormonimäärä ei riittänyt pitämään ovulaatiota poissa. Nuo on tosi yksilöllisiä, että miten vaikuttavat. Itsellä eivät tosiaan minipillerit tahdo riittää (on väläytetty lääkärin toimesta mahdollisuutta, että pitäisi syödä 2x annosta ehkäisyyn, jos tulevaisuudessa vielä hormonaalisen ehkäisyn haluan..), mutta toisilla jää menkatkin pois kokonaan. On myös hyvin yksilöllistä miten elimistö palautuu hormonien käytön jälkeen.
 
Mulla edellisessä yrityksessä taisi olla aika normaali kierto, lopetin minipillerit 3 pv ennen liuskan loppua. Eka plussa odotutti itseään 6kk,mutta kierto oli säännöllinen. Tää eka meni kesken ja seuraavaan plussaan meni taas 6kk, tää toka plussa täyttää ens viikolla 2 vuotta ja on hyvin uhmakas 😂. Ikää oli tuolloin 36-37 vuotta. Nyt minien lopettamisesta meni 27pv ja toinenkin kierto lähti normaalisti käyntiin. Lääkäri myös totesi ovulaation tapahtuvan. Nyt oon täyttämässä 40. Mulla jää aina menkat pois minipillereillä. Eri kauppanimike kuin sulla, mutta desogestreeli.
 
Miulla tuli plussa pillereiden aikana 🙈
Ilmeisesti hormonimäärä ei riittänyt pitämään ovulaatiota poissa. Nuo on tosi yksilöllisiä, että miten vaikuttavat. Itsellä eivät tosiaan minipillerit tahdo riittää (on väläytetty lääkärin toimesta mahdollisuutta, että pitäisi syödä 2x annosta ehkäisyyn, jos tulevaisuudessa vielä hormonaalisen ehkäisyn haluan..), mutta toisilla jää menkatkin pois kokonaan. On myös hyvin yksilöllistä miten elimistö palautuu hormonien käytön jälkeen.
No johan 😂 toivottavasti mulla plussais sit kans pian, onneks kuitenkin mulla pillerit näytti riittävän kuutenkin ehkäisyyn🤣
Toivotaan, että tärppäis pian eikä tarttis ikuisuutta odotella kuukautisia alkavaksi..
 
Mulla edellisessä yrityksessä taisi olla aika normaali kierto, lopetin minipillerit 3 pv ennen liuskan loppua. Eka plussa odotutti itseään 6kk,mutta kierto oli säännöllinen. Tää eka meni kesken ja seuraavaan plussaan meni taas 6kk, tää toka plussa täyttää ens viikolla 2 vuotta ja on hyvin uhmakas 😂. Ikää oli tuolloin 36-37 vuotta. Nyt minien lopettamisesta meni 27pv ja toinenkin kierto lähti normaalisti käyntiin. Lääkäri myös totesi ovulaation tapahtuvan. Nyt oon täyttämässä 40. Mulla jää aina menkat pois minipillereillä. Eri kauppanimike kuin sulla, mutta desogestreeli.
Osanotot keskenmenosta! ❤️
Onneks sulla nyt siellä just tommonen uhmakas plussa😂
Toivotaan, että itelläkin lähtis kierto käyntiin pian normaalisti.. vielä ei tietoakaan menkoista..
 
@Puar kiitos myös kokemuksesta! Helpottaa kuulla, että alkanut edes jollain noinkin nopeasti. Mulla nyt tosiaan se 10 päivää, eikä oo alkanut.. mietin missähän vaiheessa sit yhteyttä lääkäriin, jos ei ala..
Mulla oli yhdistelmät 7 v käytössä ja sit kun lopetin, niin meni 8 vkoa että ekat menkat tuli. Joten kaipa se on yksilöllistä kuinka nopeasti kroppa tasaantuu🤔
 
Yksilöllistä sanoisin minäkin. Mulla alkoi muistaakseni ihan normaalisti minipillerien lopetuksen jälkeen. Ja kierto palasi siihen mitä se oli aina ollut samantien, vaikka pillerien aikana ei ollut juuri ollenkaan menkkoja, ja ehdin syödä niitä kuitenkin varmaan jotain 15v 🤔 toivotaan, että sulla alkaa kans nopeasti. Käsittääkseni minipillerien jälkeen helpommin palautuu, koska nehän on muutenkin tarkkoja siitä että pitää ottaa säännöllisesti verrattuna yhdistelmiin. Tsemppiä vauvahaaveisiin! ☺️
 
Yksilöllistä sanoisin minäkin. Mulla alkoi muistaakseni ihan normaalisti minipillerien lopetuksen jälkeen. Ja kierto palasi siihen mitä se oli aina ollut samantien, vaikka pillerien aikana ei ollut juuri ollenkaan menkkoja, ja ehdin syödä niitä kuitenkin varmaan jotain 15v 🤔 toivotaan, että sulla alkaa kans nopeasti. Käsittääkseni minipillerien jälkeen helpommin palautuu, koska nehän on muutenkin tarkkoja siitä että pitää ottaa säännöllisesti verrattuna yhdistelmiin. Tsemppiä vauvahaaveisiin!

Yksilöllistä sanoisin minäkin. Mulla alkoi muistaakseni ihan normaalisti minipillerien lopetuksen jälkeen. Ja kierto palasi siihen mitä se oli aina ollut samantien, vaikka pillerien aikana ei ollut juuri ollenkaan menkkoja, ja ehdin syödä niitä kuitenkin varmaan jotain 15v 🤔 toivotaan, että sulla alkaa kans nopeasti. Käsittääkseni minipillerien jälkeen helpommin palautuu, koska nehän on muutenkin tarkkoja siitä että pitää ottaa säännöllisesti verrattuna yhdistelmiin. Tsemppiä vauvahaaveisiin! ☺️
Kiitos!!❤️
Toivotaan tosiaan, että kävis hyvin ja menkat palais pian ja pääsis kunnolla seurailemaan kiertoa! :)
 
Mulla on ollut ennen lapsia kierto tyyliin 40 päivää tai välillä jopa kuukausia pois menkat. ennen esikoista pillerit käytössä melkein 10 vuotta, ja kun ne lopetin, kierto taas pitkä eikä raskautta alkanut kuulumaan. sain avuksi terolutit jotka vähän tasasi kiertoa muttei silti raskautta kuulunut. vasta kun sain clomifenit, niin esikoinen (-15) sai alkunsa heti ekasta kierrosta. tämä kuopus sen sijaan sai alkunsa heti pillereiden pois jätön jälkeen. 🥰 kuopuksella (-22)eri isä kuin esikoisella. en tiedä oliko sillä merkitystä 😅
 
Voi ei! 🙄 tai siis ihanaa, että oot plussannut ja saanut ton kuurin. 🥰 Toivottavasti ei mee niin, että täytyy joku kuuri hakea🤯
Eikö sitten julkisella hoideta noita? Voiko olla siis, että täytyy noin kauan odotella, kunnes se käynnistetään se kierto tolla kuurilla?
Tuntuu pitkältä ajalta vaan odotella kuukautisia..
Yksityiseltä tai just terveyskeskuksesta. En oo neuvolasta ihan sata varma hoitavatko sielläkin. @Aaltokukka vinkkasi hyvin tosta työterveyden mahdollisuudesta. ❤️

Yksityisen hinnat vaihtelee kovasti. Oon tommoisen pienen asian kanssa selvinnyt muistaakseni alle satasella, mutta jotkut pyytää kyllä hurjia summia. Varsinkin pk seudulla. Kannataa tsekata lääkäreiden hintoja jos tilanne menee siihen, että joutuu nämä aloittaa.

Tää on hyvin yksilöllistä. Joillain kierto alkaa rullaan parissa kuukaudessa ja joillain ei käynnisti ilman apuja.
 
Takaisin
Top