Pelot

Tänne aattelin nyt tulla höpisemään, omista tuntemuksista ja peloista. Tässä pientä tietoa. Ensinmäinen keskenmeno 12/11. Sitten raskauduin 3/12 ja missään vaiheessa en pystynyt nauttimaan raskaudesta, kun pelkäsin että jotain tapahtuisi. Terve poika kumminkin syntyi 12/12. Nyt jälleen raskaana, pelkoja on kun odotin kaksosia joista toinen ei jaksanut kehittyä. Nyt viikkoja 13+5 ja pelottaa että toisellekkin käy jotain, vaikka kävinkin viime perjantaina ultrassa ja kaikki oli hyvin. Toivon että edes jossain vaiheessa voisin nauttia enkä vain koko ajan pelätä. Tulipas kirjotettua :D
 
Missä vaiheessa tiedän toinen lopetti kehityksen? Meille odotetaan kaksosia ja mietityttää että millon ollaan selvillä vesillä että voi olettaa molempien selviävän. Tänään 15+6 ja lääkäri ainakin uskoi löytäneensä kaksi eri sykettä.
 
Meilläkin kuunneltiin nt-ultrassa syke (oli 155). Luulen, että riippuu laitteista kuunnellaanko. Neuvolassa syke oli 145-150.
 
Mua stressaa, kun ei ole edelleenkään oikein vielä sellainen olo, että olisi raskaana (14+5) ja erehdyin lueskelemaan juttuja myöhäisistä keskenmenoista, joissa oireet ovat saattaneet jatkua tai kaikki eivät mitenkään ole huomanneet, että mitään ihmeellistä on ollut ja yhtäkkiä sydänääniä ei vaan kuulu.

Pystyn järjellä ajattelemaan, että itse en voi asiaan vaikuttaa ja että vielä keskiviikkona sydänäänet kuuluivat hyvin ja vahvoina, mutta sitten seuraavassa hetkessä mietin taas, että kun mitään ei näy ulospäin, eikä vatsa ole mitenkään erityisen "pullea", eikä muutenkaan oikein mikään tunnu, niin onkohan kaikki ok.

Onko teillä muilla tällaisia tuntemuksia vai sekoilenko yksinäni? :rolleyes:
 
Mua stressaa, kun ei ole edelleenkään oikein vielä sellainen olo, että olisi raskaana (14+5) ja erehdyin lueskelemaan juttuja myöhäisistä keskenmenoista, joissa oireet ovat saattaneet jatkua tai kaikki eivät mitenkään ole huomanneet, että mitään ihmeellistä on ollut ja yhtäkkiä sydänääniä ei vaan kuulu.

Pystyn järjellä ajattelemaan, että itse en voi asiaan vaikuttaa ja että vielä keskiviikkona sydänäänet kuuluivat hyvin ja vahvoina, mutta sitten seuraavassa hetkessä mietin taas, että kun mitään ei näy ulospäin, eikä vatsa ole mitenkään erityisen "pullea", eikä muutenkaan oikein mikään tunnu, niin onkohan kaikki ok.

Onko teillä muilla tällaisia tuntemuksia vai sekoilenko yksinäni? :rolleyes:

Odette mä niin tiedän ton pelon. Alusta asti on koko ajan ollu kauhean epävarma olo raskaudesta ja sen jatkumisesta. Yksi keskeytynyt keskenmeno aiemmin takana. 2 vkoa sitten oli neuvola ja löydettiin sydänäänet. Vielä pitäis 3vkoa odottaa rakenneultraan ja pelottaa ihan kamalasti tuo keskeytynyt keskenmeno, kun ei ole oikein mitään vaivoja eikä liikkeetkään vielä tunnu. Nyt siis meneillään rv18+0..
 
Täällä pelottaa kun jo vähän kovettunu vatsa muuttuikin samanlaiseksi löllöksi kuin ennen raskautta. Vaihteleeko muilla vatsan kovuus ja muoto? Huomenna neuvolalääkäri, toivottavasti vilkaisee vauvaa.
 
Täällä pelottaa kun jo vähän kovettunu vatsa muuttuikin samanlaiseksi löllöksi kuin ennen raskautta. Vaihteleeko muilla vatsan kovuus ja muoto? Huomenna neuvolalääkäri, toivottavasti vilkaisee vauvaa.
itse mietin just äsken ihan samaa! Maha ollut jo pidemmän aikaa pinkeä vauvamasu, vaan ei todellakaan enää äsken tai itse asiassa tänään koko päivänä. En hetken miettimisen jälkeen jaksanut olla huolissani, kun aikaisemmissa raskauksissa ollut sama joskus rv 12-20 tienoilla.
 
Musta mulla vaihtelee kans vähän päivittäin. Et yhtenä päivänä tuntuu siltä, että kääk, täähän on taas ihan "normaali" ja sitten toisena päivänä (erityisesti illalla) voi tuntua taas ei-normaalilta.
 
Äh, tää on kyllä rasittavaa, kun mitään ei näy, eikä missään tunnu. :sad001 Mietin jo, et olisko tänään pitänyt käydä avoimessa neuvolassa ihan toisella asuinalueella kuuntelemassa sydänäänet, kun taas alkaa epäilyttää, että onkohan kaikki ok ja kasvaakohan sikiö edelleen. Tänään siis 15+3. Maanantaina menen omaan neuvolaan, koska en kestä tätä epätietoisuutta. Seuraava neuvola on vasta tän kuun lopussa, että muuten pitäis neljä viikkoa kärvistellä.
 
Takaisin
Top