Pakastealkion siirto (PAS)

Olen tässä kahlannut näitä keskusteluja läpi piinapäivillä ja yrittänyt saada vertaistukea muiden tarinoista. Oma mieli on kuitenkin nyt synkkä, koska kyllähän odotukset oli korkeat, että meillä onnistuisi heti ensimmäinen siirto. Mutta toisaalta kun eipä se ole onnistunut luomuna, ei ovulaation induktiolla, ei inssillä… niin miksipä tämä olisi sen erilaisempi. Millaisia tarinoita/taustoja täällä muilta siis löytyy? Mones PAS tuotti tulosta ja oliko siinä jotain erilaista? Kaipaisin niin kovin toivonkipinää takaisin, että se on mahdollista joskus saada kaksi viivaa testiin…🥹 me vietimme eilen kolmatta hääpäivää (minä itkien negatiivista testitulosta ja mies minua lohduttaen) ja mietin vain, että, jos kaikki olisi mennyt niin kuin piti niin lattialla leikkisi 2v taapero. Harmittaa myös nyt se, että ehdimme tehdä ehkä hyvällä tuurilla kaksi siirtoa ja tämän jälkeen julkinen on kesätauolla ja yksikkö muuttaa, joten kuulemma pakastealkionsiirrot jatkuvat vasta syyskuussa. Tämä ainainen odottelu on niin raastavaa. Ja tuottaako se ikinä tulosta😭
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta meillä kävi esikoisesta niin, että punktio oli toukokuussa 2016. Tuoresiirrosta silloin nega. Pakkaseen saatiin vain 2 kolmepäiväistä. Kesä- ja joulutaukojen sekä huonosti osuvien ovulaatioiden ym. takia eka pas oli vasta tammikuussa 2017, jolloin yritystä oli kaikenkaikkiaan takana vähän vajaa 4 vuotta eikä ikinä kahta viivaa testissä. Passiin mennessä kävi ilmi, että eka sulamaan otettu oli kupsahtanut ja siirtopäivän aamuna oli tämä viimeinen otettu pakkasesta eikä ollut siis ehditty seuraamaan, joten ns. sokkona siirrettiin. Tästä plussa ja vauva syntyi lokakuussa -17. Kuopusta lähdettiin yrittämään alkukeväästä -20 suoraan icsiin, mutta suunnittelukäynnin jälkeen korona sulki hoidot. Hoitojen auettua emme uskaltaneet heti lähteä leikkiin kun rokotteita ei vielä ollut ja kaikki oli jotenkin hirveän epävarmaa. Lopulta lokakuussa 2021 tehtiin icsi ja sain lievän hyperin, minkä seurauksena molemmat saadut alkiot pakastettiin, kun tuoresiirtoa ei voitu tehdä. Taas tuli toipumista, joulutaukoa, koronaa, huonosti osuvia ovulaatioita ja pas päästiin tekemään vasta toukokuussa 22. Tästä elämäni toinen plussa testiin ja vauva syntyi tammikuussa -23.

Eli aika hitokseen on ns. mennyt kiertoja ohi, mutta silti nyt tuntuu, että kaikki on mennyt juuri oikein. Esikoisen odottelu oli mulle raastavaa, mutta jälkikäteen ajateltuna se aika on tehnyt parisuhteelle tosi hyvää. Lasten välinen ikäero oli alkuperäisissä suunnitelmissa pienempi, mutta nyt se 5 vuotta tuntuu tosi hyvältä. Tietty ymmärrän, että on helppoa ajatella näin, kun ne lapset on jo saanut ja onnellinen lopputulos on varmistunut. Hoidoissa kaikkein piinaavinta on juuri se epävarmuus ja epätoivo, että entä jos se ei koskaan kuitenkaan onnistu. Ja ainahan niitäkin on, joilla syli jää tyhjäksi 😭 Lapsettomuushoidot on ehdottomasti sitkeyslaji. Matka on maratoni, eikä pikavoittoja juuri jaella.

Toivon kaikille myrskyn silmässä rimpuileville paljon voimia jaksaa taistella eteenpäin 💚
 
Olen tässä kahlannut näitä keskusteluja läpi piinapäivillä ja yrittänyt saada vertaistukea muiden tarinoista. Oma mieli on kuitenkin nyt synkkä, koska kyllähän odotukset oli korkeat, että meillä onnistuisi heti ensimmäinen siirto. Mutta toisaalta kun eipä se ole onnistunut luomuna, ei ovulaation induktiolla, ei inssillä… niin miksipä tämä olisi sen erilaisempi. Millaisia tarinoita/taustoja täällä muilta siis löytyy? Mones PAS tuotti tulosta ja oliko siinä jotain erilaista? Kaipaisin niin kovin toivonkipinää takaisin, että se on mahdollista joskus saada kaksi viivaa testiin…🥹 me vietimme eilen kolmatta hääpäivää (minä itkien negatiivista testitulosta ja mies minua lohduttaen) ja mietin vain, että, jos kaikki olisi mennyt niin kuin piti niin lattialla leikkisi 2v taapero. Harmittaa myös nyt se, että ehdimme tehdä ehkä hyvällä tuurilla kaksi siirtoa ja tämän jälkeen julkinen on kesätauolla ja yksikkö muuttaa, joten kuulemma pakastealkionsiirrot jatkuvat vasta syyskuussa. Tämä ainainen odottelu on niin raastavaa. Ja tuottaako se ikinä tulosta😭
IVF ja PAS voivat onnistua, vaikka luomusti ei onnistuisikaan. Itse olen elävä esimerkki tästä. Minulla on takana selittämätöntä sekundaarista hedelmällisyysongelmaa ja luomuyritystä n. 10 vuotta muutamassa erässä. Nyt on jo ikää sen verran, että luomuraskaus olisi tällä taustalla ihme. Kuitenkin IVF 38-vuotiaana onnistui hyvin ja ensimmäinen PAS johti lapsen syntymään. Nyt on takana kaksi siirtoa, joista ensimmäinen oli puhdas nega ja toinen kemiallinen. Kaikissa siirroissa kaava on ollut käytännössä sama. Niin kova pettymys kuin kemiallinen olikin, oli se enemmän kuin mihin olen luomuna pystynyt 10 vuoden aikana.

Teillä on hyvä määrä alkiota pakkasessa. Ikävä tosiasia on se, että yksittäisessä siirrossa onnistumisen todennäköisyys on pienempi kuin epäonnistumisen. Kun siirtoja tehdään useampia, suuri osa yrittäjistä saa kuitenkin lapsen. Jos siirrot eivät tuota tulosta, on varmasti mahdollista selvittää syitä perusteellisemmin. On raastavaa odottaa ja elää epävarmuudessa. Toivoa onnistumisesta kuitenkin on ja siitä kannattaa pitää kiinni. Voimia sinulle ja puolisollesi ❤️
 
Kiitos kaikille vertaistuesta ja tarinoistanne❤️ niistä oli suuri apu surun keskellä. Raskaita on olleet teilläkin matkat ja ihana kuulla, että moni on saanut hoidoilla lapsen, ehkä mekin joskus…🤞🏼

Täällä nyt kp 31, dpo 14 ja pp 10. (Rakastan näitä lyhenteitä😂) virallinen testipäivä siis ja negatiivinen. Olin hoitopaikkaan ilmoittamassa, mutta lomakkeessa kysyttiin kuukautisten alkamispäivää ja eipäs ne nyt sitten vielä alkaneet vaikka se tiputtelu alkoi.. pitää siis odottaa vkln yli josko vihdoin päivä koittaisi.
 
Nyt mulla on vähän paniikkitilanne, joten pikaiset vastaukset tervetulleita.

Meillä pakkasessa 5 päiväinen alkio. Ovulaatio oli eilen aamulla ja ilmoitin sen hoitopolun kautta.

Lääkäri sanoin aiemmin samalla viikolla, että siirto olisi 5 päivän päästä ovulaatiosta, eli itse kuvittelin että se olisi maanantaina kun ovulaatio oli to aamuna.

Tänään tuli viesti, että aikasi on 14.5. eli tiistaina. Huomasin asian vasta nyt ja osasto on jo kiinni. En tiedä mistä varmistaisin, että olinko väärässä vai onko tullut ajatus katkos osastolla kun eilinen oli pyhä...

Kiitos jos vastaatte
 
Lisäyksenä että tuki lääkkeen aloitus oli kyllä laitettu ovulaatiosta 2 pvm kuluttua nii kuin kuuluukin
 
Nyt mulla on vähän paniikkitilanne, joten pikaiset vastaukset tervetulleita.

Meillä pakkasessa 5 päiväinen alkio. Ovulaatio oli eilen aamulla ja ilmoitin sen hoitopolun kautta.

Lääkäri sanoin aiemmin samalla viikolla, että siirto olisi 5 päivän päästä ovulaatiosta, eli itse kuvittelin että se olisi maanantaina kun ovulaatio oli to aamuna.

Tänään tuli viesti, että aikasi on 14.5. eli tiistaina. Huomasin asian vasta nyt ja osasto on jo kiinni. En tiedä mistä varmistaisin, että olinko väärässä vai onko tullut ajatus katkos osastolla kun eilinen oli pyhä...

Kiitos jos vastaatte
Moi!
Mulla laskettiin (blasto) ovulaatiosta siirtoon juurikin noin kun sinulla, eli siirto olisi tiistaina oman ymmärrykseni mukaisesti.
 
Nyt mulla on vähän paniikkitilanne, joten pikaiset vastaukset tervetulleita.

Meillä pakkasessa 5 päiväinen alkio. Ovulaatio oli eilen aamulla ja ilmoitin sen hoitopolun kautta.

Meillä myös laskettiin samalla tavalla. Eli kun ovulaatiotesti on plussa, niin se päivä on 0, jolloin tiistai on päivä 5 ja silloin siirto 😊 ihan oikein menisi siis.
 
@kauramuro ja @Pak81 ja @Kielo93 Iso halaus teille kaikille. ❣

Täällä näkyi kuuluisat leffaviivat eli raskaustesti on positiivinen. Mutta koska edellinen kertakin oli vain kemiallinen, niin jotenkin kovasti pelottaa, että niin tämäkin on. Edelleen olo täysin oireeton. Toki positiivisena erona se, että menkat ovat myös pysyneet poissa. (Viime kerralla ne tuli läpi cycloista huolimatta)

Joten varoivaisen toiveikkaasti edetään täällä 🌈
 
@kauramuro ja @Pak81 ja @Kielo93 Iso halaus teille kaikille. ❣

Täällä näkyi kuuluisat leffaviivat eli raskaustesti on positiivinen. Mutta koska edellinen kertakin oli vain kemiallinen, niin jotenkin kovasti pelottaa, että niin tämäkin on. Edelleen olo täysin oireeton. Toki positiivisena erona se, että menkat ovat myös pysyneet poissa. (Viime kerralla ne tuli läpi cycloista huolimatta)

Joten varoivaisen toiveikkaasti edetään täällä 🌈
😍😍 kovasti tarrasukkia matkaan❤️
 
@kauramuro ja @Pak81 ja @Kielo93 Iso halaus teille kaikille. ❣

Täällä näkyi kuuluisat leffaviivat eli raskaustesti on positiivinen. Mutta koska edellinen kertakin oli vain kemiallinen, niin jotenkin kovasti pelottaa, että niin tämäkin on. Edelleen olo täysin oireeton. Toki positiivisena erona se, että menkat ovat myös pysyneet poissa. (Viime kerralla ne tuli läpi cycloista huolimatta)

Joten varoivaisen toiveikkaasti edetään täällä 🌈
Paljon onnea plussasta! 🌈
 
Moikka tännekin ketjuun! Meillä takana ensimmäinen ivf hoito (selittämätön lapsettomuus) ja tuoresiirrosta testasin eilen negatiivisen.
Nyt seuraavasta kierrosta siis pas. Eilen lopetin cyclogestit ja nyt odottelen vuotoa alkavaksi. Valitsin hormoni avusteiseen kiertoon tehtävän siirron, jotta siihen varmasti päästään. Kp2 tulisi siis aloitella estrogeeni lääkitys.
Meillä pakkasessa 3 hyvänlaatuista blastoa.
Jään seurailemaan ketjua ja kirjoittelen etenemisestä kuulumisia 😊
Tsemppiä ja onnistumisia kaikille!
 
Moikka tännekin ketjuun! Meillä takana ensimmäinen ivf hoito (selittämätön lapsettomuus) ja tuoresiirrosta testasin eilen negatiivisen.
Nyt seuraavasta kierrosta siis pas. Eilen lopetin cyclogestit ja nyt odottelen vuotoa alkavaksi. Valitsin hormoni avusteiseen kiertoon tehtävän siirron, jotta siihen varmasti päästään. Kp2 tulisi siis aloitella estrogeeni lääkitys.
Meillä pakkasessa 3 hyvänlaatuista blastoa.
Jään seurailemaan ketjua ja kirjoittelen etenemisestä kuulumisia 😊
Tsemppiä ja onnistumisia kaikille!
Voi harmi ettei tuotesiirto teillä tarrannut! Kuulostaa hyvälle valinnalle tuo lääkkeellinen PAS, sillä sinähän sen ivf- myötä suurinpiirtein tiedät miten kehosi lääkkeisiin tulee reagoimaan. Pysäytetäänkö nyt siis oma kierto täysin ja olet vain lääkkeiden varassa? Plussatuulta tulevaan 🍀🍀
 
Tavallaan osasin odottaa että tuoresiirto ei onnistu, mutta toki pettymys on suuri. Sitä vaan toivoo aina, että vihdoin olisi oma vuoro onnistua😌 Tämän ajatuksen varmaan jakavat kaikki samassa tilanteessa olevat!

Ja kyllä, nyt siis tosiaan omasta takaa ei tarvitse ovulaatiota odotella. Meillä on lukemattomat kerrat mm. inseminaatiot jääneet tekemättä kun ovis aina vklp, joten nyt en halua ottaa riskiä, että siirtoon ei pääse mikäli ovulaatio osuu väärään kohtaan🙈 Zumenon niminen lääke nyt, se itselle aivan uusi, mutta johan tässä on kroppa täynnä hormoneita ja niiden kanssa olen kyllä varsin hyvin pärjännyt.
Kiitos tsempeistä! 🥰
 
Omalla kohdalla ensimmäiseen PAS-siirtoon valmistautuminen alkaa tänään irrotuspiikillä. Blaston siirtoa suunnitellaan siis ensi viikon torstaille. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Ultrakuulumiset oli tänään lupaavat, eli 19 mm johtofolli ja 8.7 mm limakalvo todettiin, joiden perusteella ajoitus tehtiin. Luteaalituki alkaa tällä aikataululla maanantaina.

Ensimmäinen PAS kyseessä. Aiemmin aikaan saatu vain yksi tuoresiirto, josta kemiallinen.
 
Omalla kohdalla ensimmäiseen PAS-siirtoon valmistautuminen alkaa tänään irrotuspiikillä. Blaston siirtoa suunnitellaan siis ensi viikon torstaille. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Ultrakuulumiset oli tänään lupaavat, eli 19 mm johtofolli ja 8.7 mm limakalvo todettiin, joiden perusteella ajoitus tehtiin. Luteaalituki alkaa tällä aikataululla maanantaina.

Ensimmäinen PAS kyseessä. Aiemmin aikaan saatu vain yksi tuoresiirto, josta kemiallinen.
Tsemppiä @Maatuja 🙏🏻☀️ meillä samat hommat ensi viikolla tiistaina!
 
Ensimmäinen pas tehty tiistaina. Pakkanen on tyhjä, joten tottakai toivoisi ihmettä. Ikävä kyllä mitään oireita ei ole ollut (tai jos onkin niin voi laittaa keltarauhashormonin piikkiin). Onko kukaan ollut täysin oireeton ilman mitään, vatsan nipistelyjä, ja silti saanut positiivisen tuloksen? Voi kun jaksaisi toivoa, tuli mitä tuli.
 
Ensimmäinen pas tehty tiistaina. Pakkanen on tyhjä, joten tottakai toivoisi ihmettä. Ikävä kyllä mitään oireita ei ole ollut (tai jos onkin niin voi laittaa keltarauhashormonin piikkiin). Onko kukaan ollut täysin oireeton ilman mitään, vatsan nipistelyjä, ja silti saanut positiivisen tuloksen? Voi kun jaksaisi toivoa, tuli mitä tuli.
Olen tehnyt seitsemän siirtoa. Synnytykseen johtanut siirto oli täysin oireeton, kun taas muiden siirtojen jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän oireita.
 
Takaisin
Top