Painonpudotusryhmä

Paino lähtenyt heti laskuun, kun vähän siistinyt ruokavaliota (kalorit pyrin pitämään nyt n.2000kcal, neljä ateriaa päivässä ja iltapala jäänyt syömättä). 💪 Nesteethän ne varmasti lähteneet liikkeelle, mutta olo tuntuu jo vähän kevyemmältä. Sänkyyn oon pyrkinyt meneen joka ilta ysiin mennessä niin unikin tullut jo ennen kymppiä. Liikuntaa ei kyllä ole jaksanut työpäivien jälkeen, aurinkoenergiaa kyllä tarvis ja pian niin jaksais sitäkin paremmin! ☀️
 
Mulla on nyt tän viikon paino jotenkin jumittanut, vaikka oon syönyt ihan fiksusti ja vajetta tullut. Liekö johtuvaa stressistä, hukun töihin ja kaiken päälle vielä lapsella nousi tänään päiväkodissa kuume. Eikä miehenkään työtilanne ole helpompi. Veden juonti on vähän unohtunut, oon kyllä joka päivä juonut ainakin 1,5l mutta parempi jos menisi yli 2 litraa. Vähän harmittaa, kun viikonloppukin meni niin hyvin. Kamala suklaanhimo ollut pari päivää.
 
@Olive varmasti se siitä lähtee liikkeelle, kun vaan jaksat jatkaa. Mutta tiedän tunteen. Tsempit ❤️

Täällä yllättävän vähän nyt paino vaihdellut, tänään 74,7kg. Mutta että riepoo, kun oon taas kipeenä. Ehdin vain viikon verran olla terve! 😭 Siinä ajassa ehdin onneksi käydä kolmesti salilla ja kerran vesijumpassa, nyt taas tulee pakollinen tauko siihen asti, että tervehdyn. Vedän nyt maksimit c-vitamiinia ja sinkkiasetaattia ja toivon että niistä olisi apua…
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa olo muuten helpottamaan lenssun suhteen, mutta mie sain muuta riesaa ja raskas liikkuminen kielletty nyt useaksi viikoksi 😭 No jos pääsisi pitkiä kävelylenkkejä tekemään, kun selviää vain ensiksi tästä työputkesta! Puntarilla en ole uskaltanut käydä, kun on niin nesteinen olo lääkkeistä ja tästä liikkumattomuudesta. 🙈

@Misa paranemisia siulle! Tässä tosiaan kuukauden ollut jatkuvasti kipeänä ja tiedän tuon ihanuuden. 🙃 Ei auta kuin koittaa löytää kärsivällisyyttä jostain, vaikka ketuttaa. 🥴

@Olive Mahtavaa kuitenkin, että viikonloppu meni hyvin! Siitä se lähtee. 🥳
 
En muista sanoinko täällä, mutta ferrit on tosiaan mittauksessa 14 vaikka oon kuukauden syönyt rautaa, eli huonolle ololle löytyi selitys… ovat olleet vielä huonommat tod näköisesti ennen mittausta… pikkuhiljaa nyt niitä kasvattamaan…
Kannattaa olla sitten tiukkana lääkärille, että tutkivat imeytymishäiriön syyn, jos ei kunnolla lähde tuosta nousemaan. Tuo on kyllä todella matala ja ainakin itse olin tuollaisilla varastoraudan arvoilla aivan armottoman väsynyt eikä kilpirauhanenkaan jaksanut toimia kunnolla, joten lihoin todella helposti. Toivottavasti saat ferritiinin kuntoon! ❤️
 
85,4kg, eli 100g tiputusta sunnuntaista. Salille en oo nyt ehtinyt, mutta työtilanne helpottaa ens viikolla niin sit palaan taas. Tai ehkä meen jo sunnuntaina, kun isovanhemmat tulee kylään. Ja siitä sit taas 2krt viikossa. Kävelymatto ei oo vielä tullut, laittelin sinne sähköpostia että koska tulis kun 19.4 piti alkaa toimitukset eikä mitään oo kuulunut.
 
@Pilkki24 Onko tuohon jotain lähdettä että alhainen ferri vaikuttaa kilpirauhaseen ja sitä kautta lihomiseen? Voikohan se laskee/nostaa ihan jotain kilppariarvoja? Voikohan vaikuttaa myös lisämunuaiseen ja nostaa sitä kautta kortisolia? Kun mulla oli aamun kortisoliarvo jotain 600 tai yli sen viitearvon ainakin..

@Pingviiniemo Mä oon ollu siinä käsityksessä että rautaa pitää syödä useita kuukausia/ puoli vuotta tai jopa vuosi että lähtee arvot nousuun? Itellä ei ainakaan ikinä oo ees mitattu kuukauden jälkeen.. Mul oli alimmillaan 13 ennen raskautta, raskauden jälkeen 30 ja kun aloin syödä rautaa, oli tippunut 28🤔
 
@Pilkki24 Onko tuohon jotain lähdettä että alhainen ferri vaikuttaa kilpirauhaseen ja sitä kautta lihomiseen? Voikohan se laskee/nostaa ihan jotain kilppariarvoja? Voikohan vaikuttaa myös lisämunuaiseen ja nostaa sitä kautta kortisolia? Kun mulla oli aamun kortisoliarvo jotain 600 tai yli sen viitearvon ainakin..

@Pingviiniemo Mä oon ollu siinä käsityksessä että rautaa pitää syödä useita kuukausia/ puoli vuotta tai jopa vuosi että lähtee arvot nousuun? Itellä ei ainakaan ikinä oo ees mitattu kuukauden jälkeen.. Mul oli alimmillaan 13 ennen raskautta, raskauden jälkeen 30 ja kun aloin syödä rautaa, oli tippunut 28🤔
Jos raudan kanssa/ valmisteessa itsessään on Cvitamiinia niin se voi piristää vaikka rautasolut eivät määrällisesti paljoakaan vrk aikana lisäänny.
 
@Pilkki24 Onko tuohon jotain lähdettä että alhainen ferri vaikuttaa kilpirauhaseen ja sitä kautta lihomiseen? Voikohan se laskee/nostaa ihan jotain kilppariarvoja? Voikohan vaikuttaa myös lisämunuaiseen ja nostaa sitä kautta kortisolia? Kun mulla oli aamun kortisoliarvo jotain 600 tai yli sen viitearvon ainakin..

@Pingviiniemo Mä oon ollu siinä käsityksessä että rautaa pitää syödä useita kuukausia/ puoli vuotta tai jopa vuosi että lähtee arvot nousuun? Itellä ei ainakaan ikinä oo ees mitattu kuukauden jälkeen.. Mul oli alimmillaan 13 ennen raskautta, raskauden jälkeen 30 ja kun aloin syödä rautaa, oli tippunut 28🤔
Lääkäri selitti, että rautaa tarvitaan kilpirauhashormonien muodostuksessa ja sen takia raudanpuute voi aiheuttaa toiminnallista kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sen syvällisemmin en itse prosessia ymmärrä. 💁‍♀️

Ja miulla on kyllä noussut ferritiini aina ihan nopeasti, kun on vaan kiltisti syönyt sitä.
 
Mulla oli ferritiini 2kk ennen synnytystä 14, aloin syömään rautaa ja synnytyksen jälkeen se unohtui hetkeksi. Aloitin uudestaan pari kk synnytyksestä ja 6kk synnytyksestä, viime elokuun lopussa, ferritiini oli 44. Pitäis varmaan käydä taas tsekkaamassa, tosin tän vuoden ajan oon kyl syönyt vähän on-off, viikottain mutten päivittäin kun en aina muista.
 
Mulla oli marraskuussa ferrit 20, ja oon kyllä tosi huonosti muistanut syödä rautaa… Tää olikin hyvä muistutus. Nyt otan todella tavaksi sen 200mg joka toinen päivä.

Tänään paino 74,4kg, tuntuu että nyt putoaa jotenkin tosi hyvin, vaikken ole tehnyt mitään eri tavalla. Ehkä tosiaan salillakäynti ja sen myötä lihasmassan ylläpito on auttanut siihen, että perusaineenvaihdunta toimii ja kulutan levossakin energiaa ihan kohtalaisesti.

Tauti vaan jatkuu pahempana kuin eilen, oon niin kyllästynyt tähän sairasteluun 😫
 
Mulla oli marraskuussa ferrit 20, ja oon kyllä tosi huonosti muistanut syödä rautaa… Tää olikin hyvä muistutus. Nyt otan todella tavaksi sen 200mg joka toinen päivä.

Tänään paino 74,4kg, tuntuu että nyt putoaa jotenkin tosi hyvin, vaikken ole tehnyt mitään eri tavalla. Ehkä tosiaan salillakäynti ja sen myötä lihasmassan ylläpito on auttanut siihen, että perusaineenvaihdunta toimii ja kulutan levossakin energiaa ihan kohtalaisesti.

Tauti vaan jatkuu pahempana kuin eilen, oon niin kyllästynyt tähän sairasteluun 😫
Hyviä lukemia vaakasi sulle esittää. Kertoo perusaineenvaihdunnan olevan hyvällä mallilla! Kauanko se taudin kurjimus on jo kimpussasi ollut?
 
Hyviä lukemia vaakasi sulle esittää. Kertoo perusaineenvaihdunnan olevan hyvällä mallilla! Kauanko se taudin kurjimus on jo kimpussasi ollut?
Aiempi flunssa oli n. 9.4.-17.4. ja tää tämänhetkinen alkoi ke 24.4. illalla 😪 Tää on paljon pahempi kuin toi aiempi, toivottavasti nyt menisi vähän nopeammin ohi…
 
Takaisin
Top