painonnousu

Dodomino

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mites täällä muilla paino noussut?

Itsellä hirveä ahdistus, kiloja tullut jo 8 lähtöpainosta ja viikko vasta 22!
Lähtö BMI oli 19, nyt en uskalla enää edes laskea, vaikka kyllähän se normaalipainon rajoissa vielä on.
Hirvittää lopputulos mitä paino tulee olemaan...
Ahdistavaa, kun on aina tottunut olemaan hoikka, jos ne kilot ei niin vaan lähdekkään . 
 
Mulla on myös paino noussut jo n. 7 kiloa, lähtotilanne BMIssä oli noin 20. Ja pakko myöntää että kyllähän nuo vaa'an lukemat vähän hirvittää...
emoticon

Mutta ilmeisesti 12-15 kilon painon nousu on hoikilla ihmisillä täysin normaalia eli ehkäpä Susan meidän ei vielä kannata olla huolissaan vaan nauttia raskaudesta (ja yrittää myös nauttia uuden mallisesta vartalosta, hih!) Arvelisin että itselläni kiloja kertyy varmaan vielä ainakin se 5 lisää mutta luotan siihen että nuo kilot tuosta lähtee synnytyksen, imettämisen ja vaunujen lykkäämisen myötä.
 
 
olen tuolta marraskuisista odottajista(L.A 7.11) mutta mullakin paino noussut 7kg ja olen hoikka tai siis olin.... :D ja viikolla 19.....
 
Haloo Susan... Terve järki käteen. BMI-taulukot ei päde raskausaikana. Äitiys pyöristää sinua lapsesi parhaaksi ja on normaali osa tätä juttua...:)

Itselläni painoa on tullut n. kaksi kiloa. Nyt mennään raskausviikolla 22+2.

 
Tuntuu kurjalta katsoa kuinka jotkut on huolissaan 7 kilon painonnoususta ja kun on vielä ollut tosi hoikka kun on alkanut odottaa.
Mä olen saanut painoa 15kg lisää ja mun painoindeksi raskauden alussa oli 26.. joten teillä ei ole hätää.. Ja tuo 15kg oli tullut lisää kun olin rv 22+0.

Ja se painohan koostuu niin monesta asiasta, jokaisella vähän eritavalla ettei sitä voi suoraan koskaan verrata. Mulla on ainakin rinnat kasvanut tosi paljon, lisäksi muhun kertyy nestettä ympäri kehoa.. mutta oon silti liikaa saanut painoa.
 
Mäpä siirrän tän mun tekstin kans tänne ku oliki kaks näit ..Joo ja mulla on tullu 5kg.. :(
Ei oo kiva ku edellisesti raskaudesta jäi 4 kiloa ni nyt oli BM 22,2 alkaessa oottaa ku edellises 21 mut joo eipä mulla imetys ainakaa nii laihuttanu. Kiloja tuli 15 joista sairaalaa jäi 5 ja seuraavat 5 tippu oikestaa viikon aikana mut sitte jämähtiki siihen ja ei kerinny tiputtamaa ennenku aloin taas oottaa.. Mut joillaki toi imetys on tosi tehokas mut ei vaa mulla ..
 
Miksiköhän on tullut aloituksia kaksi? :o
Niin onhan se niinkin Hennarii, ehkä ahdistun suotta liikaa.
Tänään neuvolassa kysyin asiasta ja sanoi sitten, ettei ole mitenkään liikaa. Tosin sanoi, että onhan se iso viikko nousu viime kerrasta, mutta ei ollut mitenkään huolissaan.
 
Mä en oo ite ollu huolissani omasta painosta.. Mä oon odottanu että millon se alkaa nousemaan.

Alkuraskauden huonossa olossa laihduin melkein kilon ja nyt on tullu siihen 3 kg lisää (rv 20+3).. eli tavallaan 2 kiloa on tullu alkupainoon, kun eka lähti se kilo.
BMI oli ennen raskauttaa 24, mutta harrastan niin paljo liikuntaa/salilla käyntiä että lihasta oli sen verran että minusta se BMI ei kertonu koko totuutta muutenkaan.
Itelle liikunnan vähennys ja raskaiden treenien pois jättö on ollu isoin haaste, mutta nykyään on jo ihan kiva jäädä sohvallekin välillä.
Itse odotan mielenkiinnolla saanko painoa pois vai en, kun liikuntaa pystyy taas omilla ehdoilla harrastamaan. Ensimmäinen lapsi tulossa joten kokemusta ei oo..
 
Täällä viikkoja 21+2 ja painoa tullut n.4kg.. Sain jo neuvolassa kuulla, että paino on noussut liikaa pienessä ajassa emoticon .. Noo mäpä en pal hetkahda tommosista kommenteista, koska muut ihmettelee et mihin ne kilot on ees tullu!?
Päätin jo raskauden alussa, että en ota mittään stressiä painosta. Syön just sitä mitä huvittaa ja milloin huvittaa.. Kilojen karistuksen alotan heti sit kun se on mahdollista synnytyksen jälkeen..emoticon  Nyt aion vaan nauttia odotusajasta ja kesästä täysin masuin! =)
 
tänään oli just neuvola, nyt on tullu 10kg lisää painoo.. 800g per vk.. onhan se aika huimaa mutta pitää yrittää hillitä himojaan tuohon makeaan.. uskon että tupakan polton lopettaminen aiheuttaaa vielä eri tavalla tätä syömisen tarvetta.. nyt siis rv vasta 23 ja painoa jo +10kg.
 
moikka. täällä on tullu lähtöpainoon lisää nyt 4kg. ja vasta pari kolme viikkoa sitte alko toi paino nousemaan. lääkäri on vaa tuuminu, et aika hillitysti on paino noussu.

ennen raskautta painoindeksi oli 18-19....
ainut, mihin oon huomannu lisääntyvän mahan ja tissien lisäksi on peppuun.... turvotusta mulla ei oo ollenkaan=)
 
Minulla paino laski ensimmäisellä kolmanneksella 56:sta 52:n. Nyt, 52:sta se on noussut vain 54:n ja olen raskausviikolla 24. Eli onko paino noussut 2 kg vai sanotaanko, että se on laskenut 2 kg? Koska pientä nousua on havaittavissa koko ajan, mutta ihan vain muutaman sata grammaa kuukaudessa. 

Monet ihmettelee, miksi näytän laihtuneelta enkä ole lihonnut, mutta olen syönyt ihan normaalisti ja liikkunut säännöllisesti mutta vähemmän intensiivisesti kuin ennen raskautta. Onko muita, joilla paino on noussut hitaasti?
 
Minulla on tullut painoa 13kg ja olen nyt rv 24+1. Tällä viikolla neuvola, jossa saan tietää tarkemmin, mutta kotivaaka kertoo näin. Itselläni tuli 7kg heti, kun raskaustesti näytti positiivista. Johtuen pahoinvoinnista, jota ohjeiden mukaan koitin pitää pois syömällä usein vähän. Valitettavasti siihen aikaan ei maistunut mikään kunnon ruoka, vaan elin kekseillä, mehujäillä, jäätelöllä, viilillä ja kirsikkatomaateilla. Ja niitä meni paljon! :D Ennen raskautumista olin hoikka.

Viimeksi painoa oli tullut noin 650g/viikko ja sain pienen huomautuksen, mutta ei kuulemma todellakaan kannata alkaa "laihduttamaan". Saa nähdä mitä ylihuomenna sanotaan. En ole painosta niinkään huolissani, koska olen syönyt peruskotiruokaa ja mielestäni hyvinkin maltillisesti herkkuja.

Liikunta valitettavasti on nyt taas jäänyt melko vähiin muutaman viikon aikana. Ensin helteitä, sitten jatkuvaa sadetta ja nyt vielä flunssan poikanen. Eli painoa varmastikin tullut ihan siitä syystä. Harmittaa kovasti kunnon raju lasku, mutta milläs tässä nyt enää alkaa sitä parantelemaan, kun alkaa paikat jo vähän aristaa ja kolottaa. Tavallisilta kävelylenkeiltä en kieltäydy, jos saan kaverin mukaan. Jostain syystä lopetin yksin lenkkeilyn, kun tulin raskaaksi. Kaiketi pelkään jotain sattuvan lenkillä. Asun siis keskeelä ei mitään maaseudulla, missä apu ei aina ole ihan lähellä.

Voin tulla vaikka ylihuomenna tänne kertomaan mitä neuvolassa sanottiin painostani. :)
 
Tänään neuvolassa punnittiin, 4,1kg on tullu lähtöpainoon lisää. :) eli kohtuudella. Turvotusta on vain hitusen, mutta neukkutäti sanoi että tässä vaiheessa ei sais paljoa ollakaan (yleensä merkki raskausmyrkytyksestä näillä viikoilla, vast rv 30 tienoilla yleensä on enemmän turvotusta..?)
Nii, nyt siis 24+0.
 
^olet selvästi kohtalotoveri. Mulla on noussut paino 15kg ja mullakin nousi alkuun aika paljon paino ihan samasta syystä. Luulin että olen ainoa jolla paino on noussut niin paljon, on helpottavaa kuulla että joku muukin on saanut enemmän kiloja. Luulen että viime käynnistä paino ei ole nyt noussut ollenkaan tai jopa laskenut, koska turvotus on laskenut valtavasti kun tarkistin juomisen määrää.
Toivottavasti paino nousee meillä molemmilla enää vähän ja maltillisesti :). Itse ainakin olen pyrkinyt tsemppaamaan itseäni ja koittanyt syödä vähemmän :)
 
No kappas, kun sitä painoa oli taas tullut. Elikäs sitä on nyt tullut 14kg lisää siihen, mitä se oli ennen raskautumista. Huh huh! Mikäköhän mammutti musta on tulossa? Ei uskalla edes ajatella mitä se paino on tuolla syksympänä. Pakostihan se nyt nousee, kun vauva alkaa kunnolla kasvamaan ja keräämään painoa.

Saapahan ainakin synnytyksen jälkeen aloittaa kunnon reenaamisen. :D Olen jo suunnitellut mitenkä se onnistuu sitten. Saa nähdä onnistuuko sitten mikään mitä on niin tässä suunnitellut.
 
Nuppu-11, mietin ihan samaa.. kotona en uskalla nousta vaa'alle, tiedän että se pilais koko loppu päivän.. Mutta jos nyt on tullut jo 15kg lisää ja oon vasta vähän yli puolivälin, niin mitä se on sitten lopussa.. Yritän syödä vähän ja pitää ruokalutottumuksia hyvänä. Toivottavasti sokerirasituskokeessa ei ilmene mitään vikaa. Mä en todellakaan haluaisi ruveta mittaamaan verensokeria monesti päivässä ja laskea joka suupalan kalorimäärää..

Mä oon kans aatellu että sitten kun on synnyttänyt ja siitä toipunut sen mitä pitää, niin alan kyllä tehdä ankarasti töitä painonpudotuksen eteen.. toivottavasti on energiaa siihen, eli ettei vaan lapsi olisi joku koliikkivauva.. kaikkeen on varauduttava..
 
Mä joutusin kuukausi sitten sokerirasitukseen ja arvot oli hyvät. Tosin siitä kokeesta jäi paskanmaku suuhun. Litku oli aivan kaamean makusta ja meinas tosissaan tulla ylös ja kaikenlisäksi opiskelija otti kaikki kolme verikoetta ja molemmista taipeista hajosi suonet. Mulla muutenkin suonet, mitkä karkaa. Eilen neuvolassa ei saatu verta taipeesta ollenkaan, niin otettii hemoglobiini sormesta.

Mehän voidaan sitten syksyllä tsempata toisemme treenaamaan! Ellei sitten ole juuri koliikkivauvaa ja kaikki aika ja energia mene siihen valvomiseen. Kyllä pikkusen hirvittää, että kuinka kova homma siinä painon pudotuksessa sitten on. Elämä voi olla kiireistä ja kunnon ateriat jäädä vähiin. Äkkiä tulee korvattua aterioita karkilla, kahvilla ja vesilasilla. Muutenkin on taipumusta oikaista ruokailussa, niin tuolloin ainakin jos vauva vielä valvottaa. Aika näyttää sitten.
 
Niin ja hei kannattaa ottaa huomioon sekin, että jos aikoo imettää, niin ei sais laihduttaa... Kova treenaus ja nopea laihtuminen saattaa suurella todennäköisyydellä lopettaa maidon tuotannon. :/ Ite oon miettiny, että aluksi paino varmaan putoaa ihan omaa tahtiaan pikkusen (asiaa edesauttaa pitkät vaunulenkit ym. "hyötyliikunta", mitä vauvan kanssa tulee). Mut sitte ehkä joskus ens vuoden puolella vois alkaa aktiivisemmin pudotteleen raskauskiloja esim. karppauksen avulla. Haluan kuitenkin imettää pientä ja tuskin siinä alkutohinassa ensimmäisten kuukausien aikana tulee hirveästi ajateltua omaa napaa ja sen ympäristöä! :)
 
Ninni86, en mä mitää rääkkiä ole tietenkään aloittamassa heti synnytyksen jälkeen. Imetys laihduttaa osaltaan sitten ja ihan perusliikkumisella koitan hoikistua. Vaikka imetyksen aikaan pitääkin huolehtia riittävästä syömisestä, että maitoa tulee. En ole koskaan ollut mikään hirveän liikunnallinen, mutta silti kuitenkin hoikka, niin tuskin mä nytkään alan mikskään himoliikkujaksi.
 
Takaisin
Top