Painonnousu raskausaikana

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
En tiedä oliko moinen aihe jo täällä (olin laiska enkä jaksanu ettiä), mutta uskallatteko paljastaa paljon paino on noussu raskausaikana?
Mulla on noussu 17kg paino ja nythän mulla on viikkoja tasan 35.
Ite en ainakaan hirveenä tota painonnousua pidä kun kuitenkin kaksosia odotan ja tokihan nuo herkutkin on tässä raskaana ollessa maistunu. Enkä missään missin mitoissa ollu ennen raskauttakaan vaan ylipainoa löyty..
Mites muilla on tuo paino jakautunu?
 
Mulla tullu sellaset rapeet 13 kiloa lisää.. Alussa ei tullut yhtään, ehdin jo huolestua kun ei vielä 5 kk kohdalla ollut kun pari kiloa tullut.. Ei olis tarvinnut. Parissa kuukaudessa otinkin sitten sen 9 kiloa lisää eikä loppua näy! 
 
Mulle on tullu nyt yhteensä 10kg ekasta neuvolakäynnistä. Alkukesästä painoin -4kg tuohon rv9 neuvolaan.. Mutta tuosta ny laskin mitä se on ollu koska en aiemmin tiedä painoani kun vaan tuon alkukesän. Että ei nyt niin hirvittävästi onneksi ole tullut kuitenkaan, eikä neuvolassakaan mitään ole sanottu. Vaikka omastakin takaa kiloja oli muutama ylimääränenkin
 

Mulla on tullut 6-7kg tähän mennessä kun viikkoja 32+5. En ihan varma ole, kun edellisestä neuvolasta on 1,5 viikkoa aikaa, ja silloin oli tuo 6kg. Nyt toivottavasti jo enemmän. Itsestä tuntuu, että olisi koko ajan syömässä tai ainakin miettimässä seuraavaa ateriaa, mutta johonkin ne kilot näyttää katoavan kun ei vaan tartu. Sama ongelma kyllä ollut ennen raskauttakin, eli paino ei vaan nouse vaikka lihotuskuurilla oon yrittänyt olla ainakin viimeiset 10 vuottaemoticon. Ja nyt raskausaikana kun ateriakoot on kasvanu ja ruokailujen välit lyhentyneet, niin samassa suhteessa on myös aineenvaihdunta kiihtynyt. 

 
Ihme ja kumma ei ole tullut kuin 6 kg. Normaalisti lihon ku vaan näänkin herkkuja ja nyt vaikka olen syönyt mitä vain, koska vain, niin painoa ei ole ihan hirveästi tullut. No mutta ei uskalla paljon hehkuttaa ettei ala paino nousta... emoticon

RonjaM & "NaPPula" Rv 32+3
 
Mulla on +-0kg ekasta neuvolakäynnistä. Alussa paino laski vähän, sit se oli vaan vakio hirveen kauan ja nyt on noussu lähtöpainoon (eli about 2kg). Eli oon sit varmaan aikas paljon laihtunut raskausaikana koska mulle menee suurin osa samoista vaatteistakin päälle kuin ennen. Mut lähtöpainoa oli ihan liikaa eli 100kg.... emoticon
 
oiskohan joku 13-14kg tullut ja viikkoja vajaat 36. Esikoisesta tuli 12kg ja kaikki jäi synnärille, joten en kauheasti ole huolissani. Laihdutus joka tapauksessa edessä tämän jälkeen niin se on mulle ihan se ja sama laihdutanko muutaman ns. ylimääräisen kilon :) 20kg olen kyllä pistänyt takarajaksi :D
 
Mulla on tullut joku 12 kg ja viikko 34 nyt. Alussa on tullut vain 1-2 kg kuukaudessa, mutta nyt on tullut 3kg viikossa. Tärkeä, että vauva kasvaa mahassa. Mulla ei haita, koska olin alussa joku 48kg. Toivon mukaan se jää vähän, että imetyksen varten varmasti hyvää. Esikoisen kanssa tuli alle 13kg ja synnytyksen jälkeen jäi 5 kg mutta se sulanut  2 viikon sisällä.

Kyllä, paino laskee aika nopeasti, kun vauva syntyy ja arkielämä alkaa. Esikoinen oli koliikkilapsi, ei nukkunut paljon, joten minäkin en nukkunut enkä syönyt hyvin, ei ollut aikaa
.
 
Täällä lähtö-BMI 23,4 eli normaalipaino. Rv 9+1 mitattiin lähtöpaino neuvolassa ja edellisen kerran neuvolassa punnittiin rv 32+4 -> painoa tullut yhteensä 7,4 kg. Itsestä tuntuu kyllä, että painonnousu on näin loppua kohden vain kiihtymässä. Saas nähdä viikon päästä neuvolassa, pitääkö kutina paikkansa..

Oon aina ollut surkea laihduttaja (tosin koskaan ei ole ollut todellista tarvetta - ihan vain naisellista turhamaisuuttani oon kokeillu emoticon ), herkut maistuu tooosi hyvin.. siksi oon tyytyväinen, että ainakin toistaiseksi painonnousu on ollut maltillista, eikä painoa ehkä kovin paljoa tarvitse vahtia synnytyksen jälkeen.

tini rv 33+6
 
Mulle on tullu nyt 12kg koko raskauden aikana ja oon kyllä tosi tyytyväinen itteeni. Nyt menossa rv 36+1 Mulla nousee paino tosi herkästi ja oon tehny ihan töitä sen eteen että söisin nyt terveellisesti ja yritän liikkua ja ennenkaikkea olla kauheesti herkuttelematta. Ennen raskautta pudotettiin miehen kanssa molemmat painoa, multa putos 8kg ja oon kyllä siitäkin ilonen, normaalipainoinen olin ennen pudotusta ja pudotuksen jälkeenkin. Mut nyt kun ajattelen niin olis jo aika tukala olo jos se 8kg olis lähtöpainossa ollut enemmän ja painaisin jo melkein 80kg.
 
Mulle oli tosiaan viime maanantaina tullut se 10kg lisää. Lähtöpainoa kun oli 69 (pituutta mulla 171), ni juurikin kohta paukkuu 80rikki. :(
Tosin en ymmärrä, että missä ne kilot on, kun vatsa on pieni sf oli 29 ja viikkoja huomenna 35. Omiin vaatteisiin (en tietysti housuihin) mahdun ihan hyvin. Omaa vuosi sitten ostettua kevättakkiakin pystyn pitämään päällä vetoketju kiinni! Enkä siis oo koskaan käyttäny mitään "teltan kokoisia" vaatteita, että olis sen takia ollu paljon varaa kasvaa. Pitkähihasta tosin en saa enää väliin tungettua. :D

Tavote on ollut alusta asti, ettei ihan kauheesti tota 10kg enempää tulis ja että seki jäis suurimmaks osaks synnärille!
 
Mulla oli eilen neuvola ja viikon aikana oli tullut reilut kaksi kiloa painoa lisää :S Oltiin tosin miehen kanssa vähän "lomalla" ja syötiin kaikkea epäterveellistä :D

Lähtöpaino oli 62 kg ja nyt on tullut jo 14 kg... en enää kauheasti tykkäis saada enempää kiloja... uhkaa toi 80 mennä rikki, jos vähänkin menee raskaus lasketun ajan yli, kun nyt viikkoja 36... "Pieni" pudotusprojekti edessä sitten... -20 kg olis kiva :D toivottavasti synnärille jää paljon kiloja. Nää täällä kerrotut kilot on ainakin kuulostanut hyvältä!
 
Mulla oli eilen neuvola ja viikon aikana oli tullut reilut kaksi kiloa painoa lisää :S Oltiin tosin miehen kanssa vähän "lomalla" ja syötiin kaikkea epäterveellistä :D

Lähtöpaino oli 62 kg ja nyt on tullut jo 14 kg... en enää kauheasti tykkäis saada enempää kiloja... uhkaa toi 80 mennä rikki, jos vähänkin menee raskaus lasketun ajan yli, kun nyt viikkoja 36... "Pieni" pudotusprojekti edessä sitten... -20 kg olis kiva :D toivottavasti synnärille jää paljon kiloja. Nää täällä kerrotut kilot on ainakin kuulostanut hyvältä!
 
Mulla oli eilen neuvola ja viikon aikana oli tullut reilut kaksi kiloa painoa lisää :S Oltiin tosin miehen kanssa vähän "lomalla" ja syötiin kaikkea epäterveellistä :D

Lähtöpaino oli 62 kg ja nyt on tullut jo 14 kg... en enää kauheasti tykkäis saada enempää kiloja... uhkaa toi 80 mennä rikki, jos vähänkin menee raskaus lasketun ajan yli, kun nyt viikkoja 36... "Pieni" pudotusprojekti edessä sitten... -20 kg olis kiva :D toivottavasti synnärille jää paljon kiloja. Nää täällä kerrotut kilot on ainakin kuulostanut hyvältä!
 
Mulla oli eilen neuvola ja viikon aikana oli tullut reilut kaksi kiloa painoa lisää :S Oltiin tosin miehen kanssa vähän "lomalla" ja syötiin kaikkea epäterveellistä :D

Lähtöpaino oli 62 kg ja nyt on tullut jo 14 kg... en enää kauheasti tykkäis saada enempää kiloja... uhkaa toi 80 mennä rikki, jos vähänkin menee raskaus lasketun ajan yli, kun nyt viikkoja 36... "Pieni" pudotusprojekti edessä sitten... -20 kg olis kiva :D toivottavasti synnärille jää paljon kiloja. Nää täällä kerrotut kilot on ainakin kuulostanut hyvältä!
 
Mulla oli eilen neuvola ja viikon aikana oli tullut reilut kaksi kiloa painoa lisää :S Oltiin tosin miehen kanssa vähän "lomalla" ja syötiin kaikkea epäterveellistä :D

Lähtöpaino oli 62 kg ja nyt on tullut jo 14 kg... en enää kauheasti tykkäis saada enempää kiloja... uhkaa toi 80 mennä rikki, jos vähänkin menee raskaus lasketun ajan yli, kun nyt viikkoja 36... "Pieni" pudotusprojekti edessä sitten... -20 kg olis kiva :D toivottavasti synnärille jää paljon kiloja. Nää täällä kerrotut kilot on ainakin kuulostanut hyvältä!
 
Mulla oli viimeksi tullut (ekasta punnituksesta) viikolle 31+2 mennessä 11 kg painoa lisää. Ehkä pari kiloa enemmän kuin viimeksi samassa vaiheessa. Ekassa raskaudessa tuli n. 15 kg kokonaisuudessaan ja se lähtikin ihan itsestään. Ennen raskautta siis n. 169 cm / 65 kg kummallakin kertaa. Mullahan oli suunnitelmissa, että kunhan lopetan imetyksen, pyrin taas tiputtamaan painon 60 kg:n tai alle... mut sitten tulinkin uudelleen raskaaksi. Katsotaan tuota suunnitelmaa uusiksi sitten puolentoista vuoden päästä (jos tälläkin kertaa imetän yli 1-vuotiaaksi).
 
Niin ja vielä lisään, että painoa oli ennen raskautta 53, tosin siitä edellisestä keskenmenoon päättyneestä oli jäänyt pari. Ihannepaino olis 47 ja siihen ajattelin raskauden jälkeen pyrkiä :) Ajattelin lapsen syntymän kunniaksi ostaa kuntopyörän, sellasella kun tykkään ajella. Löysin netistä tollasen kiinteyttävän jumpan, Callaneticsin, jota ajattelin myös ruveta harjoittamaan. Uskoisin tosin, että ihan vaan vaunulenkeillä ja imetyksellä lähtee suurin osa kiloista..

Meni nyt vähän off topic, mut enpä tästä uuttakaan keskustelua viitsinyt alottaa :)
 
Joo älkää vaan normaalisti hoikat ihmiset pelätkö että ne kilot kroppaan jää, mun siskolla on tullu molemmista lapsista yli 20kg ja mulla itsellä aiemmista 13kg molemmista ja kummastakin oon ollu lähtöpainossani jo melkein jälkitarkastuksessa. Noilla kiloilla on tapana lähteä hyvinkin nopeasti jos vaan saa imetyksen käyntiin eikä hyödynnä sitä mähkimällä rajattomasti. 

Ja lopussa tulee helposti kiloja jos tulee nesteturvotusta ja mulle ainakin tulee. Eilenkin oli sukista jääny sentin syvät rajat nilkkoihin. :( Ei vielä tunnu pahalta mut esim viime raskaudessa en saanut enää mitään kenkiä lopussa jalkaan (paitti jotain urheilupistokkaita) ja oikeesti ahdisti kävellä niillä tukeilla :(
 
Mulla oli lähtö about 61kg ja nyt viikko sitten neuvolassa hinan yli 71kg. Viikkoja nyt 33+5. Aikaisemmista raskauksista on kolahtanut joku 17 kg painoa mut on lähtenyt aika nopiaan. Nyt kun on näin vanha jo niin saas nähdä jääkö musta pallo :-D.
 
Takaisin
Top