Paikkakunta

Sitten joskus kun saadaan salainen puoli niin voi enemmänkin avautua, mut kyllähän tuo synnytyssairaalalista jo paljastaa mut merilappilaiseksi :)
 
Nyt kun synnytyssairaaloita on karsittu, niin onko teillä miten pitkä matka synnyttämään?

Minulla matkaa noin 10 minuuttia sairaalaan.
 
Minulla matkaa sairaalaan vajaa kaksi tuntia.[emoji28] En kyllä odota sitä automatkaa innolla.[emoji23]
 
Meillä Länsi-Pohjan keskussairaalan synnäri on pystyssä vielä vuoden 2018 poikkeusluvan ansiosta... Eli vielä on synnäri mukavan lähellä. Mutta sen jälkeen ilmeisesti lakkautetaan ainakin näillä näkymin. Typerä päätös kyllä. Sitten synnytetäänkin Rovaniemellä tai Oulussa, ja molempiin ainakin puolentoista tunnin matka ja ruuhkaiset tiet - ja ruuhkaiset sairaalatkin. :sad001 Toivon kyllä kovasti, että tuohon päätökseen saatais vielä joku järki, mutta valtakunnanpolitiikasta kai se on kiinni eikä just nyt hyvältä näytä.

Toki siinäkin tilanteessa, että Länsi-Pohjasta synnäri loppuu, on täällä päin tilanne paaaaljon parempi kuin jossain ylempänä Lapissa asuvilla, joilla ainoa synnäri on Rovaniemellä ja matkaa joku lähes 500 km. Se matka tuntuu jo tosi epäinhimilliseltä.
 
Meillä Länsi-Pohjan keskussairaalan synnäri on pystyssä vielä vuoden 2018 poikkeusluvan ansiosta... Eli vielä on synnäri mukavan lähellä. Mutta sen jälkeen ilmeisesti lakkautetaan ainakin näillä näkymin. Typerä päätös kyllä. Sitten synnytetäänkin Rovaniemellä tai Oulussa, ja molempiin ainakin puolentoista tunnin matka ja ruuhkaiset tiet - ja ruuhkaiset sairaalatkin. :sad001 Toivon kyllä kovasti, että tuohon päätökseen saatais vielä joku järki, mutta valtakunnanpolitiikasta kai se on kiinni eikä just nyt hyvältä näytä.

Toki siinäkin tilanteessa, että Länsi-Pohjasta synnäri loppuu, on täällä päin tilanne paaaaljon parempi kuin jossain ylempänä Lapissa asuvilla, joilla ainoa synnäri on Rovaniemellä ja matkaa joku lähes 500 km. Se matka tuntuu jo tosi epäinhimilliseltä.

Toi kyllä todella harmillista kun länskä lopetetaan. Ja jos matkaa on pitkälti kannaattee mennä ambulanssilla ja varsinkin jos on ruuhkaa niin pääsevät paremmin eteenpäin. Pohjosessa ampparikuskit on päteviä kätilöitä. Paljon olen kuullu kun p-paikalle pysähdytään synnyttämään. Tiedän jonkun verran pohjosen asioista kun olen sieltä päin kotoisin ja suku on edelleen siellä.

Meillä menee synnärille ehkä 20min.
 
Täältä on matkaa synnärille noin 2,5 tuntia. Hyvin ehdittiin viime kerralla. [emoji2]
 
Oulussa asun. Puolisen tuntia matkaa bussilla. Ehdin loistavasti, koska synnytykseni kestävät hyvän aikaa.
 
@Neta84 Jorvi on ihana paikka synnyttää. Harmi, että hoksasin sen vasta kolmannen kohdalla, vaikka edellisten kahden kanssa asuin sen piirissä.
 
@Neta84 Jorvi on ihana paikka synnyttää. Harmi, että hoksasin sen vasta kolmannen kohdalla, vaikka edellisten kahden kanssa asuin sen piirissä.
Mullakin Jorvista hyvä kokemus. Saa nähdä miten nyt Tampereella.
 
Tampereesta vain hyvää sanottavaa (vaikka onkin vain yksi kokemus takana). Etenkin potilashotelli on loistava vaihtoehto osastolle, kun saa rauhassa koko perheen kesken tutustua tulokkaaseen ja asiantuntevaa hoitoa on silti käden ulottuvilla. Sinne siis jos synnytys menee ilman suurempia kommervenkkeja!
 
Meilläkin synnärinä TAYS. Matkaa ehkä noin 20-25 min riippuen kellonajasta.

Olen kuullut kyllä paljon hyvää ja tosiaan juuri siitä hotellipuolesta
 
Takaisin
Top