Pahanhajuinen aamuvaippa

handuli094

Vasta-alkaja
Nytte jo kolmena aamuna peräkkäin on ollu todella pahanhajuinen pissavaippa aamulla. Päivisin pissavaipat eivät haise sellaiselta. Käytössä meillä on liberon housuvaipat ja ne ovat olleet jo kauan käytössä mutta ikinä pissa ei ole haissut niin pahalle niin ku nytte yön jälkeen.
Onko kellään kokemusta tälläsestä asiasta?
 
Minkä ikäinen vauva on? Imetätkö? Joko vauva syö kiinteitä? Mieleen tulee, että olet joko itse syönyt jotain, joka saa vauvan pissan haisemaan (maidon kautta siis saisi vauva tätä haisua sitten) tai vauvan syömä ruoka on saanut pissan haisemaan.

Tai onko teillä vielä yösyöttöjä? Aikuisellakin aamupissa on vahvempaa ja saattaa haista.

Meilläkin kyllä aamuvaipat haisee enemmän, kun muut pissavaipat, koska koko yön 'muhinut'.
 
Se on kohta puoltoista vuotias tyttö eli syö ihan samaa ruokaa mitä muutkin.

Mutta nykyään pitää aamuvaippa viedä heti ulos muuten rupeaa koko kämppä haisemaan sille pahalle hajulle.
Ainahan se yöllinen vaippa haisee enemmän ku päivävaipat ,mutta ei vielä ikinä näin paljo mitä nytte.

Olen kyllä ajatellut että syökö se jotain mikä saa sen pissan haisemaan niin lujaa.
 
Hmm... Ainoat ruoka-aineet, joiden minä tiedän aiheuttavan selkeästi pahan hajuista pissaa, ovat parsa ja valkosipuli. Jotkin virtsateiden tulehdukset saattavat aiheuttaa muutoksia pissan hajuun, diabeetikkojen pissa saattaa haista makealle. Myös lääkekuurit saattavat aiheuttaa haisevaa pissaa (monet antibiootit esim). Onko pissa vaipassa erityisen tummaa? Jos pissa on tummempaa kuin ennen, kannattaisi ehkä kokeilla antaa lapselle vähän extrajuotavaa (ei nyt paljoa, lasi tai max kaksi lasia vettä) ja katsoa vaikuttaako tämä hajuun ja väriin. Jos ei tästä löydy vastausta, suosittelisin varmaan ihan varmuuden vuoksi käymään lääkärillä, jotta voi ne tulehdukset sulkea pois. :)
 
Takaisin
Top