Päänsärky

mauski

Oman äänensä löytänyt
Onko kukaan muu saanut tätä ihanaa vaivaa osakseen ja miten sitä on hoidettu?

Täällä on syöty Panadolia toista viikkoa, eikä siitä juuri apua ole ollut. Eilen lopulta päivystyksestä määräsivät ottamaan Buranaa 400mg x 2. Nyt odottelen lääkärin avautumista, että saisin ajan tälle päivälle ja sieltä jotain neuvoja tilanteeseen...
 
Jostain luin, että raudanpuute saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Onko sulla hb mitattu? Mutta raskaudesta johtuen(hormonimuutokset) toiset kärsivät koko raskauden ajan päänsärystä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Venyttely ja jumppa saattavat tuoda avun.
 
Aloitin raudan eilen muutenkin vetämättömän olon vuoksi..
Soitin neuvolaan ja puhelimitse sovittiin, että aloitan sen ilman mittausta. Tänään ajattelin pyytää lääkärissä, että mitataan hb, kun ei tuo kahden päivän rauta varmasti ole vielä ehtinyt paljon vaikuttaa.
 
[:)] HEIPPA [:)]

Täällä on myös tässä raskaudessa kärsitty jokapäiväisestä päänsärystä [&:]
Eli huonoa oloa,oksentelua,väsymystä ja päänsärkyä on joka päivä.Ollut noin rv 9 lähtien.
En käytä mitään särkylääkkeitä,koska en usko niistä olevan mitään apua.
Parempi on vaan sinnitellä.

Mulla ei ainakaan johdu päänsärky raudanpuutteesta.Mulla oli Hb 128 tiistaina eli hyvä.
Mutta itse epäilen,että mulla voi noi heittelehtivät paastosokerit pahentaa tätä minun olotilaani [8|]?Mullahan on taas raskausdiabetesta ilmassa.
Menen ensi viikolla sisätautien erikoislääkärille kysymään noista mun sokereista ja samalla otan puheeksi tämän päänsäryn.Katsotaan nyt,että mitä hän siihen sanoo.

Yönsäde ja Mini rv 14+3
 
tere!!

päänsärky vaivaa täälläkin, kuulema raskaushormoonit. joskus alkaa ennenku edes ehdin herätä, päiväuna on välillä vaikea nukkua ku jomottaa. panacodia oon vedelly, tänään otin tyhjään vatsaan ja oli pari tuntia ihan pöpperössä [:)][:)]
mulla aina matalat paineet 90/50 normaali, joten ei ole paineista ja hb jo noussut niin ei siitäkään. yritän juoda kovasti, mutta inhottavaahan tämä, varsinkin ku olen kuullut et voi kestää koko raskausajan. syntyy vauvat varmaan jossain opiaattioireissa [;)][;)]
 
Minulla alkoi päänsärky maanataina ja on kestänyt eri tasoisena koko viikon +  hirveä väsymys.
Kävin ke neuvolassa ja Hb oli 121, joten ei johdu siitäkään ja paineet oli 116/63, nekin ok.
Panadolia on nappailtu ja nyt toinen vapaa päivä menossa, joten lepäilty on. Unta riittää aina väh. se 9-10h yössä jos vaan saa ajan kanssa nukkua (+ pikku päikkärit). Ensi viikon perjantaina alkaisi loma, joten yritetään vielä sinne asti kestää nämä tulevat 7 työpäivää[&:]
 
Mullakin päänsärky vaivaa, mut syynä on kivikovat epäkäslihakset (hartiat..).. Eikä vaiva taida hävitä ennen kun saan jumin laukeamaan [>:]
Haastellista nyt raskausaikana, kun lihasrelaksantteja ei voi käyttää.. Joten ei auta kun jumpata kuminauhalla ja käydä kertaviikkoon fysioterapeutilla.. Ja mulla ainakaan tulehduskipulääkkeet ei helpota päänsärkyä..

Jaksuja kaikille päänsäryn kanssa eläville!! [&:]
 
Todellakin!!!!! Nyt viikon yhtämittainen särky, oon kylmää kaurapussia pitänyt harteilla ja välillä, lähinnä yöksi joutunut turvautumaan panadoliin..Mulla kans hb 138, et ei johdu raudan puutteesta. RR 105/62 eli suht matala ja eilen illlalla oli leposyke 95!! Huh, kyllä laittaa poikanen kantajansa koville..
Varasin ajan neuvolan "tarjoamaan" yhden ohjauskerran fysioterapiaan, mutta siihenkin on kuukausi aikaa. Yöks. Muuten oon juonut vaan paljon vichyä ja vettä ja yrittänyt happihyppelyjä tehdä niin paljon kuin jaksaa ja pientä, rauhallista niskojen venyttelyä. Unta myös niin paljon otan vastaan, kuin sitä riittää. Ja sehän meinaa 9-10 tunnin yöunia ja päikkärit päälle. Kahvia oon joutunut jo närästyksenkin takia juomaan vähemmän ja tilalla rooibos-teejuoma, joka on (ehkä..) vähän auttanut. [:'(]

Tsemppiä kaikille!!
 
Kahvivinkki: ostakaa tumma-paahtoa, se aiheuttaa vähemmän närästystä!!
 
Presidentin Tumma Paahto on ihan riittävän ok arkikahviksi, viikonloppuna ja vieraille meillä on sitten Pauligin Parisien. Nami!!!
 
 
Rautatabujen vaikutus voi alkaa näkymään mittauksessa vasta reilun kuukaudenkin päästä, eli niitä vaan pitää syödä pitkään, että ois jotain vaikutusta. [:)]
 
Täällä myös on kärvistelty päänsäryn kanssa. Panadolia olen pahimpiin kipuihin ottanut, kyllä se vähän vaimentaa pahinta särkyä. Päänsärky on tuttua raskautta edeltävältä ajalta, niskat jumittaa usein.. Mutta tämä "raskauspäänsärky" on erilaista, ei niin voimakasta kuin nuo jännityspäänsäryt (niitä onneksi ei ole tullut kuin muutaman kerran nyt raskauden aikana, ne taas tuntuu voimakkaammilta kuin ennen)
 
Lääkärissä käyty.. Verenpaineet, hb ja perusverikokeet ok.
Niskat vähän jumissa, muttei kuulemma niin paljon, että kova päänsärky siitä johtuisi. Migreeniksi veikkasi lääkäri.
Lääkkeeksi Panacodia tarvittaessa jopa 6 tablettia päivässä [:-]
 
juu täällä kans kohta toista viikkoo päätä särkeny, mutta oon menny aina nukkumaan kun en haluaisi noita lääkkeitä oikein syödä.. ihan tuskaa välillä, sitten kun tuntuu että pää hajoaa niin sitten vasta menen lääkekaapille kaverustumaan panadolin kanssa. Mulla normaali hg ollu, että mistä sit johtunee..
 
Täällä kärsitään migreenistä, mutta onneksi ei ole älyttömiä päänsärkyjä nyt ollut! [:)] Parasetamolia (500mg) syöty raskauden aikana, tarpeen mukaan niitä otan, mutta mitä vähemmän sitä parempi. 2 tabl max tai jos ei olo helpota niin sitten ei kun terveyskeskukseen!
 
Pisti silmään että jotkut syöneet esim Panadolia saati sitten Panacodeja! Sillä ainakin meillä neuvolassa ja melkein kaikkialla muuallakin mistä itse tiedän ja jutellut niin Paracetamol on ainoa särkylääke jota raskauden aikana saa nauttia kotioloissa, ellei lääkäri toisin ole määrännyt!
 
Ja panacod ei yleensäkkään ole päänsärkyyn tarkoitettu lääke... [8|]
Ja vinkkinä Panadolia käyttäville voin melkein vannoa että Paracetamol on huomattavasti tehokkaampi särkylääke niin päänsärkyyn kun muuhunkin vaivaan.
 
Toi Panacod on kyl aikamoinen lääke, vintti menee pimeeks jos semmosen vetäsee. Käytin pari kertaa niitä menkkakipuihin, yks kerta näin valkoista silmissä niin että piti mennä lepäämään ja sen jälkeen lensi oksennus. Siihen jäi panacodin käyttö!
 
Panacodia lääkärit määräävät raskauden aikana migreeniin, jos pelkkä paracetamol ei auta.
Panacodhan siis sisältää paracetamolin lisäksi kodeiinia.
Minulle ainakin lääkärissä sanottiin, että Panacod on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi ibuprofeiini (Burana yms.)
 
Sampukka:
Panadol on paracetamolia. Ja sopii erinomaisesti raskaana oleville. Apteekkari nimenomaan suosittelee tätä.

http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/panadol.html
 
panacod ei mulla ole ennen raskautta auttanut minkäänlaiseen migreeniin tai päänsärkyyn tai muihinkaan kipuihin, paremmin toiminu mulla panadol.. seki riippuu täysin ihmisestä ja annostuksesta. Ite oon kyllä käyttäny panadolia jo vuosikausia, mutta ei huvittais nyt raskauden aikana ottaa ees sitä, mutta pakkohan tässä on jotain ollu ottaa tohon päänsärkyyn kun ei mitään voi muuten tehdä.. [&:]
 
ssalla: Oletko koskaan kokeillut akupunktiota? Mä sain siitä suuren avun aikoinaan migreeniin. Ja tenniskyynärpäähän. Asiansa osaava "akupunkteeraaja" ottaa raskauden huomioon ja on siis täysin turvallista. Löytyisikö teidän lähistöltä jotain klinikkaa? Kannattaa vaikka kerran kokeilla.
 
mun sisko on akupunktuurihoitaja en oo kyl kertaakaan käyny sen hoidolla. en haluu mitää piikkejä itseeni :D yrittäny monet kerrat että oisin tullu sen hoitoon.
 
Takaisin
Top