Pään hakkaaminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Meidän vähän päälle 1v (1v ja 1kk) hakkaa usein päätään. Joko hakkaa nyrkillään niin että kuuluu vaan kops kops kops tai sitten iskee päätään jonnekin. Aika usein meihin, mutta välillä seinään tms. Voisin kuvitella että poikaan sattuu, kun ainakin omaan päähän sattuu, kun hän kopsauttaa päänsä päätäni päin... Onko muilla vastaavaa? Mistä moinen johtuu? Ei kai tuosta huolestua tarvitse? Vai pitäisikö?
 
Meillä oli myös tuo vaihe samoihin aikoihin.
Kokeiltiin erilaisia toimintatapoja sen lopettamiseksi. Ensin yritettiin kieltää; pään hakkaaminen vain yltyi. Seuraavaksi kokeiltiin viikon ajan harhaan johtamista, ei tuloksia. Lopulta vain sanottiin että varo ettei satu ja käännettiin selkä, niin kamalalta kuin kuulostaakin. Tämä toimi melko välittömästi.
Oli se kamalaa katsottavaa kun lapsi hakkaa päätään milloin mihinkin, mutta mikään muu ei auttanut.
Suvussani on esiintynyt tätä päänhakkausta tiheään, mahtaako olla kyse jääräpäisyydestä..
 
ja meidän poika teki sitä iltaisin myöhään yliväsyneenä kun olisi pitänyt laittaa nukkumaan, kuin mielenilmaisuna. meni nojaamaan kiviseinää vasten käsillään ja humautti. otin syliin ja sanoin ei, vaikka sen kymmenen kertaa jos vain jatkoi ja jatkoi. tottakai minä siitä silloin huolestuin mutta ilmeisesti aika tavallista. pian sen alkoi jo huomaamaan milloin aikoi tehdä sen, jos tiesi pojan olevan normaalia väsyneempi ja yhtäkkiä tyyppi haahuili zombimode päällä kohti seinää niin pystyin puuttumaan touhuun ennen kuin pääsi kunnolla edes vauhtiin, kaappaamalla pojan syliin.

jäi pois jossain kohtaa, vaihtui isin puremiseen yliväsyneenä :grin
 
Satunnaisesti mätkii itseään jollain lelulla tai käsin, jos on väsynyt. Ei onneksi sentään hakkaa päätä mihinkään seinään tms.
Enpä muista milloin tuo alkoi... Pitää varmaan kysyä neuvolasta seuraavan kerran.
 
Mä luulen että mun taktiikka ei toimi kuin joillakin lapsilla, mutta kerron silti. Mä sanon vaan jämäkästi EI. Muksu tajuaa et nyt tehtiin jotain väärin ja lopettaa. Esim kun koitti kaataa mehua tietokoneelle. Sanoin lujasti EI, muksu näytti hetken pelästyneen ja hämmentyneen sekoituksella, mutta kun lopetti niin kehuin. Hoksas että kun ei tee noi ni hyvä juttu. Eikä tarvinnut edes ymmärtää miksi ei. Kun ihan turhasta ei sanota. Jos esim kesken kylvyn alkaa naureskelemaan ja paskoo vannaan, ni saa vain totaalisen hajoamisen aikaan :D Kun ei se oo niin paha, vaihdetaan vaan kylpyvesi jonka aikana muksu saa olla sivussa palelemassa ennen kuin pääsee takas. Huomaa ihan itse että kun niin ei tee, on kivempaa. Mutta vaikka niin tekee, ei sekään oo hirveää, palelee van hetken.
 
Meillä alkoi taas päänhakkaaminen. Veljeni totesi että ai, jo Ihmettelinkin miten se muka ohi meni.. Kivaa. Samoilla mennään kun aikaisemminkin, ehkä se taas jää pois..
Tuntuu olevan muutenkin uhma todella pinnassa 2 vuotiaalla, odotellaan taas seesteisempää hetkeä.
 
Meillä kopsuttelee päätään komeron oveen ja seinään. Menee hyvin määrätietoisesti aina samaan paikkaan ja vähän aikaa paukuttaa, ilme naamalla on semmonen että kokeilee vaan että miltä se tuntuu. En oo katsonu aiheelliseks puuttua asiaan kun ei satuta itseään eikä se mitään mielenosoitustakaan ole. Kunhan testailee miltä se tuntuu. Ite oon kuulemma pienenä suorastaan juossu pää edellä seinää päin huvikseni.
 
Meillä kohta 1v poika ja kans läpsyytelee päätään ja kaapin oviin ja seiniin hakkaa päätään, tätä ei kummiskaan koskaan kovin kauaa jatku, kokeilee vaan miltäs se tuntuikaan. En ole sitten ajatellut kieltää.
 
Laitan nyt tähän ketjuun vaikka menee asian vierestä, mutta kun poika narskuttelee hampaita. Onko muilla tälläistä? Voiko hampaat kärsiä siitä? Itse oon vaan yrittänyt olla näyttämättä että on inhottavaa kun toi meidän poika on sellainen vastarannan kiiski että kaikki kielletty on kivaa ja kun ei sitä narisuttamista voi oikein estää :wideyed:
Ja toinen juttu on sormien laittaminen kurkkuun niin että yökkii, kerran jopa oksentanut. Tähän oon kyllä aina puuttunut, mutta onko muilla samallaista? Oon yhdistänyt tämän väsymykseen kun sitä yleensä väsyneenä tekee. Eilen ei voinut jättää yksin makkariin nukahtamaan kun piti vahtia ettei laita niitä sormia kurkkuun :confused: inhottavaa!
 
Meillä narskutetaan hampaita ja joskus tungetaan sormia/koko kättä kurkkuun. En ole juuri puuttunut. Varmaan aika moni lapsi narskuttaa ja toisaalta kokeilevat, että mitä tapahtuu, kun sormet menevät liian syvälle. Kyllä lapsikin varmasti jossain vaiheessa huomaa, että se ei kivalta tunnu.
 
Takaisin
Top